پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نتانیاهو: اظهارنظر درباره مواضع بایدن ممنوع!

چهارشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب: 833049
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از دریافت هشدار نسبت به تحریک جو بایدن، به وزرای خود دستور داد در مورد مواضع رئیس‌جمهور آمریکا اظهار نظر نکنند.
نتانیاهو: اظهارنظر درباره مواضع بایدن ممنوع!
به گزارش جهان نيوز، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» به وزرای دولت خود دستور داده است که درباره مواضع «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا که خواستار کنار گذاشتن اصلاحات قضایی شده بود، اظهارنظر نکنند.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» امروز بعد از افزایش واکنش‌های کابینه تل‌آویو، از هشدار مقامات آمریکایی به نتانیاهو و نزدیکانش نسبت به تحریک بایدن، خبر داد.

براساس گزارش واللا، مقامات آمریکایی گفته‌اند که هشدار آن‌ها به نتانیاهو به طور خاص ناشی از این واقعیت است که بایدن خود را صهیونیست می‌داند و در این چارچوب، خطوط قرمزی دارد؛ او نمی‌تواند تعصبش نسبت به آنچه را که به عنوان «دموکراسی اسرائیل» توصیف می‌کند، تحمل کند.

ساعاتی پیش رسانه‌ها در گزارش‌هایی اعلام کردند واکنش‌های کابینه رژیم صهیونیستی به اظهارات رئیس جمهور آمریکا که در آن خواستار کنار گذاشتن اصلاحات قضایی شده بود، تشدید شده و عصبانیت «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی تل‌آویو را نیز برانگیخته است.

بن‌گویر نیز همانند نتانیاهو، نخست‌وزیر کابینه این اظهارات بایدن را مصداق «دخالت در امور داخلی اسرائیل» توصیف کرده و گفت: «دولت بایدن باید درک کند که اسرائیل یک کشور مستقل است و ستاره دیگری در پرچم ایالات متحده نیست».

رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته (سه‌شنبه، ۲۸مارس) در جمع خبرنگاران و درباره اوضاع در فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرده و گفته بود: «امیدواریم که نتانیاهو از طرح اصلاحات قضایی در اسرائیل عقب نشینی کند».

این اظهارنظر، واکنش بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت. او در پیامی توئیتری و در دفاع مجدد از مواضع کابینه خود برای ایجاد تغییرات ساختاری در نظام قضایی رژیم صهیونیستی، در جواب به بایدن نوشت: «اسرائیل کشوری مستقل است که تصمیمات خود را بر اساس خواست مردم خود می‌گیرد و نه بر اساس فشارهای خارج از کشور از جمله بهترین دوستان».

تنش ایجاد شده بین مقامات کاخ‌سفید و اعضای کابینه تل‌آویو موجب شد تا یائیر لاپید، رهبر مخالفان در سرزمین‌های اشغالی نیز درخصوص تبعات آن هشدار دهد‌. او در پیامی توئیتری ضمن محکوم کردن مواضع کابینه نتانیاهو، نوشت: « اسرائیل برای چندین دهه نزدیک‌ترین متحد ایالات متحده بود، افراطی‌ترین دولت در تاریخ این کشور طی سه ماه آن را خراب کرد».
https://jahannews.com/vdceex8vojh8x7i.b9bj.html
jahannews.com/vdceex8vojh8x7i.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *