سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

رونمایی از سهمیه بندی جدید فوتبال آسیا/ ایران در سطح «یک» و «دو » نماینده دارد +عکس

جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب: 836510
سایت فوتی رنکینگ سهمیه کشورها در فرمت جدید رقابت‌های باشگاهی آسیا را اعلام کرد.
سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، مسابقات باشگاهی در قاره آسیا با حضور ۲۴ تیم از فصل ۲۵-۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

بر این اساس ۷۶ تیم باشگاهی در سه سطح مختلف از رقابت‌های باشگاهی آسیا به جای دو رقابت فعلی (لیگ‌قهرمانان آسیا و اِی‌.اف‌.سی کاپ) حضور پیدا خواهند کرد.

تورنمنت برتر یا سطح یک در مجموع شامل ۲۴ تیم شرکت‌کننده خواهد بود که به دو گروه ۱۲ تیمی در مناطق غرب و شرق تقسیم می‌شوند و در فرمت لیگی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

هر تیم چهار بازی خانگی و چهار بازی خارج از خانه مقابل هشت تیم مختلف در منطقه خود انجام می‌دهد. در نهایت هشت تیم برتر از هر منطقه (در مجموع ۱۶ تیم) به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها صعود می‌کنند و بازی‌ها در این مرحله به‌صورت خانگی و خارج از خانه برگزار خواهد شد. هشت تیم برتر مرحله یک‌هشتم نهایی به مرحله یک‌چهارم نهایی راه خواهند یافت که از این مرحله به بعد تا دیدار فینال، بازی‌ها به صورت تک‌بازی در یک مکان متمرکز برگزار می‌شود.

سطح دوم فوتبال باشگاهی آسیا نیز با ۳۲ تیم شرکت‌کننده در ۸ گروه چهار تیمی برگزار می‌شود. باشگاه‌ها در مرحله گروهی به‌صورت رفت و برگشت در خانه و خارج از خانه به مصاف هم می‌روند و دو تیم برتر هر گروه به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود خواهند کرد. مرحله یک‌شانزدهم نهایی، یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی به‌صورت رفت و برگشت برگزار و فینال نیز به صورت تک‌بازی انجام خواهد شد.

سطح سوم فوتبال باشگاهی آسیا شامل ۲۰ تیم شرکت‌کننده خواهد بود که به پنج گروه چهار تیمی تقسیم می‌شوند. این تیم‌ها به‌صورت تک‌بازی و به صورت متمرکز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و در ادامه هشت‌تیم برتر به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا می‌کنند. مراحل یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی این سطح از رقابت‌ها هم به‌صورت رفت و برگشتی برگزار خواهد شد، این درحالی است که قهرمان در تک‌بازی فینال مشخص می‌شود.

و حال سایت فوتی رنکینگ سهمیه کشورهای مختلف آسیا در فرمت جدید فوتبال باشگاهی را اعلام کرد که براساس آن، سهمیه ایران بنا به عملکرد باشگاه‌ها در ۸ سال گذشته به ۱+۲ سقوط کرد، پیش از این سهمیه ایران ۱+۳ بود.
 
https://jahannews.com/vdca6inaw49nem1.k5k4.html
jahannews.com/vdca6inaw49nem1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *