کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عملکرد استقلال در فصل ۰۲–۱۴۰۱

8 فروردين 1402 ساعت 9:00

استقلال در اولین گام خود در بیست ودومین دورۀ رقابت های لیگ خلیج فارس به مصاف یکی از رقیب های مستقیم خود در قهرمانی یعنی سپاهان قرار گرفت.


استقلال در اولین گام خود در بیست ودومین دورۀ رقابت های لیگ خلیج فارس به مصاف یکی از رقیب های مستقیم خود در قهرمانی یعنی سپاهان قرار گرفت. در این بازی استقلال با دو گل مغلوب شد وبه رکورد ۳۰ بازی بدون شکست خود پایان داد. همچنین، استقلال برای اولین بار در تاریخ لیگ برتری خود، این رقابت را با شکست آغاز کرد.
استقلال در هفتۀ دوم مقابل ملوان تازه صعود کرده قرار گرفت. با وجود شکست در نیمۀ اول بازی، شاگردان ساپینتو با درخشش مهدی قائدی در نیمۀ دوم و گل های غلامی، قائدی ومهدی پور میزبان خود را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد. در سومین هفته استقلال با تک گل کوین یامگا در ورزشگاه آزادی موفق شد اولین پیروزی خانگی خود را رقم بزند. در هفتۀ چهارم وپنجم  لیگ استقلال به ترتیب در شهرهای  مسجد سلیمان وتهران  در برابر نفت وپیکان با تساوی بدون گل متوقف شد. در هفتۀ ششم استقلال موفق شد نساجی را با نتیجۀ سه بر یک شکست دهد. گل های این بازی را بابایی، کوین یامگا ومحبی به ثمر رساندند.
 

 
بعد از تعطیلات فیفادی، استقلال در هفتۀ هفدهم ودر یک بازی نزدیک توانست گل گهر سیرجان را با نتیجه دو بریک شکست دهد وبرد شیرینی را به دست بیاورد. در این بازی ابتدا استقلال در نیمه اول به گل دست یافت ودر آغاز نیمۀ دوم گل تساوی را دریافت کرد. در حالی که بازی به پایان میرسید، در وقت های اضافی داور بر روی حردانی خطای پنالتی اعلام کرد که توسط یامگا تبدیل به گل شد. ساپینتو مربی استقلال بعد از این دیدار به دلیل تنش های بعد از پنالتی به دو جلسه محرومیت وجریمه نقدی محکوم شد. در هفتۀ هشتم، استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد خوزستان بود. ابتدا قرمزهای اهوازی با گل عارف علیاری پیش افتادند، اما استقلال توانست با گل محبی بازی را به تساوی بکشاند واین دیدار با نتیجه یک بر یک به اتمام رسید. در هفتۀ نهم استقلال در صورت پیروزی با اختلاف دو گل میتوانست برای اولین بار در این فصل به صدر جدول صعود کند ولی با ارائۀ یک بازی ضعیف وبا گل به خودی تیم ذوب آهن، موفق به پیروزی شد.
در هفتۀ دهم استقلال در اولین دیدار بعد از تغییر مدیر عامل باشگاه به علی فتح الله زاده، با تساوی بدون گل در مقابل آلومینیوم اراک متوقف شد. در هفتۀ یازدهم با تک گل محمد محبی، استقلال توانست از سد تیم هوادار عبور کند وبه یک پیروزی ارزشمند قبل از تعطیلی لیگ به دلیل جام جهانی قطر دست یابد.

پس از تعطیلی ۵۰ روزه، نوبت به دربی تهران در هفتۀ ۱۲ رسید. ابتدا سرخپوشان پرسپولیس پیش افتادند ولی استقلال توانست با گل های چشمی ومطهری به بازی بازگردد. در دقایق پایانی این دیدار در حالی که استقلال خود را برای یک پیروزی شیرین در دربی آماده کرده بود، پرسپولیس در دقیقه ۸۹ گل تساوی را به ثمر رساند ودو تیم با نتیجه دو بر دو به کار خود پایان دادند. در هفته سیزدهم بار دیگر استقلال با پیروزی یک بر صفر وتک گل یامگا، تیم صنعت نفت را در آبادان شکست داد. شاگردان ساپینتو در هفته چهاردهم نمایش ضعیفی از خود نشان دادند ودو امتیاز مهم را در مقابل مس رفسجان از دست دادند. در آخرین دیدار از نیم فصل اول، استقلال در حالی که سرمربی خود را به دلیل محرومیت روی نیمکت نداشت، با دو گل مغلوب تراکتور تبریز شدند وبه رتبۀ چهارمی بسنده کردند.

با شروع نیم فصل دوم، بار دیگر استقلال با گل های نورافکن ورضائیان برای سپاهان وتک گل یامگا برای استقلال، با نتیجه دو بر یک مغلوب سپاهان اصفهان شد. در هفته هفدهم، برای جبران شکست وخروج از بحران نیاز به پیروزی داشت وهمینطور نیز شد.

استقلال در ورزشگاه آزادی توانست با چهار گل ملوان را درهم بکوبد وتا حدودی از بحران خارج شود. پیروزی سه بر دو در هفتۀ هجدهم در ورزشگاه باهنر در مقابل مس رقم خورد. در هفتۀ نوزدهم در حالی که ساپینتو برای بار پنجم به دلیل محرومیت قادر به هدایت تیم خود از روی نیمکت نداشت، توانستند با دو گل قائدی وتک گل رضاوند، نفت مسجد سلیمان را با نتیجه سه بر یک شکست دهند. در هفته بیستم استقلال به چهارمین برد متوالی خود دست یافت وبا نتیجه دو بر صفر از سد پیکان عبور کرد. در هفته بیست ویکم علی رغم بازی خوب استقلال، در برابر نساجی دو امتیاز حساس را از دست دادند ونوار پیروزی هایشان پاره شد.

هفتۀ بیست ودوم یک برد بسیار دراماتیک برای استقلال در مقابل شاگردان قلعه نوعی رقم خورد. در حالی که استقلال تمام نود دقیقه از حریف خود عقب بود، در وقت های اضافی نیم دوم و در فاصله دو دقیقه توانست کامبکی فوق العاده داشته باشد وباخت یک بر صفر را با برد دو بر یک عوض کند. هفتۀ بیست وسوم استقلال با دو گل یامگا وقائدی تیم فولاد را در ورزشگاه فولاد آرسنا شکست وداد وبا توجه به شکست پرسپولیس از سپاهان به رتبه دوم جدول صعود کرد.

به استناد میروریکس، استقلال در این ۲۳ هفته ۱۳ برد، ۳ باخت و ۷ مساوی را در کارنامۀ خود به ثبت رسانده است ودر مجموع ۳۳   گل زده در مقابل ۱۷ گل خورده را به ثمر رسانده است. بهترین گلزنان استقلال تاکنون به طور مشترک مهدی قائدی وکوین یامگا با ۶ گل زده هستند.
 
 
جمع بندی
استقلال در هفته ها آغازین فصل شروع خوبی نداشت وامتیازهای فراوانی را از دست داد ولی به لطف بردهای متوالی که در هفته های آخر قبل از انتهای سال کسب کرد توانست اختلاف ۸ امتیازی با رقیب دیرینۀ خود یعنی پرسپولیس را جبران کند وبه قهرمانی امیدوار باشد. ساپینتو مربی استقلال تاکنون ۶ بار از هدایت تیم خود محروم شده است ولی این محرومیت ها مانع از هدایت ونتایج خوب استقلال نشده است و از روی سکوها نیز به مانند نیمکت تیم خود را با جوش وخروش هدایت میکند. در میانۀ فصل زمانی امیدها به قهرمانی استقلال با وجود اختلاف ۸ امتیازی بسیار کاهش یافت ولی به لطف بردهای متوالی و از دست رفتن امتیازهای رقیبان، اکنون استقلال با ۴۶ امتیاز بعد از سپاهان ۴۹ امتیازی وبالاتر از پرسپولیس ۴۵ امتیازی در رتبه دوم قرار دارد واز مدعیان قهرمانی محسوب میشود.


کد مطلب: 832893

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/832893/عملکرد-استقلال-فصل-۰۲-۱۴۰۱

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com