يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
۲
قالیباف:

روز قدس به ما نشان داد که موفقیت و پیروزی تنها از راه مقاومت می‌گذرد/ تکیه بر ابرقدرتها جز ذلت به همراه نخواهد داشت

جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 834393
روز قدس بسیار روز مهم و تأثیرگذار برای امت اسلامی و کشورهای اسلامی است و روز قدس به ما نشان داد که موفقیت و پیروزی تنها از راه مقاومت می‌گذرد.
روز قدس به ما نشان داد که موفقیت و پیروزی تنها از راه مقاومت می‌گذرد/ تکیه بر ابرقدرتها جز ذلت به همراه نخواهد داشت
به گزارش جهان نيوز، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز جمعه، (25 فروردین) به مناسبت روز جهانی قدس و پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: روز قدس بسیار روز مهم و تأثیرگذار برای امت اسلامی و کشورهای اسلامی است و روز قدس به ما نشان داد که موفقیت و پیروزی تنها از راه مقاومت می‌گذرد.

وی با بیان اینکه تکیه بر ابرقدرتها جز ذلت به همراه نخواهد داشت، ادامه داد: جبهه استکبار از جمله آمریکایی ها و صهیونیستی ها قصد داشتند با کمک داعشی ها مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود اما با تدبیر مقام معظم رهبری و سیدالشهدای مقاومت نه تنها مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شد بلکه برای دفاع از سرزمین های اسلامی و برادران اهل سنت تمام جبهه مقاومت به میدان آمد و فتنه داعش را خاموش کرد.

رئیس مجلس گفت: امروز جبهه مقاومت دست برتر را در مقابل رژیم صهیونسیتی دارد اسرائیل قصد داشت که مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود اما همچنان مسئله فلسطین زنده است و حتی در مسابقات ورزشی مانند جام جهانی فوتبال هم شاهد حمایت از فلسطین و آرمان فلسطین بودیم و این حمایت نه تنها بین مسلمانان بلکه مورد حمایت همه انسانهای آزادی بخش در سراسر دنیاست.

قالیباف تصریح کرد: اگر یک زمانی فلسطینی ها با سنگ مبارزه می‌کردند اما امروز در حال مبارزه با موشک هستند و این قدرت بلامنازعه مقاومت در قبال رژیم صهیونیستی است و اکنون جبهه فلسطین و گروه های فلسطینی متحدتر از گذشته هستند تا بتوانند قدس را آزاد کنند.

وی با اشاره به تاریخچه اشغال سرزمین فلسطین، بیان داشت: همه می‌دانیم که ریشه این رژیم جعلی صهیونیستی در بعد از فروپاشی دوران عثمانی در جنگ جهانی اول است. انگلیسی‌ها پیشتاز و پایه گذار این بحث بودند که در نهایت در سال 1948 و بعد از جنگ جهانی دوم انگلیس و آمریکا توانستند این دستگاه استکباری و رژیم جعلی را با خیانت شورای امنیت در سازمان ملل به رسمیت درآورند.

رئیس مجلس افزود: در همان سال، بخشی از کشورهای اسلامی در یک جنگ مفصل شرکت کردند اما با خیانت شورای امنیت و آتش بس که دادند، زمینه تثبیت این رژیم منحوس فراهم شد.

قالیباف تاکید کرد: بعد از آن هم در سال‌های متعدد یعنی در سال 1956 و سال 1967 و در سال 1973 کشورهای اسلامی در این مقاطع جنگ‌های متعددی را شروع کردند اما در هیچکدام از این جنگ‌ها چون حمایت دستگاه استکباری و در رأس آن انگلیس و آمریکا از صهیونیست‌ها بود، موفق نشدند و چندین میلیون از مسلمانان را آواره کردند و آنان را به شهادت رساندند. نهایتاً در سال 1979 اولین بحث سازش که یک تصمیم ننگین بود با قرارداد کمپ دیوید در زمان انور سادات در مصر رقم خورد.

وی ادامه داد: در سال 1993 پیمان اسلو بین رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی بخش فلسطین رقم خورد و در سال 1994 باز بین اردن و اسرائیل این قرارداد مجدداً بسته شد. یعنی ما یک دوره جنگ را سپری کردیم و یک دوره تسلیم کشورهای اسلامی با فشار دستگاه استکباری پیش آمد اما درست در سال 1979 که قرارداد کمپ دیوید بسته شد که مصادف با انقلاب اسلامی شد.

قالیباف بیان داشت: امام خمینی (ره) در سال 58 بعد از سی و اندی سال از این فراز و نشیب‌ها مسیر فلسطین و جهان اسلام را با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس در جهان اسلام و عرصه بین المللی متفاوت کردند.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) با ابتکار خودشان مردمی سازی و جهانی‌سازی فلسطین را در دستور کار قرار دادند و این را تبدیل به یک سنت سیاسی کارآمد و یک مناسک سیاسی قوی کردند و با روز قدس و به صحنه درآمدن امت اسلامی و با رویکرد انقلاب اسلامی اینگونه شد که نقاب از چهره جنایتکار و رژیم صهیونیستی و این رژیم کودک کش، جانی و نامشروع برداشته شد. تروریست در ذات این رژیم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز به برکت قدس، همه مسلمانان می‌توانند بلندتر از گذشته بگویند همه قدس پایتخت همه فلسطین و فلسطین پایتخت جهان اسلام است.

وی افزود: ما شاهدیم دوره سازش، تسلیم و شکست مسلمانان تبدیل به عزت، افتخار و احیای مجدد اسلام شد. رژیم صهیونیستی بعد از سی و اندی سال امید داشت که نسل جدید فلسطین، دیگر موضوع فلسطین را به فراموشی بسپارند و نسل بعدی فراموش کنند فلسطین و مسائل اسلامی را و تلاش صهیونیست‌ها نه تنها این مسئله بود، بلکه آنان چون دشمن شماره یک جهان اسلام و انسانیت هستند تلاش کردند که ایران عزیز ما و جبهه مقاومت را به عنوان خطر برای کشورهای اسلامی جایگزین کنند.

قالیباف تاکید کرد: آنان به دنبال ایجاد درگیری در جهان اسلام رفتند و تلاش کردند تا بین کشورهای اسلامی اختلاف ایجاد و جابه جایی ذهنی ایجاد کنند و صهیونیست‌ها تلاش کردند خودشان را صلح طلب و ایران را به عنوان مشکل در جهان اسلام معرفی کنند اما رهبر حکیم و هوشمند انقلاب اسلامی متوجه این طراحی از روز اول بودند و با دقت و قدرت این موضوع را مدیریت و هدایت کردند.

قالیباف گفت: اولین نمونه که ما دیدیم رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل این توطئه دستگاه استکباری و رژیم صهیونیستی انجام دادند، تلاش در جهت تقریب در جهان اسلام بود. برادری بین شیعه و اهل سنت را مبنای کار قرار دادند و برخی حس کردند این حرف و کلام رهبری یک موضوع سیاسی یا فقط یک موضوع فقهی است. خیر، این موضوع مربوط به اسلام و اساس وحدت و عزت مسلمانان و شکست رژیم صهیونیستی است و این کار برای جلوگیری از برادرکشی است.

رئیس مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند شیعه انگلیسی یا سنی آمریکایی مراد این نبود که شیعه انگلیسی کسی است که در لندن زندگی کند، بلکه شیعه انگلیسی کسی است که در منطقه است و در منطقه زندگی می‌کند اما فرمان را از لندن می‌گیرد. همچنین سنی آمریکایی کسی است که داعش، تکفیری‌ها و وهابی‌ها و اختلاف در جهان اسلام را پیگیری کردند و این کار دستگاه استکباری است.

وی افزود: نکته بعدی که مقام معظم رهبری در این دوره رهبری خودشان به دقت به آن توجه داشتند، فتنه بزرگی بود که در داعش اتفاق افتاد. داعش یک پروژه کاملاً صهیونیستی و آمریکایی برای فروپاشی جامعه اسلامی و امت اسلامی و کشورهای اسلامی از درون بود و می‌خواستند مسلمانان را وارد یک جنگ مذهبی علیه یکدیگر در جهان اسلام کنند و از این فرصت استفاده کنند.

رئیس مجلس تاکید کرد: امت اسلامی و بسیاری از کشورهای مسلمان در حال وضع قوانینی نظیر تحریم کالاهای تولیدی رژیم صهیونیستی هستند و در جبهه مقاومت و کنفرانس اسلامی نیز این تلاش ها در حال انجام است.

قالیباف با اشاره به برگزاری نشست اضطراری و مجازی کمیته امور فلسطین توسط اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی، گفت: چند روز قبل در این کنفرانس ویدئویی که ریاست آن نیز برعهده رئیس مجلس الجزایر است و کشورهایی نظیر ترکیه، بحرین و عربستان در آن حضور داشتند بر این موضوع یعنی مسئله فلسطین تأکید شد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز هم در قانونگذاری و هم در مجامع منطقه ای و بین المللی به این موضوع پرداخته است و این موفقیت حاصل شده است که هیچگاه رژیم صهیونیستی و دستگاه استکبار نتوانسته اند موضوع فلسطین را محو کنند.

رئیس مجلس با بیان اینکه وضع قوانینی نظیر تحریم کالاهای تولیدی رژیم صهیونیستی در مجالس کشورهای اسلامی، تصریح کرد: در امت اسلامی و در بسیاری از کشورهای مسلمان این کار در حال انجام است و در جبهه مقاومت و کنفرانس اسلامی نیز این تلاش ها در حال انجام است و دشمن نیز برای خنثی سازی این تلاش ها در حال فعالیت است، اما ما بدون شک این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

قالیباف با بیان اینکه امروز ضعف ما در اقتصاد و معیشت است، گفت: امروز باید ما مسئولان دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم. امروز میدان مبارزه ما برای تقویت جبهه مقاومت و ایران قوی این است که در عرصه اقتصادی و معیشت مردم اقدام جدی انجام دهیم.

وی افزود: امروز اگر بخواهیم پیش برویم و دستاوردهای انقلاب را حفظ کنیم، باید به مسایل اقتصادی توجه داشته باشیم.

قالیباف تاکید کرد: ما باید با دقت بیشتر پیش برویم. بدون شک دشمن بر ضعف‌های ما سوار خواهد شد و ما باید نقاط ضعف خود را از بین ببریم. اگر دشمن به فکر حرکت نظامی علیه ما نیست، به این دلیل است که ما در این عرصه به قدرت بازدارندگی رسیدیم. همه کشورهای اسلامی بدانند قدرت ایران نه تنها تهدیدی برای کشورهای اسلامی نیست، بلکه ما به دنبال امنیت همه کشورهای جهان اسلام هستیم.

وی با بیان اینکه در مجلس در خدمت دولتیم که هر گونه قانونی در رابطه با بحث تورم و رشد و تولید اقتصادی مخصوصا در برنامه هفتم که در دستور کار است را انجام دهیم، تصریح کرد: دولت هر قانونی برای رفع مشکلات اقتصادی و رشد تولید و مهار تورم بخواهد، ما در مجلس آمادگی داریم تصویب کنیم. در برنامه هفتم توسعه که تا پایان اردیبهشت ماه به مجلس ارائه می‌شود، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: اگر ما با درایت، تلاش و برنامه‌ریزی دقیق و مجاهدانه وارد میدان شویم و نیت‌های خود را خالص کنیم و برای خدمت به مردم و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام و شهدا و خدمت مردم و اجرای تدابیر مقام معظم رهبری در میدان باشیم، مطمئن باشید که ما قادریم بر اساس یک برنامه پنج ساله که در دست است، ان شاالله به ثبات اقتصادی برسیم و بنده تردیدی در این موضوع ندارم.
https://jahannews.com/vdchwkn6x23nxxd.tft2.html
jahannews.com/vdchwkn6x23nxxd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
راهپیمایی باشکوه روز قدس امسال نشان از حمایت بی بدیل امت اسلامی در ایران از نظام و آرمان های مقدس جمهوری اسلامی است.
حيران!
Iran, Islamic Republic of
به عينه در دولت قبل مردم ايران اين ذلت رو با گوشت و پوست خود درك كرد كه هنوز آثار و عواقب آن مايه درد سر ميباشه