پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

فیلتر اینستاگرام، توئیتر و تیک‌تاک در فرانسه

سه شنبه ۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب: 832977
فرانسه استفاده «تفریحی» از اینستاگرام، توئیتر، تیک تاک و سایر برنامه‌ها را در تلفن‌های کارمندان دولت به دلیل نگرانی در مورد اقدامات ناکافی امنیت داده‌ها ممنوع کرد.
فیلتر اینستاگرام، توئیتر و تیک‌تاک در فرانسه
به گزارش جهان نيوز، به نقل از الجزیره، فرانسه به فهرست رو به رشد دولت‌هایی می‌پیوندد که می‌گویند «تیک تاک» سطح کافی از امنیت سایبری و حفاظت از داده‌ها را ندارد.

فرانسه استفاده «تفریحی» از اینستاگرام، توئیتر، تیک تاک و سایر برنامه‌ها را در تلفن‌های کارمندان دولت به دلیل نگرانی در مورد اقدامات ناکافی امنیت داده‌ها ممنوع کرد.

وزارت خدمات بخش عمومی فرانسه در توییتر نوشت که این ممنوعیت فوراً اجرایی می‌شود.

استانیسلاس گوئرینی روز جمعه گفت: «به منظور تضمین امنیت سایبری ادارات و کارمندان، دولت تصمیم گرفت برنامه‌های تفریحی مانند تیک تاک را در تلفن‌های کارمندان دولت ممنوع کند.»

وی افزود که چندین هفته است که چندین شریک اروپایی و بین‌المللی فرانسه اقداماتی را برای محدود یا ممنوع کردن دانلود و نصب یا استفاده از برنامه اشتراک‌گذاری ویدیوی چینی تیک تاک توسط دولت‌هایشان اتخاذ کرده‌اند.

گوئرینی گفت که برنامه‌های تفریحی از سطوح کافی از امنیت سایبری و حفاظت از داده‌ها برای استقرار در تجهیزات ادارات برخوردار نیستند و افزود که می‌توان به دلایل حرفه‌ای مانند ارتباطات سازمانی یک اداره، معافیت‌ها را در نظر گرفت.

در بیانیه گورینی مشخص نشده چه اَپ‌هایی ممنوع می‌شوند. اما اشاره شده این تصمیم پس از آن گرفته شده که دولت‌های دیگر نیز اقدامات مشابهی علیه تیک تاک انجام داده‌اند.

مجموعه‌ای از دولت‌ها و نهادها، از جمله کاخ سفید، پارلمان بریتانیا، دولت هلند و بلژیک، پارلمان نیوزلند و دولت‌های کانادا، هند، پاکستان، تایوان و اردن، تیک تاک را در هفته‌های اخیر ممنوع کرده‌اند.
https://jahannews.com/vdcd5x0j5yt0sn6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd5x0j5yt0sn6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
چرا سکوت مگر خبر فیلتر شدن فضای مجازی توسط فرانسه رو سلبریتی ها و برخی ها نشنیدند .
حمله پلیس فرانسه به مردم خودشون رو هم ندیدید ؟