شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

آموزش مدهای دوربین کانن

چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب: 834995
آموزش مدهای دوربین کانن
آیا با مدهای دوربین کانن خود گیج شده اید؟ اگر اینطور است، به جای درستی آمده اید. این مقاله تمام مدهای دوربین کانن را به شما اموزش خواهد داد.ابتدا، بیایید با تصویری از شماره‌گیر حالت دوربین که در اکثر دوربین‌های کانن وجود دارد، آموزش مدهای دوربین کانن را شروع کنیم. 

همانطور که می بینید چندین حالت برای انتخاب وجود دارد. برخی از مدهای دوربین کانن، حالت‌های «خودکار» هستند و به شما امکان کنترل چندانی بر دوربین نمی‌دهند، در حالی که برخی دیگر حالت‌های «دستی» هستند که به شما امکان می‌دهند کنترل بسیار بیشتری بر تنظیمات دوربین داشته باشید.

انواع مدهای دوربین کانن دستی

ما با حالت های دوربین "دستی" شروع می کنیم و به حالت های دوربین "خودکار" می رسیم. ما توضیح خواهیم داد که چه تنظیماتی از دوربین توسط خود دوربین کنترل می شود و کدام توسط شما کنترل می شود. تنظیماتی که در مورد آن صحبت خواهیم کرد عبارتند از: دیافراگم (f-stop)، سرعت شاتر، ISO و تعادل رنگ سفید.

M  حالت دستی

این بهترین تنظیم حالت دستی در هر دوربین کانن است. در این مد دوربین کانن ، کنترل کاملی بر تمامی تنظیمات از جمله دیافراگم، سرعت شاتر،  ISO و تعادل رنگ سفید دارید. شما از متر روی دوربین برای تعیین نوردهی استفاده می‌کنید و تنظیمات فوق را بر این اساس تغییر می‌دهید. در این مد دوربین کانن، مهم است که بدانید سطوح نور چه تاثیری دارد و نحوه انتخاب تنظیمات دیگر دوربین را تعیین کنید. 

AV  (حالت اولویت دیافراگم)

یکی دیگر از مدهای دوربین کانن حالت AV یا اولویت دیافراگم است که به آن حالت نیمه دستی می‌گویند.دلیل طبقه بندی آن به عنوان نیمه دستی این است که شما برسه مورد از چهار تنظیمات دوربین که برنوردهی تأثیر میگذارند، کنترل دارید. در این حالت دوربین، دیافراگم، ISO وتعادل رنگ سفید را انتخاب می کنید، درحالی که دوربین سرعت شاتر را انتخاب میکند. این یکی از بهترین مدهای دوربین کانن برای عکاسی پرتره یا ماکرو است که در آن ثبت حرکت سوژه اهمیت چندانی ندارد و عمق میدان در تصویر وجود دارد. 

TV (حالت اولویت شاتر)

حالت اولویت tv یا شاتر نیز یک حالت نیمه دستی است. شما دوباره روی سه مورد از چهار تنظیمات تعیین کننده نوردهی دوربین کنترل دارید. در این حالت دوربین، شما روی سرعت شاتر، ISO و تعادل رنگ سفید کنترل دارید، در حالی که دوربین دیافراگم را بر اساس شرایط نوری و سایر تنظیماتی که مشخص کرده اید، انتخاب می کند. این حالت دوربین کانن برای عکس های ورزشی یا عکس های آب در حال حرکت گزینه خوبی است.

P  (حالت برنامه)

حالت P یا برنامه نیز یک حالت نیمه خودکار در مدهای دوربین کانن است. با استفاده از این حالت، شما بر دو مورد از چهار تنظیمات دوربین کانن کنترل دارید. شما ISO و تعادل رنگ سفید را کنترل می کنید، در حالی که دوربین دیافراگم و سرعت شاتر را انتخاب می کند. هدف این حالت دوربین گرفتن عکس‌های پس‌زمینه تار است و دوربین تنظیمات را بر اساس نور انتخاب می‌کند تا این اتفاق بیفتد. این گزینه از مدهای دوربین کانن می تواند یک حالت خوب برای تنظیمات پرتره ثابت باشد.

A-DEP

A-DEP حالت عمق میدان خودکار است. در این حالت از مدهای دوربین کانن، دیافراگم و سرعت شاتر توسط دوربین انتخاب می شوند تا پیش زمینه و پس زمینه بر اساس سوژه ها فوکوس شوند. در این حالت دوربین کانن، شما فقط روی ISO و تعادل رنگ سفید کنترل دارید. من استدلال می‌کنم که این حالت فقط در شرایط با نور خوب قابل استفاده است، زیرا تنظیمات دیافراگم و سرعت شاتر را بر اساس شرایط نوری انتخاب می‌کند.

انواع مدهای دوربین کانن خودکار

A+ (حالت خودکار کامل)

این یک حالت کاملا خودکار از مدهای دوربین کانن است و دوربین هر تنظیماتی را برای شما انتخاب می کند و هر زمان که بخواهد از فلاش استفاده می کند. این اساساً مانند استفاده از دوربین دیجیتال نقطه و عکاسی یا دوربین روی تلفن است. اینجا جایی است که اکثر مبتدیان DSLR از دوربین خود ناامید می شوند زیرا تصاویری بهتر از گوشی آنها تولید نمی کند. من شدیداً شما را تشویق می کنم که از این حالت مدهای دوربین کانن خارج شوید.

حالت فلاش خاموش

این در اصل حالت تمام خودکار با فلاش غیرفعال است. فرض این حالت استفاده از آن در شرایطی است که عکاسی با فلاش مجاز نیست.

CA (Creative Auto)

این حالت خودکار سعی می‌کند با پرسیدن اینکه چه نوع تصویری می‌خواهید، کنترل بیشتری به شما بدهد. این حالت از مدهای دوربین کانن از شما می پرسد چه نوع رنگ هایی را می خواهید و آیا می خواهید پس زمینه تار یا پس زمینه واضح داشته باشید. سپس دوربین دیافراگم، سرعت شاتر، ISO و تعادل رنگ سفید را بر اساس آنچه به دوربین گفته‌اید انتخاب می‌کند. بنابراین شما کنترل "خلاقانه" بیشتری خواهید داشت اما دوربین همچنان کنترل را در دست دارد.

مد پرتره

حالت پرتره یک حالت خودکار از مدهای دوربین کانن است که فرض می‌کند می‌خواهید پس‌زمینه تار داشته باشید. شما فقط می‌توانید نوع صحنه‌ای را که می‌خواهید و شرایط نوری که در آن هستید کنترل کنید. منظور من از شرایط نوری است که شما در فضای باز، داخل خانه و غیره هستید. اساساً تعادل رنگ سفیدی است که می‌توانید بدون اینکه آن را تعادل سفید نامید تنظیم کنید. همانطور که از نامش پیداست این حالت بهترین حالت برای پرتره‌های ثابت است.

حالت افقی

حالت افقی فرض می کند که می خواهید همه چیز در تصویر با فوکوس واضح باشد. برعکس حالت پرتره است. شما می توانید همان تنظیماتی را که در حالت پرتره در بالا وجود دارد انتخاب کنید و دوربین بقیه موارد را تشخیص می دهد.

نمای نزدیک (حالت ماکرو)

این حالت زمانی استفاده می شود که می خواهید از لوازمی مانند گل ها یا دکمه ها از نزدیک عکس بگیرید. با استفاده از این مد دوربین، نوع رنگ مورد نظر خود را در صحنه و نوع نور صحنه خود را مانند مد پرتره انتخاب می کنید. 

حالت ورزشی

این حالت دوربین برای عکاسی از سوژه‌های در حال حرکت مانند بچه‌ها در حال دویدن یا پرواز پرندگان استفاده می‌شود. هدف این حالت این است که سوژه ها را در تمام تصاویر در حال حرکت در فوکوس نگه دارد. شما بر روی نوع رنگ و نوع نور صحنه خود کنترل دارید و دوربین دیافراگم، سرعت شاتر، ISO و تعادل رنگ سفید را برای شما انتخاب می کند. این حالت اساساً حرکت را با سرعت شاتر بالا ثابت می کند.

حالت پرتره شب

این حالت از مدهای دوربین کانن برای عکاسی پرتره های شبانه با پس زمینه روشن است. در این حالت دوربین، شما می توانید نوع رنگی را که می خواهید انتخاب کنید. دوربین به شما می گوید سه پایه توصیه می شود زیرا از سرعت شاتر پایین برای نوردهی مناسب عکس استفاده می کند. با سرعت شاتر کم، از سه پایه برای جلوگیری از تار شدن تصویر به دلیل لرزش دوربین استفاده می شود.

حالت فیلم برداری

آخرین حالت از مدهای دوربین کانن، حالت فیلمبرداری است. این تقریباً همان چیزی است که می گوید. وقتی حالت فیلمبرداری را انتخاب می کنید دوربین شما به دوربین فیلمبرداری تبدیل می شود. 
اینها همه مدهای دوربین کانن هستند که توضیح داده شده است. این را در بالا ذکر کردیم، اما باز هم می گوییم اگر واقعاً می خواهید شروع به گرفتن عکس های عالی کنید، باید از حالت های خودکار دوری کنید.
 
https://jahannews.com/vdcf1jdctw6dm1a.igiw.html
jahannews.com/vdcf1jdctw6dm1a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *