سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

افزایش مبتلایان به کرونا در کرمانشاه

شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 833863
میزان ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه روند افزایشی داشته و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش بیشتر این بیماری باید مورد توجه قرار گیرد.
افزایش مبتلایان به کرونا در کرمانشاه
به گزارش جهان نيوز، بار دیگر زنگ خطر ابتلاء به کرونا به صدا درآمده است و کرمانشاه نیز از این قضیه مستثنی نبوده و بر اساس آمار ارائه شده این ویروس شرایط استان را به سمت پیک هشتم همه گیری برده است.

وضعیت با ثبات و پایدار در چند ماهه گذشته در آمار مبتلایان و صفر شدن آمار جانباختگان در استان کرمانشاه و همچنین اطلاع رسانی نامناسب در خصوص واکسیناسیون دُز یادآور، عادی انگاری خاصی در استان کرمانشاه ایجاد کرده بود که موج هشتم شرایط کرونایی وضعیت را به گونه دیگری رقم زد.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و حتی تغییر آمار تقریباً ثابت چندماهه در تعداد جانباختگان کرونایی در استان کرمانشاه سبب شد بار دیگر نقشه وضعیت کرونایی کرمانشاه تغییر کند و حتی احتمال روند رشد فراگیری این ویروس داده شود.

بازگشت فوتی کرونایی به جدول وضعیت کرونایی استان کرمانشاه
قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در گفتگو با مهر اظهار کرد: با آغاز موج جدید شیوع ویروس کرونا تعداد مبتلایان سرپایی و بستری به این بیماری در استان کرمانشاه افزایش یافته است.

وی افزود: از آذر ماه تا سال جدید موردی از فوت بر اثر ابتلاء به کرونا در استان کرمانشاه گزارش نشد اما طی یک هفته گذشته ۳ نفر به دلیل ابتلاء به کرونا در استان کرمانشاه فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با شدت یافتن شیوع ویروس کرونا بیماران مبتلا باید فاصله اجتماعی را از دیگران رعایت کنند و در این راستا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی الزامی است.

محمدی بیان کرد: نوع جدید ویروس کرونا دارای علائم گلو درد، سرفه‌های جدید و علائم گوارشی است و تمام مراکز درمانی در آماده باش قرار دارند.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های استان کرمانشاه بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران کرونایی در آمادگی قرار دارند و در شهر کرمانشاه نیز بیمارستان امام رضا (ع) و اورژانس این مرکز بیماران را پذیرش می‌کنند.

بیمارستان امام رضا (ع) پذیرای بیماران کرونایی
حامد بهرامیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در گفتگو با مهر اظهار کرد: با توجه به افزایش بیماران کرونایی در استان کرمانشاه پذیرش بیماران کرونایی فقط در بیمارستان امام رضا (ع) انجام می‌شود.

وی افزود: در این راستا از هم استانی‌های تقاضا می‌شود از مراجعه به سایر مراکز درمانی در شهر کرمانشاه خودداری کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: کرونا هنوز تمام نشده است و افرادی که ۶ ماه از آخرین مرحله تزریق واکسن کرونا آنها گذشته حتماً برای تزریق دز یادآور اقدام کنند.

رنگ زرد به نقشه کرونایی کرمانشاه برگشت
وی ادامه داد: رنگ زرد به نقشه کرونایی کرمانشاه بازگشت و متأسفانه چهار شهرستان در استان کرمانشاه در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

بهرامیان خاطرنشان کرد: با اعلام وضعیت رنگ بندی جدید در استان کرمانشاه، وضعیت در شهرستان‌های صحنه، هرسین، سرپل ذهاب و سنقر و کلیایی به رنگ زرد در آمد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: سایر ۱۰ شهرستان کرمانشاه در وضعیت آبی به سر می‌برند.

وی همچنین به آمار کرونایی تا روز گذشته اشاره کرد و افزود: ۵۸ بیمار مبتلا به کرونا تا روز گذشته در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری بودند.

بهرامیان از بستری ۹ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی کرمانشاه خبر داد و گفت: حال عمومی یک نفر از این بیماران وخیم گزارش شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجموع جان باختگان بر اثر ابتلاء به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تاکنون سه هزار و ۲۳۴ نفر است.

به گفته کارشناسان ۲ زیرسویه XBB و BQ.1 از سویه اُمیکرون که قدرت سرایت بالاتری نسبت به سویه های قبلی دارند در حال گسترش هست و تب، آبریزش بین، گلودرد، دردهای عضلانی و مفصلی، گرفتگی صدا و سوزش حلق از جمله علائم بارز این زیرسویه ها هستند و گفته می‌شود طول مدت بیماری ناشی از ابتلاء به این زیرسویه ها را پنج تا هفت روز است.
https://jahannews.com/vdciqpavpt1apv2.cbct.html
jahannews.com/vdciqpavpt1apv2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *