پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

احداث بزرگترین پایانه مترو در غرب آسیا

پنجشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 832669
شهردار تهران در توئیت اخیر خود از اقدامات شهرداری در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
احداث بزرگترین پایانه مترو در غرب آسیا
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در توئیت اخیر خود ضمن تبریک‌ سال نو، برخی از اقدامات شهرداری در سالی که گذشت را شرح داد و گفت: عملیات احداث اولین آزادراه تهران (شهید شوشتری) و بزرگراه شهید بروجردی و ادامه یادگار امام آغاز شد. همچنین ۷ ایستگاه مترو، ۱۲ ورودی دوم ایستگاه‌ها، بزرگ‌ترین پایانه مترو در غرب آسیا راه‌اندازی و ۱۱ کیلومتر از خطوط ۶ و ۷ توسعه پیدا کرد.  

زاکانی با اشاره به شروع مطالعات خطوط ۸ تا ۱۱ افزود: قرارداد خط ۱۰ مترو برقرار شده و از بهار ۱۴۰۲ ان‌شاءالله حفاری آن آغاز خواهد شد.

شهردار تهران همچنین به نوسازی و بازسازی۷۰۰ اتوبوس اشاره کرد و یادآور شد:در سال گذشته ۲۵۰۰ تاکسی نوسازی، ۶۴۰ دستگاه اتوبوس و ۶۵۰ دستگاه ون نیز خریداری شد. همچنین عقد تفاهم برای احداث ۴۰۰ هزار مسکن و ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی در تهران شروع شد.

زاکانی گفت:۹ مرکز یاورشهر برای پذیرش و بازپروری ۵۰۰۰ معتاد متجاهر افتتاح و ۱۵۰۰۰ زن سرپرست خانوار نیز شاغل شدند. همچنین در این بین ۱۵۰۰ هکتار هم به کمربند سبز تهران اضافه شد و بوستان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جدید نیز ساخته شد.
 
وی عنوان کرد: تعداد پروانه‌های ساختمانی نسبت به سال گذشته ۳۰۰۰ عدد افزایش داشته و عمده آنها در مناطق جنوبی و در بافت فرسوده رقم خورده است. در خصوص بدهی‌ها نیز ۲۶۰۰ میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران سال‌های گذشته و ۷ هزار میلیارد تومان از بدهی شهرداری تهران تسویه شد.  

زاکانی در پایان خاطر نشان کرد: امسال که نام مهار تورم و رشد تولید نام گرفته شاهد تشدید خدمات مدیریت شهری در شهر تهران خواهیم بود. ان‌شاءالله. 
https://jahannews.com/vdcb05bw9rhbf0p.uiur.html
jahannews.com/vdcb05bw9rhbf0p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انشاءالله