پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۲۱

حسین شریعتمداری: روشنگری نباید مانع برخورد با کشف حجاب باشد

سه شنبه ۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 832963
مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران نیز مانند اکثریت قریب به اتفاق مردم، در ضرورت حجاب و الزام شرعی و قانونی آن کمترین تردیدی ندارند.
روشنگری نباید مانع برخورد با کشف حجاب باشد
به گزارش جهان نيوز،در آخرین شماره سال ۱۴۰۱  روزنامه کیهان یادداشتی به قلم مدیر مسئول این روزنامه و با عنوان «نامعادله حجاب را چه کسی حل می کند» ؟! درج شده بود. وی در آن یادداشت  کم توجهی برخی  مسئولان در مواجهه با کشف حجاب برخی از خانم ها را غیر قانونی و جفای بزرگی در حق توده های عظیم مردم مسلمان این مرز و بوم و حتی خانم های کشف حجاب کرده دانسته بود. شنیده ها حاکی از آن بود که برخی از مسئولان نیز در واکنش به یادداشت مزبور با مدیر مسئول کیهان تماس هائی داشته اند.

خبرنگار فارس در تماس با شریعتمداری نظر او را در این خصوص جویا شد. مدیر مسئول کیهان در پاسخ به سئوال خبرنگار ما گفت: چند تن از مسئولان محترم  بر ضرورت مقابله با این هنجارشکنی تاکید داشتند و می گفتند که برنامه هایی را در دست اقدام دارند ولی متاسفانه  تاکنون نشانه چندانی از  اقدامات مورد اشاره آنان دیده نشده است! و انتظار آن است که اگر اقدام یا اقداماتی در دست انجام است که به یقین هست، از توضیح آن برای مردم خودداری نکنند.

مدیر مسئول کیهان افزود: در یادداشت مورد نظر آورده بودیم که « کشف حجاب مشکل هر سه طیف، مردم، مسئولان و خود خانم های کشف حجاب‌کننده است. مردم از آن روی که حق مسلم آنها در حفظ عفاف و اجرای قانون نادیده گرفته شده است. مسئولان از آن جهت که بارها نشان داده‌اند همه مردم را ابواب‌جمعی خانواده بزرگ و فراگیر ایران اسلامی می‌دانند و کشف حجاب‌کنندگان از آن روی که بسیاری از آنان راه گم‌کردگانی از پاره‌های تن همین خانواده بزرگ هستند.

خبرنگار فارس پرسید؛ شما چرا و به چه منظور عنوان «نامعادله» را برای یادداشت خود برگزیده بودید؟! مدیر مسئول کیهان در پاسخ اظهار داشت: برای این که مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران نیز مانند اکثریت قریب به اتفاق مردم، در ضرورت حجاب و الزام شرعی و قانونی آن کمترین تردیدی ندارند و از عواقب تلخ و فاجعه آفرینی که این پدیده می تواند برای سلامت اخلاقی و عفاف جامعه به دنبال داشته باشد نیز باخبرند ,  بنابراین تعلل و مماشات آنها در مقابل این رخداد خسارت آفرین قابل توجیه نیست و با اعتقادات دینی و ملی و شرح وظائفی که به عنوان مسئول برعهده آنهاست همخوانی نداشته و  به یک «نامعادله » شبیه است.

شریعتمداری در ادامه گفت: مسئولان نباید با تسامح در قبال این هنجار شکنی،  حق مسلم توده های عظیم مردم مسلمان این مرز و بوم را به پای جماعتی اندک و کم شمار  و قانون شکن قربانی کنند ! آنها به نمایندگی از سوی توده های چند ده میلیونی مردم بر کرسی های مسئولیت تکیه زده اند و باید حافظ ارزش های دینی و مجری قانون باشند.

مدیر مسئول کیهان در ادامه گفت: مماشات با کشف حجاب برخی از خانم ها , جفا در حق خود آنها نیز هست. این عده اگرچه در مقایسه با توده های عظیم و چند ده ملیونی مردم مسلمان و باورمند کشورمان , بسیار اندک و کم شمارند ولی به عنوان اعضای جامعه اسلامی نباید و نمی توان نسبت به مخمصه ویرانگری که گرفتار آن شده اند بی تفاوت بود.

وی گفت: بر پایه برخی از بررسی های میدانی و داده های آماری می توان این جماعت قانون شکن را در سه گروه تعریف کرد. گروه اول کسانی هستند که دنباله امنیتی دارند و کشف حجاب را به عنوان یک ماموریت انجام می دهند! شناسائی عوامل پشت صحنه این گروه بر عهده مراکز اطلاعاتی و امنیتی است و نباید در برخورد پشیمان کننده با این عده که تعدادشان انگشت شمار نیز هست کمترین تسامحی صورت پذیرد.

وی گروه دوم را برخی از افراد کج فهم با هویت های دم دستی و آلوده به عقده خودنمائی دانست و گفت: هنرپیشگانی که کشف حجاب کرده و تصاویر بدون حجاب خود را در فضای مجازی به نمایش می گذارند , در این گروه جای دارند.

مدیر مسئول کیهان در ادامه گفت: گروه سوم خانم ها و دخترانی هستند که واقعیت آموزه‌ الهی حجاب را آن‌گونه که واقعاً هست نمی دانند و از حجاب تصور و برداشتی غیر‌واقعی دارند. روشنگری و تبیین ماجرا برای این طیف ضروری است و نباید آنان را غریبه و جدا از خود تصور کرد. و البته بدیهی است که روشنگری نباید مانع پیشگیری از هنجار‌شکنی باشد بلکه باید و ضروری است که از کشف حجاب خانم ها با جدیت پیشگیری شود و این ممانعت به سود خود ممانعت‌شونده نیز  هست. در غیر اینصورت و چنانچه کم توجهی و تلقی انفعال در مقابله با پدیده کشف حجاب ادامه پیدا کند بعید نیست  این تصور غلط را در میان برخی از نوجوانان دامن بزند که کشف حجاب را ناهنجار و خلاف شرع و قانون تلقی نکنند! و به این توهم دچار شوند که اگر این‌گونه نبود، مسئولان محترم با آن برخوردی شایسته می‌کردند! این تلقی در صورت پیدایش ــ حتی بگونه ای کم دامنه نیز ــ  بی توجهی به آینده بخشی از فرزندانمان است .
https://jahannews.com/vdciqravpt1ap32.cbct.html
jahannews.com/vdciqravpt1ap32.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
United Kingdom
یکی از مسائل اصلی ما حجاب است. آمریکا و اسرائیل می‌خواهند که خانمهای ما حجاب نداشته باشند ولی کور خواندند.
حسینی
در اولین قدم اداره اماکن و ادارات و نهاد های دولتی باید در خصوص کشف حجاب اقدام نمایند.
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
حجاب برای دختران و بانوان غیر مسلمان یا مسلمان غیر مومن، الزام شرعیه ندارد بلکه الزام قانونی دارد. !!
جانباز
Romania
حاج حسین تو هم که همش دنبال برخورد هستی.
علی
Iran, Islamic Republic of
اولین کار مقابله با بی حجابها در صنوف و ادارات و مراکز دولتی و خصوصی انجام شود این مراکز درست شود بی حجابی خود بخود رفع خواهد شد
ناصر
Ecuador
با سلام.
آقای شریعتمداری.لازم به یادآوریست که شما از بیت المال تغذیه می کنید و روز نامه شما هم مثل روزنامه اطلاعات از آن نظام هست. و جنابعالی هم سردبیر روزنامه کیهان..
Iran, Islamic Republic of
جماب شریعتمداری و جهان تیغی، کاملا مطمئن هستم که شما در بین‌مردم زندگی نمی کنید که اگر در بین مردم زندگی میکردید با یک‌ نگاه کاملا متوجه میشدید.
مهلا
Iran, Islamic Republic of
دقیق و درست . با دخترام رفته بودم باغ وحش ارم اینقدر استرس داشتم و دعا کردم که خدایا بچه هام یه دفعه صحنه ایی نبینن از بس فضا بد بود و نمیگذرم اگر کسی مماشات کنه
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مسئولان خیلی دارن مماشات میکنن وضعیت بی حجابی افتصاحه
Iran, Islamic Republic of
اگه نمایندگان اقدام قاطعی درباره حجاب انجام ندهند کفن پوش دربرابر مجلس تحصن میکنیم
Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتمداری بابت تحلیلتان که زمستان سخت اروپا را گرفتار خواهد کرد و امتیاز بیشتر خواهد داد کشور را درگیر ابر تورم کرده اید.لطفا و حتما دیگر نظریه پردازی نفرمایید
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
امر خدا را نادیده بگیرید خداوند بر شما سخت خواهد گرفت
Iran, Islamic Republic of
حجاب حکم خداست و حکم خدا را باید به درستی انجام داد
Iran, Islamic Republic of
شما عده‌ای را که نمی خواهند حجاب را به هیچ طریق رعایت کنند نمی توانید بصورت زبانی ارشاد کنید باید برخورد نوع دو و سوم وجود داشته باشد
United States
همانطور که بی حجابی یک امر حرام است و با هنجارشکنان باید برخورد شود .، دزدی و فساد و اختلاس هم یک امر حرام است و باید برخورد شود .
Iran, Islamic Republic of
همین الآن تعدادی زیادی دزد و اختلاسگر و مفسد در زندانها هستن اما شما حتی یه نفر را هم سراغ داری که به جرم زیر پا گذاشتن حکم خدا و قانون مملکت در مورد حفظ حجاب و عفاف به زندان و جریمه و ... محکوم شده باشه؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
اجالتا" که مسئولان دولتی در وزارتخانه ها و نهادهای دخیل در امر فرهنگ عمومی و مسائل اجتماعی کشور خودشون رو به بیخیالی زدن!!!!
اکبر
Iran, Islamic Republic of
جنگ روانی الان شروع میشه شش، هفت ماه دیگه جواب میده. به جنگ روانی بازیگرها و سلبریتی هاخاتمه بدهید. الان بازیگرهای ریزو درشت یا عوامل و سلبریتی های دوزازی رفتن تو فاز بایکوت و حمله به هم صنفان. نمونش قضیه ایرج طهماسب یا حتی مهران رجبی. کاملا ساکتند و درحالی که دارند قلپ قلپ پول پروژه های فیلم و سریال هایی (که در سایه امنیت خون امثال آرمان عزیز در شهرک اکباتان) دارند ساخته می‌شود را می گیرند.
مهلا
Iran, Islamic Republic of
جالبه مدعیان قانون،قانون الزام به برداشتن حجاب در دانشگاههای فرانسه رو قانون میدونند اما الزامی بودن حجاب در ایران رو دیکتاتوری!! از اینهمه تناقض منقرض نشید
مهلا
Iran, Islamic Republic of
ما به کجا بگیم به کی بگیم تروخدا صدای مارو به ضابطین قضایی برسونیم که برخورد فقط بازداشت نیست که میترسید یکی دوباره سکته کنه اشوب شه. بازدارنده ترین توبیخ در قوانین اجتماعی جریمه نقدیه در همه جای دنیا رعایت میشه .
سلبریتی که بدون سند توئیت کرد رو فراخوان کنید سند نداشت چند صد میلیون جریمه کنید انچنان بازدارنده است که بعضی ها از ترس پولهاشون شبکه مجازی رو میذارن کنار
امتحان کنید تعارف نکنید با هنجار شکنان
نه بازداشت لازمه که اینا فکر کنن قهرمان ازادیخواهن و نه برخورد های فیزیکی