جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بررسی قیمت تیرآهن فایکو

يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب: 836760

 
کارخانه فایکو که در زمینه تولید مقاطع فولادی فعالیت دارد، از قدیمی ترین کارخانه های ایران است و از سال 1339 فعالیت دارد و نام اصلی این کارخانه شرکت فولاد البرز ایرانیان است. یکی از اصلی ترین محصولات تولیدی این کارخانه تیرآهن فایکو است که نیاز به تیرآهن را در مناطق شمالی کشور تأمین کرده است. این تیرآهن ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت بخش های شمالی کشور دارند و استحکام بالای این محصولات به کیفیت بالای فولاد و گالوانیزه به کار رفته در تولید این تیرآهن ها مربوط است.

عوامل مؤثر بر قیمت تیرآهن فایکو
انواع مختلفی از تیرآهن های این برند وجود دارد که به روش نورد گرم تولید می شوند و شامل IPE، IPB و IPN هستند. انواع فلزات فولادی با روش نورد گرم تولید می شوند و برای ساخت تیرآهن نیز از متداول ترین فرآیند تولید محصولات فلزی استفاده می شود.

در این فرآیند، شمش بلوم از سه بخش ابتدایی، میانی و نهایی عبور کرده و در هر بخش دچار تغییراتی می شود. نحوه انجام مراحل به این صورت است که شمش بلوم با سطح مقطعی که عرض آن 15 تا 30 سانتی متر است، در کوره حرارتی قرار می گیرد و حالت نرمی و شکل پذیری پیدا کند. سپس این شمش در میان غلتک قرار گرفته و فشار قفسه های غلتک موجب می شود که عرض شمش کاهش یافته و طول آن افزایش پیدا کند.

در قفسه های میانی و پایانی نیز عرض شمش کاهش می یابد و طول آن افزایش پیدا می کند. پس از اینکه تمامی مراحل و فرآیندها به اتمام رسیدند، شمش بلوم به شکل تیرآهن در می آید و در طول های متداول برش خورده و برای فروش به بازار عرضه می شود.
 

 
اولین عواملی که بر قیمت این محصولات فولادی اثرگذار هستند نوع و سایز محصولات است. البته مهم ترین عامل در نوسان روزانه قیمت این محصولات شرایط متغیر بازار فولاد و ارز در ایران است. مجموع این عوامل موجب می شوند که امکان پیش بینی دقیق قیمت تیرآهن فایکو وجود نداشته باشد و تنها بتوان با بررسی تمامی عوامل و شرایط موجود تا حدودی روند صعود یا نزول آتی قیمت بازار را حدس زد.

در بررسی عوامل اثرگذار بر قیمت تیرآهن فایکو باید قیمت ارز، عرضه و تقاضای بازار، میزان تولید کارخانه، هزینه حمل و نقل و قیمت جهانی آهن را در نظر داشته باشیم. شرکت هایی معتبری همچون شرکت آهن ملل با بررسی تمام موارد فوق قیمت های روز تیرآهن فولادی را در سایت خود قرار می دهند و شما با مراجعه به این وبسایت ها به آسانی از قیمت روز این محصولات آگاهی پیدا کنید.

سایز تیرآهن های فایکو

انواع مختلف سایز برای تیرآهن های فایکو وجود دارد که از سایزهای 14 تا 22 را در بر می گیرد. طول شاخه تمامی سایزها 12 متر است و تفاوت های این مقاطع به ساختار و وزن آن ها مربوط است. وزن تیرآهن فایکو 18 نیز 200 کیلوگرم است. شرکت فولاد البرز ایرانیان تیرآهن 18 را با استاندارد IPE اروپا تولید می کند.

این تیرآهن یکی از عناصر اصلی ساخت اسکلت ساختمان است و در حفاظت از سطح افقی سازه و تحمل تنش نیروهای برشی ساختمان نقش اساسی ایفا می کند. طراحی تیرآهن معمولاً بر اساس لنگر خمشی بارهای وارد بر سازه انجام می شود و تیرآهن 18 فایکو نیز در سازه به شکل انواع ستون، تیر، خرپا و نعل درگاه نقش دارد. وزن 200 کیلویی تیرآهن 18 نیز برای ایفای نقش در سازه کافی است.

کاربرد تیرآهن 18


 
تسهیل فرآیند ساخت و ساز و انعطاف پذیری این تیرآهن موجب شده است که این تیرآهن به یکی از پرکاربردترین تیرآهن های مورد استفاده در ساختمان سازی تبدیل شود. همچنین استحکام بالای این محصول فولادی موجب شده است که بسیاری از مهندسین سازه استفاده از این سازه را برای ایمن سازی ساختمان ها پیشنهاد کنند.

به طور معمول از تیرآهن 18 در ساخت و ساز موارد زیر استفاده می شود:

•           در سازه ها برای ساخت اسکلت فلزی
•           برای ساخت تیرهای اصلی و فرعی ساختمان
•           ایمن سازی ساخت پل ها
•           برای پوشش سقف طبقات زیرین ساختمان

خرید تیرآهن 18 فایکو

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، قیمت تیرآهن 18 فولاد البرز ایرانیان و تمامی محصولات فولادی بر اساس نوسانات قیمت ارز و قیمت جهانی آهن، همواره در حال تغییر است شما نیز برای آگاهی از قیمت روز محصولات فولادی باید به سایت شرکت‌های معتبری همچون شرکت آهن ملل مراجعه کنید تا از قیمت به روز و دقیق تیرآهن 18 آگاهی پیدا کنید. شرکت های معتبر، قیمت محصولات فولادی را به صورت روزانه آپدیت می کنند و شما هم برای آگاهی از قیمت دقیق این محصولات باید این سایت ها را روزانه بررسی کنید.
 
https://jahannews.com/vdch--n6v23nxqd.tft2.html
jahannews.com/vdch--n6v23nxqd.tft2.html
برچسب ها: آهن ملل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *