پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
یدیعوت آحارونوت:

نگرانی از آینده اسرائیل علت تنش‌ بایدن و نتانیاهو

پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب: 833092
منابع دیپلماتیک رژیم‌ صهیونیستی فاش کردند که گزارش اطرافیان رئیس‌جمهور آمریکا درباره آینده تل‌آویو باعث ایجاد تنش بین او و نخست‌وزیر این رژیم شده است.
نگرانی از آینده اسرائیل علت تنش‌ بایدن و نتانیاهو
به گزارش جهان نيوز، محافل دیپلماتیک رژیم صهیونیستی و رسانه‌های عبری‌زبان بخشی از دلایل خشم «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو و فشارهای وارده بر او را بعد تشدید اعتراضات به طرح اصلاحات قضایی فاش کردند.

طبق گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عربی۲۱» و به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، منابع دیپلماتیک صهیونیست بر این باورند که «نشت اطلاعاتی» از سوی اطرافیان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و توصیف‌شان از وضعیت کنونی تل‌آویو به عنوان «روزهای طوفانی»، باعث نگرانی شدید مقامات کاخ‌سفید شده است.

این منابع آگاه صهیونیست با تاکید بر نگرانی‌های واشنگتن نسبت به وضعیت تل‌آویو تصریح کردند: بایدن و اطرافیانش از اتفاقاتی که در حال حاضر در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد بسیار نگرانند؛ آن‌ها می‌دانند که ما نمی‌توانیم به این شکل پیش برویم. بایدن حتی قصد ندارد نتانیاهو را در آینده نزدیک به کاخ سفید دعوت کند.

این در حالی است که طی چند روز گذشته و پس از برکناری یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم اشغالگر توسط نتانیاهو، تنش‌ها بین واشنگتن و تل‌آویو افزایش یافته است.

پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» روز گذشته (چهارشنبه، ۲۹مارس) از افزایش واکنش‌های کابینه تل‌آویو، از هشدار مقامات آمریکایی به نتانیاهو و نزدیکانش نسبت به تحریک بایدن، خبر داده بود.

براساس گزارش واللا، مقامات آمریکایی گفته‌ بودند که هشدار آن‌ها به نتانیاهو به طور خاص ناشی از این واقعیت است که بایدن خود را صهیونیست می‌داند و در این چارچوب، خطوط قرمزی دارد؛ او نمی‌تواند تعصبش نسبت به آنچه را که به عنوان «دموکراسی اسرائیل» توصیف می‌کند، تحمل کند.

رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب، ۲۸مارس در جمع خبرنگاران و درباره اوضاع در فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرده و گفته بود: «امیدواریم که نتانیاهو از طرح اصلاحات قضایی در اسرائیل عقب نشینی کند».

این اظهارنظر، واکنش بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت. او در پیامی توئیتری ضمن دفاع مجدد از مواضع کابینه خود برای ایجاد تغییرات ساختاری در نظام قضایی رژیم صهیونیستی، در جواب به بایدن نوشت: «اسرائیل کشوری مستقل است که تصمیمات خود را بر اساس خواست مردم خود می‌گیرد و نه بر اساس فشارهای خارج از کشور از جمله بهترین دوستان».

«ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی تل‌آویو نیز همانند نتانیاهو، این اظهارات بایدن را مصداق «دخالت در امور داخلی اسرائیل» توصیف کرده و گفت: «دولت بایدن باید درک کند که اسرائیل یک کشور مستقل است و ستاره دیگری در پرچم ایالات متحده نیست».

این مواضع کلامی تنش‌زا به قدری بین مقامات کاخ‌سفید و کابینه تل‌آویو افزایش یافت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته پس از دریافت هشدار نسبت به تبعات آن، به ویژه تحریک بایدن برای اتخاذ تصمیمات و مواضع دیگر، مجبور شد تا به وزرای خود دستور داد در مورد مواضع رئیس‌جمهور آمریکا اظهار نظر نکنند.
https://jahannews.com/vdcco1q4i2bq1x8.ala2.html
jahannews.com/vdcco1q4i2bq1x8.ala2.html
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *