پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۹
حسین شریعتمداری:

بیانیه وزارت کشور قابل تقدیر است اما دیرهنگام و دوپهلو به نظر میرسد!

جمعه ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 833100
بی گمان کشف حجاب از سوی بسیاری از خانم های کشف حجاب کننده ناشی از ناآگاهی و فریب خوردگی آنهاست ولی این پدیده در مجموع یک حرکت امنیتی است که عبور از خاکریز عفاف را نشانه رفته است.
بیانیه وزارت کشور قابل تقدیر است اما دیرهنگام و دوپهلو به نظر میرسد!
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در پاسخ به  فارس که نظر او را درباره بیانیه اخیر وزارت کشور پرسیده بود، گفت: بیانیه وزارت محترم کشور اولاً بسیار دیرهنگام صادر شده است و در حالی که چند ماهی از پدیده پلشت کشف حجاب می گذرد، سئوال این است که تاخیر مورد اشاره چه دلیل قابل قبولی داشته است؟! ثانیاً درباره برخورد با بی حجابی و مقابله با کشف حجاب کنندگان، از صراحت لازم برخوردار نیست و با عرض پوزش، «دوپهلو» به نظر می رسد و دیگر آن که تاکید بیانیه بر درخواست از مراجع دینی، فرهنگی و اجتماعی برای تبیین حجاب اگرچه درخواست بجایی است ولی روشنگری و تبیین نباید مانع برخورد با کشف حجاب کنندگان باشد.

خبرنگار فارس با اشاره به این نکته که ضرورت حجاب برای شماری از کشف حجاب کنندگان تبیین نشده و نیاز به روشنگری دارد، پرسید با این طیف چگونه باید برخورد شود؟

مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: شما شخصی را در نظر آورید که قمه ای در دست گرفته و در حالی که عربده می کشد به این و آن حمله می کند! حالا فرض کنید که او دیوانه است! و در همه نظام های حقوقی نیز تاکید شده است که بر دیوانه حرجی نیست! خُب، حالا تکلیف چیست؟ آیا با استناد به دیوانگی او نباید متعرض و مانع او شد؟!

بدیهی است که در اولین گام باید قمه را از دست او گرفت و به او اجازه حمله به دیگران را نداد. و اما این که اقدام او ناشی از دیوانگی یا ناآگاهی است و یا عامدانه است؟ مسئله بعدی است که بررسی آن بر عهده مراکز قانونی است و نمی توان با این توجیه که تبیین و روشنگری درباره ضرورت شرعی و قانونی و اخلاقی حجاب ضروری است مقابله با کشف حجاب را نادیده گرفت.

شریعتمداری گفت: بی گمان کشف حجاب از سوی بسیاری از خانم های کشف حجاب کننده ناشی از ناآگاهی و فریب خوردگی آنهاست ولی این پدیده در مجموع یک حرکت امنیتی است که عبور از خاکریز عفاف را نشانه رفته است و تسامحی که تاکنون نسبت به آن وجود داشته است با هیچ منطق شرعی، قانونی و اخلاقی قابل توجیه نیست. و البته امید آن است که بیانیه وزارت کشور، اگرچه دیرهنگام ولی آغازی بر پایان دادن به این هنجارشکنی باشد.
https://jahannews.com/vdccx1q4x2bq1s8.ala2.html
jahannews.com/vdccx1q4x2bq1s8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم ورحمت الله
به نظرم در این بیانیه تکلیف برخورد با بی حجابی روشن شده است دقت بفرمایید:

" با تأکید مجدد بر لزوم رعایت حجاب در همه اماکن و معابر عمومی و ضمن اعلام حمایت از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر کشور، دستگاه محترم قضائی، ضابطان و سایر نهادهای ذیربط نسبت به مواجهه با معدود هنجارشکان اقدام خواهند نمود و اجازه تعدی به حریم و هویت مقدس زن مسلمان ایرانی را نخواهند داد "

البته اینکه نحوه اجازه ندادن آمران به معروف و دستگاه قضایی چگونه باید باشد لازم است توسط ضابطان و دستگاه قضایی تبیین شود.
اگر هوشمندانه و محکم و استوار و با صلابت برخورد کنیم، (همچون الزام به رعایت قوانین رانندگی و عدم استعمال دخانیات در اماکن عمومی) هنجار شکنان از هنجار شکنی و بی قانونی دست خواهند کشید. آنها باید احساس کنند که نظام نسبت به این موضوع بی تفاوت نیست همانگونه که فهمیدند بیش از ۹۵ درصد مردم با آنها همراهی نکردند...
حق پبروز است
United States
حاج حسین کلا شاکیه
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
بهترین روش در برخورد با منکر بی حجابی ؛ اعمال محدویت و عدم ارائه خدمات به بی حجابان ،.....
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
فقط گشت ارشاد
محمدایوب
Romania
اول باید جلوی برخی رسانه ها را که مشوق بی حجابی هستند گرفت .
ب
Iran, Islamic Republic of
همه جاها کشور که خدمات می دهند به این افراد که زیاد هم نیستند خدمات ندهند؟
Iran, Islamic Republic of
پاساژها و مال ها را که محل خوشگرارانی جوان ها شده چه کسی ساخته؟
چرا مبلغین و روحانیون در مال ها کار تبلیغی نمی کنند؟.
اصغر
Iran, Islamic Republic of
کدام رسانه ها
United States
با بی حجابی مبارزه کنین سفت و سخت هم مبارزه کنین ولی حداقل جلوی ربا خواری بانک ها رو هم بگیرید
Iran, Islamic Republic of
اگر ده درصد هجمه رسانه ای که برای حجاب در جریان هست برای جلوگیری از غارت بیت‌المال استفاده می شد .... الان وضعیت حجاب به این شکل نبود .
Iran, Islamic Republic of
فقط اقدام انقلابی و برخورد قاطع با بی حجابی
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ! مسئولین ... کاملا منفعلانه برخورد میکنند ...
رضا
Iran, Islamic Republic of
باید با بدحجابی و بی حجابی که زمینه شروع برهنگی درآینده است از هم اکنون برخورد شود .
Denmark
تا اصلاح امور اقتصادی نشود مبارزه با بی حجابی به جایی نمی رسد...
Iran, Islamic Republic of
حجاب دستور خداست وتخطی از ان عذاب خدا را در بر دارد .
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
برخورد با این پدیده در مقوله امر به معروف و نهی از منکر می گنجد، و از آنجائیکه مقوله " امر" به معنی دستور و حکم حکومتی است و باید اجراء شود ، لازم است که حکومت چگونگی و نحوه برخورد با خلافکار و اعمال تعذیرات را تبین و عمل کند..
Iran, Islamic Republic of
اگر دختران جامعه خوب تربیت شوند وسرمایه گذاری شود آینده جامعه‌ای خوب خواهیم داشت
United Kingdom

کار صحیح فرهنگی انجام دهید
محمد
Iran, Islamic Republic of
در مقوله حجاب

هم حرکت ایجابی( فرهنگی و تبیینی)
هم حرکت سلبی( برخورد با هنجار شکنان مغرض)

نتیجه بخش است

دقیقا همچون توازن فاز و نول که باعث روشنایی خواهد بود