دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

پرچم عزای علوی بر حرم مطهر رضوی

يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 833985
حرم مطهر امام رضا(ع) امروز، یکشنبه به مناسبت سالروز شهادت امام علی(ع) سیاه پوش و مهیای برگزاری آیین های عزاداری در شبهای قدر شده است.
پرچم عزای علوی بر حرم مطهر رضوی
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، صحن و سرای رضوی با نصب پارچه و کتیبه‌های مشکی بر دیوارهای صحن‌های مختلف، اماکن مرتفع، سقاخانه‌ها و اهتزاز پرچم‌های مشکی بر لبه پشت‌بام‌ها سیاه‌پوش می‌شود تا رنگ و بوی عزاداری این ایام را در نظر زائرانی که برای عرض تسلیت به پیشگاه حضرت رضا(ع) و شرکت در آیینهای مذهبی به حرم مطهر مشرف می‌شوند، دو چندان کند.
 
پرچم حرم مطهر رضوی در طول سال به مناسبت‌های مذهبی در اعیاد و سالروز شهادت ائمه معصومین(ع) چندین بار تعویض می‌شود که بیشترین مدت سیاه‌پوش ماندن آن در ماه‌های محرم و صفر است.

هر سال دو بار در این میان پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا(ع) به طور رسمی و در آیینی ویژه تعویض می‌شود که یک بار آن در ابتدای ماه محرم الحرام است که پرچم سیاه به مدت دو ماه بر گنبد حرم مطهر به نشان عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) افراشته می‌ماند.

مرتبه دیگر آیین ویژه تعویض پرچم نیز در سالروز میلاد ثامن الحجج(ع) انجام می‌شود. در سایر ایام از قبیل سالروز وفات و شهادت معصومین نیز این پرچم بدون برگزاری آیین ویژه تعویض می‌شود.
https://jahannews.com/vdcdjs0jkyt0sn6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdjs0jkyt0sn6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *