دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

گنبد آهنین اسرائیلی‌ها باز هم سوراخ شد

جمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 833709
علیرغم تبلیغ سنگین اسرائیلی‌ها درباره سامانه پدافندی گنبدآهنین، باز هم تعداد قابل توجهی از راکت‌های پرتاب‌ شده توسط مقاومت از این سامانه عبور کرده و به اماکن و پایگاه‌های صهیونیستی اصابت کرده‌اند.
گنبد آهنین اسرائیلی‌ها باز هم سوراخ شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، یکی از دلایل این موضوع نقاط ضعفی است که سامانه پدافندی اسرائیلی از جمله سامانه گنبدآهنین دارند.

اول اینکه تعداد سامانه‌های موجود، توانایی پوشش تمامی سرزمین‌های اشغالی را نداشته و لذا در صورت بروز جنگ چند جبهه‌ای، این سامانه قادر به پاسخگویی در مقابل حملات راکتی و موشکی نبوده و دفاع هوایی ارتفاع پست اسرائیل به شدت آسیب‌پذیر خواهد بود.

همچنین این سامانه قادر به رهگیری موشک‌ها و راکت‌هایی که از فاصله کمتر از 4 کیلومتر شلیک می‌شوند را به دلیل نبودن زمان کافی برای کشف و رهگیری هدف ندارد و گسترش لانچرهای پرتاب موشک مقاومت در این فاصله یک تهدید جدی برای این سامانه محسوب می‌شود.

سامانه گنبدآهنین اهدافی که دارای سرعت بالا بوده و زمان پرواز آنها کمتر از 28 ثانیه باشد را نیز نمی‌تواند رهگیری کند.

علاوه بر این سرجنگی موشک‌های تامیر مورد استفاده در این سامانه مجهز به فیوز مجاورتی است که بهترین شرایط آن برای انهدام هدف زمانی است که در فاصله یک متری هدف قرار بگیرد در غیر اینصورت احتمال نفوذ ترکش‌های آن در بدنه هدف و انهدام آن کاهش می‌یابد.

یکی از نقاط ضعف این سامانه، عدم توانایی مقابله با حجم انبوهی از شلیک‌هاست؛ موضوعی که گروه‌های مقاومت نیز به آن پی برده‌اند و یکی از دلایل شلیک راکت از سوی این گروه‌ها در حجم بالا نیز به همین دلیل است.

قیمت بالای موشک‌های تامیر سامانه گنبد آهنین در مقابل قیمت پایین راکت‌های گروه‌های مقاومت امری است که هزینه نبرد برای صهیونیست‌ها را به شدت بالا خواهد برد.

گروه‌های مقاومت با مطالعه دقیق روی نقاط ضعف و قوت سامانه گنبدآهنین به تاکتیک‌های مقابله با آن پی برده‌اند و با افزایش کیفیت راکت و موشک‌های خود بخوبی توانسته‌اند موازنه قدرت را به نفع خود تغییر دهند.

موضوعی که علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های هنگفت اسرائیل روی ساختار پدافندی‌اش نتوانسته آن را به نفع خود تغییر دهد.
https://jahannews.com/vdchvxn6w23nxqd.tft2.html
jahannews.com/vdchvxn6w23nxqd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *