يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
جام حذفی فرانسه؛

کارت قرمز مردم به ماکرون/ رئیس‌جمهور خود را از تماشاگران مخفی کرد +فیلم و عکس

يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 835961
دیدار نهایی جام حذفی فرانسه با حاشیه‌هایی برای رئیس‌جمهور این کشور همراه بود.
کارت قرمز مردم فرانسه به رئیس جمهور
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در حالی که تظاهرات چند ماهه علیه طرح جنجالی رئیس‌جمهور فرانسه به منظور افزایش سن بازنشستگی همچنان ادامه دارد، این اعتراضات بار دیگر به ورزشگاه‌های این کشور کشیده شد.

شنبه شب و قبل از بازی تولوز مقابل نانت در فینال جام حذفی فرانسه، گروهی از معترضان در خارج از ورزشگاه «استادو فرنس» پاریس برگه‌های شبیه به کارت قرمز را میان هواداران توزیع کردند تا در هنگام حضور «امانوئل ماکرون» در ورزشگاه، به او نشان دهند.

البته تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد ماموران امنیتی در خارج از ورزشگاه مانع از ورود هواداران با این کارت‌های قرمزی که روی آن‌ها نوشته شده بود «نه به بازنشستگی در ۶۴ سالگی» به ورزشگاه می‌شوند.

با این حال، ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد هواداران دو تیم در دقیقه ۴۹ سابقه، رئیس‌جمهور فرانسه را «هو» می‌کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه بر افزایش سن بازنشستگی به ۶۴ سال تا پایان ۲۰۲۳ اصرار دارد و گفته عدم انجام این کار باعث فروپاشی سیستم بازنشستگی می‌شود.

 
اتحادیه‌های کارگری بر این باورند که این اصلاحات غیرمنصفانه است و عمدتاً به کارگران کم‌مهارت با مشاغلی که از نظر فیزیکی دشوار است، آسیب می‌رساند.

در حاشیه‌ای دیگر، ماکرون که طبق سنت روسای جمهور فرانسه، برای این بازی در ورزشگاه حاضر شده بود، سنت‌شکنی کرد و برای فرار از شعارهای هواداران، نه در زمین چمن بلکه در تونل ورزشگاه ملی فرانسه با بازیکنان و کادر فنی دو تیم خوش و بش کرد.

 
دیدار نهایی جام حذفی فرانسه با نتیجه پرگل پنج بر یک به سود تولوز به پایان رسید.

پیشتر نیز در جریان دیدار تیم‌های ملی فرانسه و هلند در مرحله انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۴ آلمان، شماری از هواداران تیم ملی فرانسه، شعار «ماکرون استعفا» سر داده بودند.
 
https://jahannews.com/vdcjmieovuqethz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjmieovuqethz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *