کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

4 نکته که قبل از خرید مبل باید بدانید

7 فروردين 1402 ساعت 15:40


هیچ چیز به اندازه خرید یک مبل جدید و زیبا نمی تواند دکوراسیون و چیدمان شما را تحت تاثیر قرار دهد و ظاهری جذاب به خانه تان ببخشد. البته در زمان خرید مبل ممکن است با چالش های مختلفی مواجه شوید. اما اگر قبل از خرید بتوانید مبل مد نظر خود را انتخاب کنید، خرید برایتان بسیار لذت بخش تر خواهد بود. قبل از خرید مبلمان منزل تمامی جوانب را بسنجید و با دقت بالا آن را انتخاب نمایید که بعدها پشیمان نشوید. به این منظور قصد داریم امروز 4 نکته طلایی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم که قبل از خرید باید به آن ها توجه کنید تا یک ست مبل خارق العاده را برای خودتان تهیه نمایید.

تاثیر و اهمیت مبل در دکوراسیون منزل

تنوع مبل ها از نظر ساختار، متریال به کار رفته، رنگ، شکل و... بسیار زیاد است. قطعا شما نمی توانید همه آن ها در خانه خود جای دهید. اما باید از میان آن ها بهترین نمونه را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید. مبل راحتی و کاناپه می تواند بعد از یک روز کار شلوغ آرامش را در زمان استراحت برایتان فراهم کند. مبل های استیل و پایه بلند از شما میزبانی خوش سلیقه خواهد ساخت. مبل ال می تواند زیبایی را به سالن های کشیده القا کند. مبل های چرم دکوراسیون رسمی و خشک به خانه تان خواهند بخشید و... . تاثیر مبلمان در دکوراسیون شما بیشتر از تصور شما است. اگر می خواهید این تاثیرات مثبت باشند، باید مبلمانی متناسب با دکوراسوین خود انتخاب نمایید.
هر سبکی مبلمان خاص خود را نیاز دارد. برای خانه ای لوکس و مدرن نمی توانید از مبل کلاسیک و منبت کاری شده استفاده کنید. این در حالی است که مبل چستر برای یک خانه اعیانی و اشرافی بهترین گزینه است. سایر لوازم و چیدمان منزل خود را بررسی کنید و مبلی متناسب با سبک، تم رنگی و متراژ سالن خود خریداری نمایید تا تاثیرات چشمگیر آن را در خانه تان ببینید.

مهم ترین نکات قبل خرید مبل

چه قصد خرید مبل راحتی و کاناپه را داشته باشید چه مبل استیل و مدرن و... در هر صورت نباید بی گدار به آب بزنید. قبل از خرید به 4 نکته کلیدی توجه کنید و با ذهن باز روانه بازار شوید. این 4 نکته عبارتند از:

متریال به کار رفته در ساخت مبل را مشخص کنید

جنس مواد سازنده مبل بیشترین تاثیر را روی ظاهر و جلوه آن خواهد داشت. هیچ شکی نیست که متریال به کار رفته باید از نوع باکیفیت و با دوام باشد تا ماندگاری طولانی برایتان به ارمغان آورد. اما باید بدانید که تمامی بخش های مبل از یک نوع مواد ساخته نمی شود و شما باید بخش های مختلف مبل را مد نظر قرار دهید که عبارتند از:

اسکلت و چهارچوب مبل ها

معمولا برای ساخت مبلمان از چهارچوب چوبی یا فلزی استفاده می شود. چوب های طبیعی قیمت بالاتری داشته و در مقابل بسیار مستحکم هستند. علاوه بر چوب طبیعی می توان از دیگر مصنوعات چوبی ، فلز، استیل و... هم برای ساخت اسکلت مبل استفاده کرد. اگر جنس چوبی را انتخاب می کنید به سراغ چوب هایی بروید که مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حشرات دارند.

رویه مبلمان

روکش مبل ظاهر اصلی آن را به نمایش می گذارد و می توانید رنگ و طرح آن را بسته به سلیقه خود تغییر دهید. برای رویه مبل از متریال مختلفی همچون پلاستیک، پارچه، چرم و... استفاده می شود. انتخاب از بین آن ها در وهله اول بستگی به نظر شما، سبک چیدمان ودر نهایت به بودجه شما جهت خرید بستگی خواهد داشت.

ظرافت و نازک کاری در طراحی مبل

فرآیند ساخت مبل زمانی تکمیل خواهد شد که نازک کاری های آن به اتمام برسد. این نازک کاری می تواند شامل اتصالات، دوخت ها، پیچ و مهره و... باشد. هرچه ظرافت در ساخت مبل بیشتر به چشم آید کیفیت بالایی داشته و از ارزش خرید بالایی برخوردار است.
 

فضا و متراژ سالن را در نظر بگیرید

مبل را برای چه فضایی می خواهید؟ محل قرارگیری آن را مشخص کرده اید؟ اگر بدون مشخص کردن محل قرارگیری مبلمان قصد خرید دارید، مسیر را اشتباه آمده اید. شما باید بدانید که مبل را برای پر کردن چه متراژی نیاز دارید و باید ابعاد و اندازه آن چگونه باشد. درست است که ظاهر مبل و زیبایی آن تاثیر بسیار زیادی روی دکوراسیون دارد اما اگر اندازه آن مناسب نباشد و فضا را شلوغ یا خیلی خلوت نشان دهد، هرچقدر هم زیبا باشد، جذابیت بصری آن به چشم نخواهد آمد. پس قبل از اینکه به خرید بروید، محل قرارگیری مبل را مشخص کنید و اندازه آن را در ذهن داشته باشید.

انواع مبلمان را بشناسید

مبل ها از نظر ساختار انواع مختلفی دارند. باید انواع آن را بشناسید تا بتوانید با در نظر داشتن نیاز خود از بین آن ها انتخاب نمایید. انواع مبل ها عبارتند از:



مبل تک نفره: این مبل ها به صورت تکی و تنها یک جای نشستن دارند. برخی با دسته و برخی به صورت بدون دسته طراحی می شوند که برای میزبانی مناسب هستند.
مبل دو بخشی: این مدل ها دو جا برای نشستن دارند. برای محیط های کوچک مناسب هستند و نیاز به ست کردن آن ها نیست. می توانید به صورت تکی هم از آن ها در برابر تلویزیون، گوشه سالن و... استفاده کنید.
مبل چندبخشی: این مبل ها به صورت سه نفره یا حتی بیشتر طراحی می شوند. فضای زیادی را اشغال می کنند و برای خانه های پر جمعیت با سالن های بزرگ مناسب خواهند بود.
مبل تخت شو: همانطور که مشخص است تبدیل به تخت می شود. اگر تعداد اعضای خانواده زیاد است و یکی از آن ها اتاق جداگانه ندارد، می توانید از این مبل ها استفاده کنید. البته در چیدمان آن توجه کنید که باید فضای کافی در مقابل آن جهت تبدیل شدن به تخت وجود داشته باشد.

رنگ و شکل ظاهری مبل

رنگ ها در دکوراسیون معجزه می کنند. شما با انتخاب مبلمان به رنگ روشن می توانید سالن پذیرایی و نشیمن را بزرگتر از اندازه واقعی نشان دهید. این در حالی است که رنگ های تیره می توانند محیط را خفه و دلگیر کنند. تاثیر رنگ ها را دست کم نگیرید. به سراغ رنگ هایی بروید که با دیگر المان های چیدمان هم هماهنگی دارد و زیبایی غیر قابل وصفی به دکوراسیون شما می بخشد.

راهنمای خرید مبل

در کنار تمامی نکاتی که برای خرید مبل باید در نظر بگیرید، انتخاب یک فروشگاه مطمئن هم از اهمیت بالایی برخوردار است. فروشگاهی که محصولات اورجینال و باکیفیت را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار دهد. مجموعه چندسو با افتخار میزبان شما است تا بتوانید از بین تنوع محصولات بهترین مبل را متناسب با سلیقه خودتان انتخاب و با بهترین قیمت خریداری نمایید. بدون محدودیت زمانی به صورت آنلاین از فروشگاه و مبل های آن دیدن کنید و خرید خود را انجام دهید. سفارش شما در سریع ترین زمان درب منزل به شما تحویل می شود. البته در صورت تمایل می توانید برای خرید به صورت حضوری هم مراجعه کنید.
جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع مبل می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چندسو ارتباط برقرار کنید:
09355800167 - 02632828290 - 02632828293
Chandsoo.com
 


کد مطلب: 832912

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/832912/4-نکته-قبل-خرید-مبل-باید-بدانید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com