جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دومین حمله پهپادی در خاک روسیه/ پالایشگاه نفت هدف قرار گرفت

پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 836379
منابع روسی تایید کرده‌اند که بر اثر حمله پهپادی به یک پالایشگاه در جنوب روسیه، بخش‌هایی از این پالایشگاه دچار آتش سوزی شده است.
دومین حمله پهپادی در خاک روسیه
به گزارش جهان نيوز، مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: حمله پهپادی به پالایشگاهی در جنوب روسیه باعث ایجاد آسیب و آتش سوزی در این پالایشگاه شد.

این حمله پهپادی و آتش سوزی در پالایشگاهی در جنوب روسیه طی ساعات شب گذشته رخ داده است و «ونیامین کوندراتیف»، فرماندار منطقه کراسنودار در ساعات اولیه صبح پنجشنبه تأیید کرد که مخازن نفت در پالایشگاه نفت ایلسکی در منطقه کراسنودار روسیه در طول شب آتش گرفت.

کوندراتیف در تلگرام گفت: «آتش سوزی مخازن حاوی فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه نفت ایلسکی در منطقه سورسکی تأیید شده است.»

مقام محلی روسیه با بیان اینکه در منطقه محل حادثه، نیروهای امدادی در حال اطفای حریق هستند، افزود که بر اساس اطلاعات اولیه، این آتش سوزی تلفات جانی نداشته و ساکنان محلی در خطر نیستند.

به گفته فرماندار منطقه کراسنودار، ۱۶۷ آتش نشان و ۳۷ دستگاه خودروی آتش نشانی در حال مهار آتش هستند تا آتش به طور کامل خاموش شود.

خبرگزاری تاس نیز با تائید این خبر اعلام کرده است که یک مخزن نفت در یک پالایشگاه در روستای ولنا در منطقه کراسنودار طعمه حریق شد. به گفته کمیته تحقیقات روسیه، آتش سوزی ناشی از سقوط هواپیمای بدون سرنشین یا همان پهپاد بوده است. همچنین منابع روسی گفته‌اند که آتش سوزی در بخشی از پالایشگاه نفت در جنوب روسیه پس از حمله پهپادی رخ داده است.
این حمله پهپادی تنها کمتر از یک روز پس از آن رخ داد که دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد ارتش اوکراین با دو پهپاد انتحاری قصد داشت محل اقامت ریاست‌جمهوری این کشور را هدف قرار دهد. دفتر ریاست‌جمهوری روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «تروریست‌های رژیم کی‌یف شامگاه سه‌شنبه در حمله و تلاشی شکست‌خورده قصد داشتند با دو پهپاد انتحاری کامیکازه، محل اقامت ریاست‌جمهوری در کاخ کرملین را هدف قرار دهند.»

دولت روسیه این اقدام ارتش اوکراین را «اقدامی تروریستی» اعلام کرده و افزود: این پهپادها با استفاده اقدامات جنگ الکترونیکی، سرنگون شدند و هیچ کسی در این حادثه آسیب ندیده و خسارت ایجاد نشده است.»

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه دراین‌باره گفت: رژیم کی‌یف محل اقامت رئیس‌جمهور روسیه در کرملین را هدف حمله پهپادی قرار داد. با این حال نیروها و اطلاعات روسیه با این دو پهپاد، که قصد حمله به کرملین را داشتند، مقابله کردند.

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور در حمله پهپادی شب گذشته اوکراین آسیبی ندیده است و در سلامت به سر می‌برد.

این مقام کرملین تاکید کرد که طرف روسی این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در زمان و مکان مناسب به این اقدام پاسخ دهد. پسکوف افزود که روسیه این اقدام را یک اقدام تروریستی برنامه‌ریزی شده و تلاشی برای ترور رئیس‌جمهور خود می‌داند.

این در حالی است که یک مقام ارشد در دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین روز چهارشنبه و در واکنش به حمله پهپادی به کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که حمله‌ای که کرملین را هدف قرار داد، به اوکراین ارتباطی ندارد. این مقام ارشد در ریاست‌جمهوری اوکراین تاکید کرد که حمله به کرملین هیچ دستاوردی برای این کشور ندارد و وضعیت در میدان نبرد را نیز تغییر نمی‌دهد.

این مقام ریاست‌جمهوری اوکراین افزود که با حمله به کرملین این احتمال مطرح است که روسیه وادار به اتخاذ اقدامات شدیدتر شود.
https://jahannews.com/vdcd590jnyt0ss6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd590jnyt0ss6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *