يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

بازدید پوتین از خط مقدم درگیری‌ در اوکراین +فیلم

سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 834846
رییس‌جمهوری روسیه در اقدامی از پیش برنامه‌ریزی نشده از مناطق جنگی لوگانسک و خرسون بازدید کرد.
بازدید پوتین از خط مقدم درگیری‌ در اوکراین +فیلم
به گزارش جهان نيوز، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه روز سه شنبه در اقدامی از پیش برنامه‌ریزی نشده از مناطق جنگی لوگانسک و خرسون بازدید کرد.
 
بر اساس گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پوتین ابتدا با حضور در منطقه خرسون با اعضای گروه نظامی «دینپر» (Dnepr) و سپس در بازدید از منطقه لوگانسک با نیروهای گارد ملی «وستوک» دیدار کرد.

این نخستین بازدید پوتین از این مناطق جنگی بوده است و بنابر اعلام بخش مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری روسیه از پیش برای آن آمادگی صورت نگرفته بود.

رییس جمهوری روسیه در دیدار با فرماندهان نظامی این دو منطقه در جریان وضعیت روند جنگ در این مناطق قرار گرفت.

در ماه مارس (اسفند/ فروردین) نیز پوتین در اقدامی مشابه به منطقه ماریوپل رفته و علاوه بر ارزیابی دقیق زیر ساخت‌های شهری با ساکنان محلی این منطقه گفت‌وگو کرده بود.

وی در میانه ماه دسامبر ۲۰۲۲ (آذرماه) نیز از مقر مشترک نیروهای نظامی که در جنگ اوکراین حضور دارند، بازدید کرده بود.
رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس اوکراین به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.
https://jahannews.com/vdcayynai49nea1.k5k4.html
jahannews.com/vdcayynai49nea1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *