جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سجادی: در جریان استعفای فتح الله زاده نیستم

يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 833172
وزیر ورزش و جوانان گفت: تا به این لحظه رسماً و حتی غیر رسمی یا تلفن و حتی پیامک در جریان این استعفای مدیرعامل استقلال قرار نگرفته‌ام.
سجادی: در جریان استعفای فتح الله زاده نیستم
به گزارش جهان نيوز، حمید سجادی در حاشیه بازدید از تمرینات اردوی تیم ملی کشتی با اشاره به حضور ورزشکاران در اردوهای ورزشی در ایام تعطیل در گفتگویی اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن بازیهای آسیایی، کشتی گیران در حال انجام فعالیت‌های طاقت‌فرسا هستند و علاقمند بودم که در کنارشان باشم تا ضمن آرزوی موفقیت برای ورزشکارانمان، از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و در خواسته‌هایشان قرار بگیرم.

وی افزود: درخواست‌های کشتی گیران در دستور کار و مورد بررسی قرار می‌گیرد و امیدوارم با کسب بهترین نتایج در مسابقات مانند همیشه موجب شادی دوستداران کشتی شوند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص برنامه‌های  سال ۱۴۰۲ گفت: سال گذشته در دیدار ورزشکاران با دکتر رییسی، موارد مرتبط به بیمه و سوابق ورزشکاران مورد بحث قرار گرفت که در پایان دیدار  رییس محترم جمهور دستور رسیدگی به بیمه، رفاه و معیشت ورزشکاران دادند. بر همین اساس در چند ماه گذشته رفع مشکلات بیمه و معیشت ورزشکاران در اولویت برنامه‌های  وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت.

سجادی در ادامه خاطر نشان ساخت: به همین منظور صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی در راستای بیمه ورزشکاران طرح کاملی را تهیه کرد که پس از تعطیلات رونمایی خواهد شد و امیدوارم با اجرای این طرح بخش عظیمی از دغدغه‌های جامعه ورزش رفع شود و مورد رضایت رییس جمهور باشد.

وی با اشاره به جایگاه کشتی در ورزش کشور گفت: بسیاری از وزرای ورزش کشورهای مختلف پس از سفر به ایران در خواست برگزاری اردوهای کشتی را در ایران داشته‌اند و ما باید بیش از گذشته به این رشته ورزشی توجه کنیم.

همچنین سجادی ضمن قدردانی از تلاش‌های بی وقفه رییس فدراسیون کشتی، کادر فنی و هیات رئیسه فدراسیون بیان کرد: از علیرضا دبیر درخواست برگزاری نشستی با حضور مدیران ورزشی کشور در محل فدراسیون کشتی به منظور تبادل تجربه برای تامین منابع، تجهیز امکانات ورزشی، نوشتن تقویم ورزشی و استفاده از امکانات داخلی و خارجی را دارم و امیدوارم با تبادل تجربیات  شاهد رشد و پیشرفت  درتمامی رشته های ورزشی همچون کشتی باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی  مبنی بر اینکه فتح‌الله‌زاده در پستی اینستاگرامی استعفا کرد. لطفا در ابتدا درباره این استعفا بگویید و دوم اینکه پول پرداخت بدهی به استراماچونی یک بار از سوی دولت و سازمان خصوصی‌سازی به مبلغ ٩٠ میلیارد تومان تامین شد اما برخی سعی کردند این توپ به زمین دولت و وزارت ورزش بیفتد که با توجه به تهیه این پول توسط دولت، این منصفانه نبود، گفت: امروز با وجود اینکه تعطیل بود بر حسب وظیفه در دفتر حضور داشتم و تا لحظه‌ای که خدمت شما هستم، رسماً و حتی غیر رسمی یا تلفن و حتی پیامک در جریان این استعفا قرار نگرفته‌ام. این آمدن‌ها و رفتن‌ها در تمامی پست‌ها امری طبیعی است اما مهم این است که اگر با برنامه باشیم این آمدنها و رفتنها لطمه‌ای به ساختار نمی‌زند. باید اصل مطلب را دریابیم و به این فکر باشیم که باشگاه‌های معتبر  و باسابقه ما مثل باشگاههای سرخابی و بقیه باشگاه‌های معتبر ما خدایی ناکرده با تغییرات دچار لطمه نشوند. این وظیفه ذاتی ماست و بنده به همراه تمام معاونینم همواره حامی این دو باشگاه بوده و هستیم.

وی با اشاره به بدهی‌های باشگاه استقلال در پرونده اخیر گفت: این موضوع برای دو سال قبل است و از دو سال قبل همه این موضوع را می‌دانستند. ما هم یکی دو بار منابع مالی لازم را در اختیار دو باشگاه قرار دادیم و برای تمامی حمایت‌ها در چارچوب قانون در خدمت هستیم. از تمامی ظرفیت‌ها و مهلت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد اما این حمایت‌ها در چارچوب قانون است چرا که پس از حضور این دو باشگاه در محله واگذاری، قانون اجازه نمی‌دهد از منابع دولتی برای باشگاه‌ها استفاده کنیم. 

وزیر ورزش افزود: تا جایی که قانون اجازه دهد از باشگاه‌ها برای شاد کردن و امیدوار نگه داشتن هواداران این باشگاه‌ها حمایت خواهیم کرد. 

سجادی گفت: همانطور که گفتم روال درباره مدیریت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به این شکل است که مدیران این دو باشگاه استعفایشان را در ابتدا تقدیم هیات مدیره باشگاه می‌کنند و پس از بررسی این موضوع در هیات مدیره، این موضوع به وزارت ورزش می آید و پس از آن این موضوع در جلسه‌ای فوری با حضور وزیر، معاونین و اعضای هیأت مدیره بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.

*سجادی در جمع ملی پوشان کشتی چه گفت؟
وزیر ورزش و جوانان در جمع کشتی گیران نیز حاضر شد و با آن ها صحبت کرد.

حمید سجادی ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان بیان کرد: در آغاز سال جدید هستیم و خدمت شما تبریک عرض می‌کنم. ان‌شاءالله سالی پربرکت مملو از امنیت و آرامش برای مردم شریف ایران و جامعه ورزش باشد.

وی در ادامه افزود: در دهه اول ماه مبارک رمضان هستیم و امیدوارم طاعات و عبادات مقبول درگاه حق باشد. از یکطرف روزه داری و از یک طرف اردو و تمرینات سنگین ورزشی که تلفیق اینها یک هنر است که جای تبریک دارد و امیدوارم ما را از دعای خیرتان محروم نکنید.

وزیر ورزش وجوانان در ادامه سخنانش به بودجه تخصیصی به کشتی اشاره کرد و با بیان اینکه کشتی آزاد و فرنگی می‌توانند سقف بلندتری داشته باشند، اظهار داشت: جناب آقای دبیر و همکاران‌شان برنامه‌های بسیار ارزشمندی تدوین کرده‌اند که می تواند ترسیم‌کننده  افق بلند کشتی در  ایران و منطقه باشد و ما هم وظیفه خودمان می‌دانیم پا به پای عزیزان حرکت کنیم .

وی با تاکید بر امر خدمت رسانی به مردم و جامعه ورزش، بیان کرد: از خدا می‌خواهم در کار و معرفت کم نیاوریم و هر آنچه که  از دین مبین اسلام ، شعائرمذهبی، ارزش های ملی و  ورزش  آموخته ایم در مسیر خدمت به کار بندیم.

سید حمید سجادی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در ایام تعطیلات عید نیز امور مربوط به دو حوزه ورزش و جوانان پیگیری می‌شود، بیان کرد: واقعیت این است که ورزش تعطیل‌بردار نیست و خدا را شاکرم که در این ایام  فرصت درمان و انجام کار مهیا شد تا در خدمت ورزش باشیم تا یک برگ از کار بر روی زمین نباشد.

وی در ادامه به موفقیت‌های ورزش در نخستین روزهای سال 1402اشاره کرد و گفت: از موفقیت فوتبال ساحلی تا نقره واترپلو از اتفاقات بسیار خوب در شروع سال بود. همچنین همواره اخبارخوب کشتی  و تمرینات  اردوها را می شنویم که تمامی این موارد ناشی از تلاش شبانه روزی جامعه ورزش است تا بتوانیم در میادین بین المللی بدرخشیم . 

وزیر ورزش و جوانان  یکی از ویژگی‌های ورزش را انتشار اخبار امیدوار کننده در جامعه عنوان کرد و گفت: اگر کسی اخبار  ورزش را دنبال می کند به دنبال مطالب امیدوار کننده و مثبت است و ما هم امیدواریم هر آنچه در ورزش کشور رخ می‌دهد، افتخارآفرینی‌ برای مردم عزیز ایران باشد.

سجادی با تاکید بر برنامه محوری با هدف توسعه ورزش در ابعاد مختلف افزود: با وجود فدراسیون‌های ورزشی،باشگاه‌ها، اماکن ورزشی منابع طبیعی و اقلیمی در کشورو...باید این امکان وجود داشته باشد که هر ایرانی بتواند در بخش های مختلف ورزش حضور پیدا کند.

وی در ادامه سخنانش به افتخارات کسب شده توسط کشتی گیران فرنگی  و آزاد اشاره کرد و گفت : خدا را شاکریم و هر گاه از  کشتی، چه آزاد چه فرنگی و چه پهلوانی به خاطر می آوریم  افتخار، سربلندی، موفقیت و نکات بسیار خوب است.

وزیر ورزش و جوانان کشتی گیران حاضر در اردو را مورد خطاب قرار داد و از آنها به عنوان جوانانی آینده دار نام برد و گفت: شما عزیزان در راهی قدم گذاشتید که خوبان بسیاری پیش از شما این راه رفتند و آن را هموار کردند و شما جا پای آنها می گذارید. امیدوارم این امانت که به دست شما رسیده، با مدیریت خوب آقای دکتر علیرضا دبیر  و کادر فنی که هم اکنون حضور دارند،به بهترین نتایج برسد.

وی در ادامه سخنانش ضمن قدرشناسی از تلاش‌های مجموعه مسولان فدراسیون بیان کرد: نام های  بزرگی درجمع فدراسیون کشتی حضور دارند از جمله آقای پژمان درستکار و  آقای رنگرز که مدتی هم مسوولیت ورزش وجوانان استان قهرمان پرور و مستعد مازندران را بر عهده داشتند و من لازم می‌دانم از شما عزیزان قدردانی کنم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تمام مسایل مربوط به ورزش، جوانان و موضوعات مربوط به قهرمانان به رییس محترم جمهوری دولت منتقل می‌شود، بیان کرد : در بسیاری از  موارد هیات دولت و مشخصا رییس جمهور و  از شخص معاون اول کمک می‌گیریم و‌ مطمئن باشید با پیگیری‌های من و‌ اقای دبیر سعی می‌کنیم انجام وظیفه کرده و  بیشتر از گذشته در خدمت عزیزان باشم.

 وی در ادامه خطاب به ملی پوشان حاضر در کمپ تیم ملی گفت: ما از شما میخواهیم که تنها دغدغه‌تان قهرمانی،  مدال آوری و‌ کسب سهمیه برای حضور در رویدادهای مهم بین المللی باشد و‌ به چیز دیگری فکر نکنید.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: نگرانی برای نظام وظیفه، شغل و معیشت، بیمه و... نداشته باشید. تمامی این موارد را  به ما بسپارید. این موارد، همه آن چیزی است است که رییس جمهور در موردشان دستور لازم را صادر کرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه  پس از تعطیلات جامعه ورزش به ویژه قهرمانان اخبار خوبی در خصوص بیمه و‌سنوات و... خواهند شنید، اظهار داشت: صندوق حمایت، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است و  به زودی طرحی در این ارتباط رونمایی و اطلاع رسانی خواهدشد که مبارک جامعه ورزش باشد.

سجادی تاکید کرد: ما تمامی جوانب کار را پیگیری می کنیم  و شما هم برای افتخار افرینی و  موفقیت تلاش کنید تا به امید خدا در مسابقات پیش‌رو موفق و موید باشید.
https://jahannews.com/vdcbzfbw5rhbf8p.uiur.html
jahannews.com/vdcbzfbw5rhbf8p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *