کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وحشت ترامپ از اتحاد ایران، عربستان، چین و روسیه

5 فروردين 1402 ساعت 21:30

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با ابراز وحشت و نگرانی خود از اتحاد ایران، عربستان، چین و روسیه، بار دیگر به سیاست های دولت جو بایدن به ویژه در عرصه انرژی تاخت و ادعا کرد اگر رئیس جمهور بودم، تشکیل این ائتلاف غیرممکن بود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه "نیوز مکس" آمریکا افزود: بیانیه مشترک ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و شی جین پینگ رییس جمهور چین یک تحول بزرگ در روابط است که در صد سال گذشته سابقه نداشته و نشانه شومی برای آمریکا و جهان است.

ترامپ گفت: این یک بیانیه باورنکردنی بود؛ رسانه ها آن را به صورت محدود پوشش دادند زیرا اخبار جعلی است. اما بیانیه مشترک چین و روسیه بسیار مهم بود.

وی ادامه داد: نه تنها ضعف جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به پوتین اجازه داد تا به اوکراین حمله کند، بلکه این ضعف به چین اجازه داد تا خلاء پس از جنگ افغانستان را در خاورمیانه پر کند و روسیه، چین، ایران و کره شمالی را با هم به یک «ائتلاف نامقدس» وارد کند.

ترامپ افزود: روسیه، چین و ایران هم اکنون با هم متحد شده اند و یک اتحاد تشکیل داده اند. وی ادعا کرد: اگر من رییس جمهور آمریکا بودم، تشکیل این ائتلاف غیرممکن بود.

وی توضیح داد: اتحاد روسیه و چین، به صورت طبیعی بسیار سخت است. ما آنها را به خاطر سیاست واقعا مضحک در ارتباط با انرژی مجبور کردیم به یکدیگر نزدیک شوند.

ترامپ در خصوص احیای روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان گفت: رییس جمهور چین این هفته در مسکو بیانیه داد و او در غایب بایدن، در دستیابی به یک توافق میان عربستان سعودی و ایران نیز میانجیگری کرده است.

وی ادامه داد: حالا شما ایران و عربستان سعودی را هم به این اتحاد اضافه کنید. عربستان توانست با ایران متحد شود. چین این اتحاد را ایجاد کرد، نه آمریکا. بنابراین چین به نوعی خاورمیانه را تسخیر کرده است و هیچ کس متوجه آن نشد. همه اینها زیر نظر بایدن اتفاق افتاد. این باورنکردنی است.


کد مطلب: 832819

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/832819/وحشت-ترامپ-اتحاد-ایران-عربستان-چین-روسیه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com