کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازدید ۲ میلیون نفر از موزه‌ها

4 فروردين 1402 ساعت 11:01

از ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تا دوم فروردین ۱۴۰۲ بیش از ۲ میلیون نفر از بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی بازدید کرده‌اند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام این مطلب گفت: استان‌های فارس، اصفهان و تهران به ترتیب مقاصد نخست بازدیدکنندگان بوده است.

علی دارابی افزود: حافظیه، تخت‌جمشید، سعدیه، ارگ کریم خانی و پاسارگاد در شیراز، باغ فین کاشان، کاخ موزه چهلستون و عمارت عالی قاپو در اصفهان، مجموعه تاریخی وفرهنگی سعدآباد، کاخ گلستان ومجموعه تاریخی-فرهنگی نیاوران در تهران و آرامگاه فردوسی در توس، پربازدیدترین مکان‌ها و بنا‌های تاریخی بوده است که مردم در این چهار روز بازدید کرده‌اند.

او گفت: ازدحام جمعیت در برخی از این اماکن تاریخی، بدون درنظر گرفتن ظرفیت تحمل، حادثه‌ساز شده است. شکسته شدن شیشه محافظ مزار حافظ در شیراز، از جمله حوادث واکنش‌برانگیزی بود که به دنبال ازدحام بیش از حد تحمل این مکان تاریخی، اتفاق افتاد.

کارشناسان میراث فرهنگی بار‌ها درباره کنترل جمعیت در اماکن تاریخی به‌ویژه در تعطیلات نوروز، با توجه به تعداد اندک نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی و نگهبان‌ها و پرهیز از تاکید صرف بر افزایش آمار بازدیدها، هشدار داده‌اند.

کارشناسان از مردم خواستند هنگام حضور در بنا‌های تاریخی نکات ایمنی را رعایت کنند تا به این آثار ارزشمند آسیبی وارد نشود.


کد مطلب: 832712

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/832712/بازدید-۲-میلیون-نفر-موزه-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com