سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

لاپید: ارتش اسرائیل به پایان راه خود رسیده است

سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۲۱
کد مطلب: 834779
به اعتقاد نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم در سایه سیاست‌ها و قوانین تصویب شده توسط کابینه نتانیاهو، به پایان راه خود نزدیک رسیده است.
لاپید: ارتش اسرائیل به پایان راه خود رسیده است
به گزارش جهان نيوز، یائیر لاپید نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که هم‌اکنون رهبری مخالفان کابینه در کنست را به عهده دارد، امروز دوشنبه اعلام کرد، طرح قانون جدید خدمت نظامی در ارتش (رژیم صهیونیستی) ارتش اسرائیل را به سوی محاق پیش می‌برد.

روزنامه یدیعوت احارانوت به نقل از لاپید نوشت، طرح قانون جدید خدمت سربازی که در آن سن معافیت از خدمت الزامی در ارتش برای جامعه دینداران (حریدیم) در مقابل پرداخت کارانه مالی به نظامیان شاغل کاهش پیدا می‌کند.

لاپید به این رسانه عبری زبان گفت: این طرح جدید که از سوی کابینه نتانیاهو پیشنهاد شده است به معنای پایانی برای ارتش اسرائیل است.

او افزود: فقط فرزندان ما قرار است به ارتش ملحق شوند، فقط آنها هستند که باید سه سال از عمر خود را در ارتش بگذرانند و جان خود در این رابطه به خطر بیاندازند.

او این قانون را یک تسلیم شدن بی قید و شرط در مقابل شرایط فرار از خدمت سربازی و چشم پوشی از ارزش‌‌هایی دانست که اسرائیل بر پایه آن شکل گرفته است.

گفتنی است این طرح به پیشنهاد وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و نیز وزیر جنگ این رژیم پیشنهاد شده است و در چارچوب آن به پیشنهاد وزیر دارایی پیروان جریان حریدی از سن 21 سالگی و به پیشنهاد وزیر جنگ از سن 23 سالگی از انجام خدمت نظام معاف می‌شوند، این در حالی است که این سن در حال حاضر 26 سال است.

به گفته کارشناسان با توجه به این که پیروان مذهب حریدی تا اواسط بیست سالگی به فراگیری آموزش‌های دینی می‌پردازند، مسئله پیوستن آنها به ارتش رژیم صهیونیستی بعد از سن 23 سالگی اتفاق می افتد و به این معنی است که آنها دیگر عملا خدمت سربازی را انجام نخواهند داد.
https://jahannews.com/vdcfejdc1w6dmea.igiw.html
jahannews.com/vdcfejdc1w6dmea.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *