سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

غذای بین راهی چی بخوریم تا مسموم نشویم

جمعه ۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب: 832653
مطمئن‌ترین راه برای حفظ سلامت در سفر، این است که غذای ساده‌ای در منزل تهیه کنید و در یک ظرف خنک با خود حمل کنید.
غذای بین راهی چی بخوریم تا مسموم نشویم
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، مطمئن‌ترین راه برای حفظ سلامت در سفر، این است که غذای ساده‌ای در منزل تهیه کنید و در یک ظرف خنک با خود حمل کنید.

غذایی که برای بین راه تهیه می‌کنید، نباید آبکی باشد؛ چراکه غذاهای آبکی مثل انواع خورش‌ها، سریع‌تر فاسد می‌شوند و میکروب‌ها و باکتری‌ها در فضای مایع، محیط مناسب‌تری برای رشد و تکثیر دارند.

بنابراین غذاهای خشک مثل انواع کوکوها شامل کوکوی سبزی، سیب‌زمینی، کتلت، شامی، انواع دلمه‌ها، انواع پلوها شامل عدس پلو، لوبیا پلو همراه با گوجه فرنگی، کاهو و خیار تازه و لیمو ترش که خوب شسته شده‌اند غذاهای مناسبی برای سفرند.

غذایی را که برای سفر آماده می‌کنید، در طول راه کاملاً خنک نگه دارید. غذاهایی مثل سالاد الویه، کالباس و سوسیس که سریع‌تر فاسد می‌شوند، برای سفر مناسب نیستند.

اگر مایلید صبحانه را در طول راه میل کنید، می‌توانید از منزل پنیر، گوجه فرنگی، خیار یا تخم مرغ آب پز سفت یا کمی مربا یا عسل به همراه یک فلاسک آب جوش برای چای با خودتان بردارید.

باید توجه کرد که پنیر، سرشیر و خامه محلی معمولاً از شیر پاستوریزه نشده، تهیه می‌شوند و مصرف آنها خطر ابتلاء به بیماری تب مالت را به همراه دارد یا ممکن است به دلیل کهنگی، خطر مسمومیت، اسهال و استفراغ را به دنبال داشته باشند.

از شیر محلی هم به این دلیل که پاستوریزه نشده است، استفاده نکنید؛ مگر اینکه آن را به مدت ۱۰ دقیقه در حال هم زدن بجوشانید.
 
https://jahannews.com/vdcenw8vxjh8xpi.b9bj.html
jahannews.com/vdcenw8vxjh8xpi.b9bj.html
برچسب ها: غذا سلامت تغذیه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *