پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۲۴

بیانیه وزارت کشور درباره وضعیت حجاب/ حجاب یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید است/ اجازه تعدی به حریم و هویت مقدس زن مسلمان ایرانی را نخواهیم داد

پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب: 833093
وزارت کشور با صدور بیانیه ای تاکید کرد هیچ گونه عقب نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید خواهد بود.
بیانیه وزارت کشور درباره وضعیت حجاب/ حجاب یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید است/ اجازه تعدی به حریم و هویت مقدس زن مسلمان ایرانی را نخواهیم داد
به گزارش جهان نيوز، وزارت کشور با صدور بیانیه ای تبیینی درباره حجاب تاکید کرد: هیچ گونه عقب نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
​وزارت کشور ضمن آرزوی قبولی عبادات و طاعات ملّت مؤمن ایران در ماه مبارک رمضان ضمن تأکید مجدد بر رعایت ارزش ها و احکام الهی و قانون بر آمده از آن از جمله حجاب اسلامی به استحضار ملت شریف ایران می رساند که هیچ گونه عقب نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

مسئله حجاب در سال های گذشته یکی از محورهای جنگ شناختی دشمن علیه ملت مظلوم و مقتدر ایران بوده و طرح های شکست خورده ای نظیر چهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی های یواشکی و.. هرگز نتوانست در اراده بانوان و دختران ایرانی در اعتلای شخصیت معنوی و حفظ هویت زن مسلمان خللی پدید آورد.

پروژه های برنامه ریزی شده توسط سرویس های امنیتی با پیشرانی افرادی معلوم الحال و فاسد العقیده از خارج از کشور در آخرین پرده با شعار عوام فریبانه «زن زندگی آزادی» تلاش کرد اهداف شوم خود را در هاله مقدس زنانه مخفی نماید اما پایداری و بصیرت و زمان شناسی ملت بزرگ ایران و خصوصا دختران و زنان قهرمان آن به همگان اثبات نمود که دشمن همچون گذشته درگیر محاسبات غلط ناشی از عدم اشراف بر عمق دلدادگی همه آحاد مردم و خصوصا دختران این سرزمین به احکام الهی و اولیاء دین است.

بر اساس اطلاعات پیدا و پنهان، دشمنان در آشوب های سال گذشته تلاش کردند حجاب را به موضوعی برای دو قطبی سازی و ایجاد شکاف های عمیق اجتماعی و عاملی برای انفکاک ملت از حاکمیت تبدیل نمایند و در این راه از همه ظرفیت شبکه های اجتماعی خارجی به عنوان بستر تهاجم علیه ذهن و قلب نوجوان و جوان ایرانی به کار بست. در حالی که برآورد غلط تبهکاران فرهنگی داخلی و خارجی بر رویگردانی بانوان محترم ایرانی از حجاب تمرکز یافته بود، «سیلی» افراد «ضعیف الحجاب» علاوه بر مهابت بانوان محجبه سبب استیلای یأس بر اردوگاه جنگ چند بعدی معاندان ایران اسلامی گردید. به همین دلیل وزارت کشور بر خود فرض می داند که به احترام همه زنان و دختران ایرانی که در طوفان فتنه ترکیبی دشمن استوار مقاومت کردند و به الگویی از پایداری شناختی برای همه آحاد ملت تبدیل شدند بایستد و ابراز فروتنی نماید.

مطابق آنچه گذشت ذکر سه نکته ضروری است:

1. مجموعه دولت و وزارت کشور خود را مخاطب مطالبات عموم مردم وفادار ایران در موضوع حجاب دانسته و بر خواسته بر حق ایشان مبنی بر داشتن جامعه ای عفیف و با حیا صحه میگذارد و گوشی شنوا و زبانی پاسخگو و بازویی توانمند برای تأمین حقوق مردم بویژه حق زیست عفیفانه به عنوان یکی از حقوق اساسی آحاد ملت می باشد. این امر در ماه‌های گذشته و رفتار اکثریت قاطع بانوان ایرانی در حفظ حجاب به وضوح نشان داده شده و بر این اساس مدعای مواجهه متناسب با مظاهر بی عفتی یا بی حجابی دارای مبانی اصیل شرعی، قانونی و انسانی بوده و از باب حقوق عامه مردم به صورت یک موضوع اولویت دار مطمح نظر مسئولان امر می باشد.

2. تردیدی وجود ندارد که حجاب از پایه های تمدنی ملت ایران بوده و یکی از زیرساخت های بنای حیاتی خانواده می باشد. در حالی که خانواده گرایی و حفظ حریم آن از اصول زیست اجتماعی ایرانیان است می بایست از حریم حجاب و عفاف برای تحکیم بنیان خانواده محافظت نمود و بر تقویت و گسترش آن ملازمت نمود.

3. از همه مراجع دینی، فرهنگی و اجتماعی تقاضا دارد با حضور مسئولانه خود در میدان، تبیین این موضوع حساس را بر خود فرض دانسته و باب گفتگوی مثبت در امر حجاب را برای همه طیف های نیازمند به بهره های فکری و ذهنی بیش از پیش باز نمایند. تردیدی نیست که «اقناع» نسل جوان مؤثرترین راهبرد در بهبود وضعیت حجاب خواهد بود.

در پایان ضمن تأکید بر غیر قابل تردید بودن حجاب از منظر نظامات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور خاطر نشان می شود که با توجه به پایبندی اکثریت قاطع بانوان و دختران ایرانی به این امر با تأکید مجدد بر لزوم رعایت حجاب در همه اماکن و معابر عمومی و ضمن اعلام حمایت از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر کشور، دستگاه محترم قضائی، ضابطان و سایر نهادهای ذیربط نسبت به مواجهه با معدود هنجارشکان اقدام خواهند نمود و اجازه تعدی به حریم و هویت مقدس زن مسلمان ایرانی را نخواهند داد.
https://jahannews.com/vdcdns0jsyt0sz6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdns0jsyt0sz6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با زور چیزی حل نمیشه بلکه بدترم میشه
Iran, Islamic Republic of
بله، اما هیچ گونه کار تبلیغاتی و اقناعی هم نمیشه.
در حالی در اینستا و تویتر، صبح و شب تبلیغ غیرمستقیم علیه حجاب و پوشیدگی است.
Iran, Islamic Republic of
این مشکل ماست که نتونستیم بعد از اینهمه سال کار اقناعی بکنیم
1
Iran, Islamic Republic of
به جای تنبیه افراد بی حجاب ،در گلوگاه های بدحجابی، افراد با حجاب را تشویق کنیم . از فردا قانون شود برای افراد دارای حجاب اسلامی مترو رایگان ، سینما رایگان ، اتوبوس رایگان ، بازدید از اماکن تاریخی و توریستی رایگان و .... . بودجه ی خیلی سنگینی هم نمی خواهد . خوبی این طرح این است که افراد باحجاب را حفظ و تشویق می کند و هم به نوعی افراد ساختار شکن را دچار بار روانی می کند
Iran, Islamic Republic of
بحث اجبار نیست قانون که اجرای دلبخواه برنمی دارد یعنی اگر اجرای آن دلبخواه شد دیگر اسمش قانون نیست.
Denmark
بقول حاج حسین اگه تنگه هرمز را ببندیم همه چیز یک جا حل می شه
Iran, Islamic Republic of
فعلا که انفعال کامل و عقب نشینی تا زیر پا گذاشتن کامل احکام دینی از جمله حجاب و ولنگاری و روزه خواری و شلوار کوتاه و برهنگی و ... داریم میبینیم ..
مریم
Iran, Islamic Republic of
فعلا هر کس هر جور می خواهد بیرون می اید
Iran, Islamic Republic of
باید برخورد در اجرای حد اسلامی ونفی بلد برای کسانی که در کشورمقدس جمهوری اسلامی ایران به کشف حجاب پرداخته اند عمل شود بدون اغماض.
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
همهٔ دعواها بر سر نحوه مواجهه قاطعانه و نظام‌مند و دائمی و نه‌موسمی با این رفتارها است.
Iran, Islamic Republic of
ای کاش به همین اندازه مسأله تورم و افزایش قیمت ها و بالا رفتن هزینه های زندگی مردم هم برایتان مهم باشد
Iran, Islamic Republic of
دشمن تلاش کرد که با جلو انداختن اولویت های اقتصادی، ما رو از اولویت های فرهنگی غافل کنه
Iran, Islamic Republic of
بی خودی ادای دلسوزا رو در نیار و فکر نکن نمی دونیم چه کسی هستی. خودتم خوب می دونی دولت انقلابی برای رساندن حق مردم به پای لیبرال ها پیچیده .
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله. فقط زودتر اقدام قاطع صورت گیرد
Iran, Islamic Republic of
منتظر برخورد قاطع با کشف حجاب کنندگان هستیم
Iran, Islamic Republic of
الویت دولت باید مهار تورم و رشد تولید باشد.
مهدوی
Iran, Islamic Republic of
پس چرا هر کی هر جور می خواد میاد بیرون هیچ ارگانی هم جلوشو نمی گیره .
Iran, Islamic Republic of
امروز تو مترو هفت تیر یک خانمی با تی شرت و شلوارک دیدم، همه با تعجب نگاهش می کردند.
یادم افتاد مهرماه هم اولین نفرهایی که روسری نداشتند هم مردم با تعجب نگاه می کردند اما الان عادی شده.
عده ای از عمد می خواهند بی حجابی و نیمه عریانی را عادی سازی کنند.
Iran, Islamic Republic of

روی سایر مسائل مردم از جمله معیشتشون هم اینقدر حساسیت داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رئیس جمهور اگر بساط بی حجابی را جمع نکنید چه تفاوتی بین دولت شما و لیبرال ها هست؟
محمد
در قدم اول اداره اماکن کشور باید اقدام فوری در این خصوص در دستور کار خود قرار دهد و ادارات دولتی و نهادها دولتی و خصوصی نیز در این راستا اقدام نمایند.
حسین توکلی
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا گفته تسامح نشده اما کف خیابون و مراکز خرید چیز دیگه ای رو نشون میده.
Iran, Islamic Republic of
تو شهر ما یک مانتو خوب و پوشیده برای دخترم نتوانستم پیدا کنم . .
United States
موضوع ارزش پول ملی را حل کنید .. باقی خودش درست میشه ...