پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چرا باید هر روز چندین بار سوره حمد را بخوانیم؟

دوشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 832891
باقی ماندن در راه هدایت سخت و دشوار است از این جهت باید هر روز بارها از خدا طلب کنیم که ما را به راه درست هدایت کند؛ تا بتوانیم بر دشواری باقی ماندن در صراط مستقیم غلبه کنیم.
چرا باید هر روز چندین بار سوره حمد را بخوانیم؟
به گزارش جهان نيوز، مومنان در روز حداقل ده بار سوره حمد را می‌خوانند و در ضمن آن از خدا می‌خواهند که آنها را به راه راست هدایت کند؟ فلسفه‌ی این تکرار و راز این اصرار چیست؟ چرا باید هر روز چندین بار سوره حمد را بخوانیم و حداقل ده بار تکرار کنیم که خدایا ما را به راه مستقیم خودت هدایت کن؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یکی از معلمان برجسته قرآن، حاصل تدبر خویش در این زمینه را در بیان نکات تفسیری سوره‌ی حمد چنین مطرح کرده‌اند که دشواری صراط مستقیم، یکی از علل تکرار آن در نماز است:

«این‌که شما در هر روزی بارها - حداقل ده بار - تکرار می‌کنید «اهدناالصّراط المستقیم» برای چیست؟ یک بار از خدا خواستید، بس است دیگر! اما در هر دو رکعت اوّل هر نمازی شما این را تکرار می‌کنید: «اهدناالصّراط المستقیم». این برای آن است که صراط مستقیم راه دشوار و پُرپیچ‌وخمی است و کسانی که در این راه اشتباه بکنند، زیادند. برای خیلیها چنین چیزی پیش می‌آید؛ این است که بایستی انسان به خدا پناه ببرد. به نظر من، شما جوانان خیلی راحت‌تر می‌توانید در صراط مستقیم الهی باقی بمانید؛ چون آن مطامع و آن اهوایی که در امثال ما و در سنین بالا پدید می‌آید، برای جوان کمتر است.» [۱]

[۱] بیانات در جلسه پرسش و پاسخ مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی. ۱۳۷۷/۱۲/۰
https://jahannews.com/vdci3ravzt1apv2.cbct.html
jahannews.com/vdci3ravzt1apv2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *