پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تولیدات جدید مرکز انیمیشن سوره در راه است/ سال اتفاقات خوب در سوره

پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب: 833054
مدیر مرکز انیمیشن سوره خبر داد که سریال‌های «بازی ناتمام»، «موتورها» و بعدتر «خواب دزد»، «ابرقهرمانان» و «بادآباد» مراحل پیش‌تولید و تولید را در این مرکز پشت سر می‌گذارند.
سال اتفاقات خوب در سوره
به گزارش جهان نيوز، امیررضا مافی، مدیر مرکز انیمیشن سوره درباره اینکه چه عواملی این مرکز را ترغیب کرد که روی سریال «چل پله زیر زمین» که این روزها از شبکه کودک در حال پخش است، سرمایه‌‌گذاری کند، به مهر گفت: ما با یک قصه کامل و شخصیت‌های به اصطلاح شسته‌رفته، آماده و طراحی شده مواجه بودیم؛ شخصیت‌هایی که می‌توانستند دوست داشتنی باشند. همچنین یک بستر خوب و اقتصادی فراهم شده بود که می‌توانستیم روی آن سرمایه‌گذاری و به فصل‌های آینده‌اش فکر کنیم.

تولید فصل‌های بعدی «چل پله زیر زمین»

وی ادامه داد: از سوی دیگر تیم این سریال یعنی علیرضا طاهری و استودیو قاف که خارج از تهران فعالیت می‌کرد، حرفه‌ای است و توانسته بود ساختار کامل یک سریال را تشکیل دهد. همه این موارد و محتوایی که مدنظرمان بود باعث شد که در دوره سوم رویداد «رویازی» روی یک پروژه ۳۰۰ دقیقه‌ای که قولش را داده بودیم، سرمایه‌گذاری کنیم. به همین دلیل «چل پله زیر زمین» را برگزیدیم و در تلاشیم فصل‌های بعدی‌اش را نیز کلید بزنیم تا پروژه تداوم پیدا کند.

مدیر مرکز انیمیشن سوره با اشاره به اینکه این مرکز در دوره سوم «رویازی» علاوه بر سریال «چل پله زیر زمین» روی پروژه سینمایی «رویاشهر» نیز سرمایه‌گذاری کرد، توضیح داد: امیدواریم این انیمیشن سینمایی در سال ۱۴۰۲ اکران شود. ناگفته نماند که در دوره چهارم رویداد «رویازی» نیز روی ۲ سریال «خواب دزد» و «بادآباد» سرمایه‌گذاری کردیم که قراردادهای ابتدایی‌شان بسته شده است.

کار روی سریال «موتورها»

مافی افزود: همچنین با یکی از تیم‌هایی که در دوره دوم و سوم «رویازی» حضور داشته است، سریال «موتورها» را جلو می‌بریم. برای این پروژه تیم را از «رویازی» انتخاب کردیم اما ایده و طرح در مرکز انیمیشن سوره پرداخت شده است و آن‌ها برای ما روی سریال «موتورها» کار می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره همکاری با گروه‌های انیمیشن‌ساز در خارج از پایتخت مطرح کرد: انیمیشن این پتانسیل را دارد که در سراسر کشور توسعه پیدا کند. در حقیقت تیم‌هایی که در استان‌ها حضور دارند، بسیار پُرانگیزه، کاربلد و به لحاظ ساختار کار، منظم هستند البته نیاز به کمک دارند و این ساختارها باید رشد پیدا کند اما زمانی که فردی در خارج از پایتخت در حوزه انیمیشن کار می‌کند و متوجه می‌شود ما در استان‌های مختلف با تیم‌های متفاوت کار می‌کنیم، این انگیزه را پیدا می‌کند تا برای توسعه ساختاری خود اقدام کند یا مثلاً در رویداد «رویازی» حضور پیدا کند تا طرح و ایده‌اش را پرتاب کند.

شناسایی تیم‌های انیمیشن سازی

مدیر مرکز انیمیشن سوره تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به سهم خودمان سرمایه انیمیشن در اقصا نقاط کشور توزیع شود چراکه این اتفاق موجب رشد و تعالی تیم‌ها و استودیوهایی می‌شود که در استان‌های مختلف حضور دارند. ناگفته نماند که تیم‌های مختلف را نیز شناسایی می‌کنیم و این مساله هم به ارتقای سطح انیمیشن ایران کمک می‌کند چراکه هر چه تولیدات بیشتر شود، حتماً انیمیشن‌های پُربارتری را به لحاظ کیفی خواهیم داشت.

مجموعه «چل پله زیرزمین»

مافی با بیان اینکه مرکز انیمیشن سوره برای تولید «چل پله زیر زمین» با چالش جدی مواجه نبوده است، تصریح کرد: تیم بسیار حرفه‌ای پشت پروژه بود و کار در زمان مورد نظر تحویل داده شد. همچنین رفت‌وبرگشت‌های خوبی با گروه سازنده داشتیم و نظارت‌هایی به لحاظ فنی و محتوایی باعث شد خروجی قابل قبولی داشته باشیم. البته نقدهایی وارد است و خودمان به آن واقفیم. ما در مرکز انیمیشن سوره به هیچ سطحی قانع و راضی نمی‌شویم و تلاش می‌کنیم در فصل‌های بعدی این سریال و سریال‌های بعدی که در دست تولید داریم، نقص‌ها و ضعف‌های خود را اصلاح و برطرف کنیم.

قصه است که مخاطب کودک را جذب می‌کند

وی در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه در سریال انیمیشن‌های تلویزیونی بیشتر از گرافیک و کیفیت بصری، محتوا اولویت اصلی است، عنوان کرد: به همین منظور به دنبال این نیستیم که خود را به انیمیشن‌های موجود در جهان نزدیک کنیم، مخاطب کودک انیمیشن بیش از اینکه مبهوت و مقهور گرافیک اثر شود، با قصه همراه می‌شود و این داستان است که بچه‌ها را پای تصویر می‌نشاند. ما تلاش کردیم استانداردهای انیمیشن دوبعدی کامپیوتری را در «چل پله زیر زمین» رعایت کنیم. همچنین شخصیت‌های خلق شده برای بچه‌ها بانمک و جذاب و هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشند تا جهان خلق شده را پیش ببرند و به سرانجام برساند.

مدیر مرکز انیمیشن سوره یادآور شد: البته در پرداخت و طراحی شخصیت‌ها در فصل‌های بعدی باید اصطلاحاتی صورت بگیرد که در ادامه انجام خواهد شد. مقایسه انیمیشن‌های ایرانی با خارجی تنها در صورتی توجیه دارد که قصه آن‌ها با هم مقایسه شود اما در گرافیک به ویژه در حوزه سریال تلویزیونی این مقایسه شکل نمی‌گیرد. امیدوارم بچه‌ها «چل پله زیر زمین» را دوست داشته باشند چراکه تلاش کردیم اثری جذاب برایشان خلق کنیم.

کلید خوردن سریال «گروه فریاد»

مافی با بیان اینکه سال‌ها بود که مرکز انیمیشن سوره سریالی را تولید نکرده بود، توضیح داد: پس از آنکه تیم جدید در سازمان سینمایی سوره مستقر شد، ۲ سریال را کلید زدیم. سریال «گروه فریاد» پیش از «چل پله زیر زمین» کلید خورد که امیدوارم امسال به پخش برسد. برای خلق داستان‌هایی که می‌خواهیم سریال‌شان را بسازیم، قصد داریم ذوق و ذائقه جدید ایجاد کنیم. در کنار این مساله به تیم‌های تولیدی در سراسر کشور فکر می‌کنیم و به مخاطب هم می‌اندیشیم.

مدیر مرکز انیمیشن سوره اضافه کرد: از سوی دیگر آثار پُربیننده خارجی که در ایران پُرطرفدار است، مطالعه، شاخص‌های جذابیت آن‌ها را احصا و سعی می‌کنیم بر اساس آن آثاری را تعریف و داستان‌هایی را خلق کنیم تا بتوانیم یک خط مستمر برای مخاطبان خود روی آنتن تلویزیون داشته باشیم.

«لوپتو» سریال می‌شود؟

وی با اشاره به دیگر تولیدات این مرکز ادامه داد: سعی داریم این خط مستمر باشد و مرکز انیمیشن سوره همیشه اثری را برای بچه‌ها داشته باشد. ناگفته نماند که سریال‌های «بازی ناتمام»، «موتورها» و بعدتر «خواب دزد»، «ابرقهرمانان» و «بادآباد» را داریم که مراحل پیش‌تولید و تولید خود را پشت سر می‌گذارند. همچنین سریال «لندی و گروه» در مرحله انعقاد قرارداد است و احتمالاً سریال «لوپتو» را نیز خواهیم داشت. قصد داریم یک سریال استاپ موشن را هم کلید بزنیم. همه این موارد برای این است که بچه‌های این سرزمین را با محصولات متنوع همراه کنیم ضمن اینکه جهان‌بینی و اصول موضوعه‌ی خودمان را رعایت و چارچوب‌های نظری‌مان را تقویت کنیم.

مافی در پایان با بیان اینکه موضوعاتی که مرکز انیمیشن سوره برای سریال تلویزیونی روی آن‌ها سرمایه گذاری می‌کند تنوع و چند شاخصه اساسی دارد، بیان کرد: خانواده، آموزش و قهرمان جزء شاخصه‌های تولیدی و سند محتوایی ما است. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که یک کارویژه‌ای را هم آغاز کردیم اما تا رسیدن به مرحله تولید فاصله داریم و آن هم جهان داستان برای دختر بچه‌هاست.

تعداد انیمیشن‌هایی که کودکان دختر دارند، کم است و بیشتر قهرمان‌های انیمیشن، پسربچه‌ها هستند. این خلا را احساس کردیم که دختربچه‌ها هم باید سهمی در نقش‌آفرینی داستانی در حوزه انیمیشن داشته باشند. در حقیقت تلاش می‌کنیم آثار متعدد و متنوعی را با این رویکرد داشته باشیم.
https://jahannews.com/vdcamenay49new1.k5k4.html
jahannews.com/vdcamenay49new1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *