سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

احمد علیرضابیگی به دادستانی احضار شد

شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 835861
نماینده مردم تبریز در مجلس که ادعای دریافت ۷۵ خودروی شاسی‌بلند توسط نمایندگان مجلس در جریان استیضاح قبلی وزیر صمت را مطرح کرده بود به دادستانی کل کشور احضار شد. این ادعا پیش از سوی حراست مجلس شورای اسلامی تکذیب شده است.
احمد علیرضابیگی به دادستانی احضار شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: به فضل الهی ۱۰:۳۰ صبح در دادستانی کل و‌ساعت ۱۲:۳۰ در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پاسخگو خواهم بود.

این توئیت احمد علیرضابیگی اشاره به مصاحبه قبلی وی مبنی بر دریافت 75 خودروی شاسی‌بلند توسط نمایندگان مجلس در جریان استیضاح قبلی وزیر صمت است، خبری که واکنش‌های بسیاری را برانگیخت و حتی سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صمت طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور خواستار پیگیری این موضوع شد.

این در حالی است که سخنگوی هیات رئیسه مجلس در واکنش به دریافت خودرو توسط نمایندگان گفته بود که ادعای یک نماینده مبنی بر واگذاری ۷۵ خودروی شاسی بلند به نمایندگان مجلس در جریان استیضاح سال گذشته وزیر صمت توسط حراست مجلس بررسی و کذب بودن آن مشخص شد.

دیگر واکنش مربوط به این موضوع از سوی سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت رخ داد. او نیز در توئیتی از قوه قضاییه درخواست کرده بود تا با شایعه‌پردازان علیه دولت برخورد کند.

در توئیت رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت آمده؛ «ادعای انصراف نمایندگان از استیضاح با دریافت ماشین شاسی‌بلند نه تنها دروغ‌پردازی علیه دولت و وزیر صمت بلکه بازی با آبروی مجلس است. دستگاه قضا برای صیانت از اعتبار نظام و نهاد‌های قانونی، بررسی این ادعا را با فوریت در دستور کار قرار دهد و با تهمت‌زنندگان و شبکه دروغ قاطعانه برخورد کند.»

او همچنین از ورود هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان برای بررسی اتهام نماینده مذکور با قید فوریت خبرداده بود.

البته در جریان انتشار این مطلب تعدادی از نمایندگان همچون حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس نیز ضمن تکذیب دریافت خبر فوق، گفته بود که مجلس یازدهم از لحاظ سلامت، یکی از بهترین مجلس‌ها است.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا ادعای احمد علیرضابیگی درباره دریافت 75 خودروی شاسی‌بلند توسط نمایندگان مجلس در جریان استیضاح قبلی وزیر صمت اثبات می‌شود و یا اینکه نهاد‌های قانونی همچون هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با ورود به این موضوع با آن برخورد خواهند کرد.
https://jahannews.com/vdciqwavzt1apv2.cbct.html
jahannews.com/vdciqwavzt1apv2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *