سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۳

لایحه‌ دولت برای واردات سهل‌تر و انفرادی خودرو‌

جمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 835125
روز چهارشنبه در هیئت دولت تصویب شد تا ‌لایحه‌ای تقدیم مجلس شود برای اینکه واردات خودرو‌ به شیوه سهل‌تر و انفرادی صورت بگیرد.
لایحه‌ دولت برای واردات سهل‌تر و انفرادی خودرو‌
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، علی بهادری‌جهرمی امشب در حاشیه دیدار با اعضای ‌جبهه انقلاب ‌بابل در جمع خبرنگاران از ‌تورم به عنوان آفت و بیماری مزمن شده ‌کشور نام برد که از مشکلات کلان اقتصادی کشور شکل می‌گیرد.

وی اظهار داشت: از همین رو‌ ‌ناترازی در حوزه انرژی،  نظام بانکی، بودجه‌ای و ... در کشور داریم که تولید ما با مصرف تراز نیست بنابراین دولت تمرکز خود را برای حل این مشکل ریشه‌ای ناترازی بنیادین و ریشه‌ای قرار داده و ‌به دنبال حل ‌مقطعی مشکلات ‌نیست. 

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه در تولید و عرضه خودرو دولت فعلا ‌درمان موقت را برای رفع ناترازی پیگیری می‌کند، تصریح کرد:‌ متناسب با نیاز کشور روز چهارشنبه در هیئت دولت تصویب شد تا ‌لایحه‌ای تقدیم مجلس شود برای اینکه واردات خودرو‌ به شیوه سهل‌تر و انفرادی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه با این اقدام مشکلات ناترازی حوزه خودرو برطرف خواهد شد، افزود: درمان دائمی صنعت خودرو در واقع افزایش تولید است که برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه دولت برای رفع این ناترازی ‌می‌کوشد و سال گذشته نیز همه تمرکز خود را بر حل ناترازی اقتصادی گذاشت، گفت:‌ ریشه کلان مشکلات اقتصادی در حوزه ناترازی بودجه است و بسیاری از مشکلات در این خصوص  کنترل شد تا به کسری بودجه نیانجامد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ‌از اقدامات اساسی دولت لایحه‌ای است که در زمینه بودجه تقدیم مجلس می‌شود تا ناترازی در بودجه 1402 نداشته باشیم، ادامه داد:‌ این لایحه اصلاح بودجه را ارائه می‌دهیم تا تورم ناشی از کسری بودجه نداشته باشیم‌.

جهرمی با بیان اینکه ‌حرکت در جهت رفع ناترازی‌ها در حوزه بانکی را دنبال می‌کنیم، تاکید کرد: ‌ نظام بانکی بسیار ناکارآمدی داریم چرا که منابع بانکی‌ ‌به سمت تولید و مصارف مولد نمی‌رود و هم ناترازی‌های بسیار جدی در شبکه‌های بانکی داریم و دولت در سال 1402 برنامه دارد تا برای رفع ناترازی‌های حوزه بانکی ‌به نتیجه قابل قبولی برسد.
 
تلاش دولت سیزدهم در رفع موانع
سخنگوی دولت همچنین  در جمع مردم بابل به موفقیت دولت در زمینه تبادلات خارجی اشاره کرد و گفت: امروز شاهد رشد فعالیت های اقتصادی در کشور هستیم. تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران در سال 1401 از100میلیارد دلار عبور کرد و به 112 میلیارد دلار رسید که این مسئله نشان دهنده عزم دولت در تحرک اقتصادی است .

بهادری جهرمی با بیان اینکه نسبت شروع فعالیت دولت حرکت اقتصادی 50 درصد افزایش نشان می دهد تصریح کرد:در سال 91 سالانه یک میلیون و 700 هزار خودرو در کشور تولید و توزیع می‌شد و سپس به کمتر از 800 هزار خودرو رسید در حالی که زمان آغاز به کار دولت سیزدهم زیر یک میلیون خودرو تولید می شد اما اکنون تولید خودرو افزایش نشان می دهد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد:دشمن برای از پا در آوردن کشور هر آنچه در توان داشت به میدان آورد ولی مردم مقاومت کردند و راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته نمونه مقاومت مردم بود چرا که دشمن با هویت ایرانی و اسلامی مردم ایران مشکل دارد و دین مداری،تلاش و پشتکار، و پیوند ناگسستنی میان امت و امامت و ولایت‌مداری سبب شد دشمن با هر ابزاری که وارد شود به زمین بخورد.

سخنگوی دولت با تاکید بر جنگ ترکیبی دشمن گفت:با این جنگ دشمن درصدد ضربه زدن به هویت ایرانی بوده و است و در خصوص فعالیت های دولت هم باید بگوییم دولت دور برگردان زد و یک میلیون و 320 هزار خودرو در یکسال عرضه کرد.

وی پیروزی تاریخی انقلاب اسلامی را سبب مقاومت در برابر ایادی استکباری دانست و خاطرنشان کرد:

آشوبگری و تفرقه افکنی و زیر سوال بردن واقعیت‌ها؛ اقدامات نظامی و رسانه‌ای و اقتصادی، در کنار تحریم‌ها در برابر ملت ایران از ترفندهای دشمن بود و انقلاب اسلامی ثابت کرد با یکی بودن دین و سیاست می‌توان موفق بود و با وجود تحریم و جنگ  هشت ساله انقلاب نه تنها عقب نیفتاد بلکه پیشرفت هم داشت.

جهرمی افزود: در حوزه نانو ایران امروز جزو پنجمین کشور دنیا بوده ودشمن از هر ابزاری علیه ایران استفاده کرد تا در مقابل پیشرفت های انقلاب قرار بگیرد.

سخنگوی دولت مقاومت را رمز پیروزی انقلاب عنوان کرد و در ادامه با بیان اینوه در این سال‌ها هر جا مقاومت کردیم پیروز شدیم اظهار کرد: هر جا نقطه ضعف نشان داده ایم ضرر کردیم و دشمن تمام قد وارد جنگ می‌شود که یک لیتر نفت نتوانی به فروش نرسد.

بهادری جهرمی به مذاکرات حدود هشت سال قبل از  دولت سیزدهم اشاره و تصریح کرد: با رویه مذاکره در حوزه سلامت و بهداشت اقلام دارویی و کالای اساسی که اذعان می کردند بخاطر حقوق بشر تحریم نمی‌کنند، در مقابل شاهد بودیم که به ایران واکسن نمی دادند.

سخنگوی دولت به تعداد کشته شدگان کرونا در شهریور 1400که  روزانه 709 نفر کشته شده کرونا بود اشاره کرد و بیان کرد: مدارس و دانشگاه‌ها غیرحضوری و بازار کسب و کار و سفر تعطیل بود و بعد از سه ماه کشور رکورد دار تزریق واکسن در جهان شد .
https://jahannews.com/vdcb5sbwsrhbf8p.uiur.html
jahannews.com/vdcb5sbwsrhbf8p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میثم
Lithuania
"درمان دائمی صنعت خودرو در واقع افزایش تولید است که برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه انجام شده است".
Iran, Islamic Republic of
ببینیم و تعریف کنیم
Iran, Islamic Republic of
به نتیجه نمی رسد چون خیلی ها به نفعشون نیست