سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

عملیات احداث سومین ابربیمارستان کشور

چهارشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 832607
عملیات اجرایی سومین ابر بیمارستان هزار تختخوابی کشور روز چهارشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد آغاز شد.
عملیات احداث سومین ابربیمارستان کشور
به گزارش جهان نيوز، در مراسم کلنگ زنی سومین بیمارستان بزرگ کشور استاندار خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همراه جمعی دیگر از مسوولان این استان حضور داشتند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم کلنگ زنی این بیمارستان به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون تعداد تخت های بیمارستانی در استان خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد نسبت به جمعیت و زائر پذیر بودن این استان از متوسط کشوری پایین تر و حدود ۱.۵۸ به ازای صد هزار نفر جمعیت است.

دکتر بهرام عین اللهی افزود: امسال افتخار حضور مقام معظم رهبری را در مشهد داشتیم که به یمن حضور ایشان، عملیات اجرایی ابر بیمارستان (مگا هاسپیتال) در این کلانشهر آغاز شد.

وی بیان کرد: احداث پنج ابر بیمارستان در کشور از برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که اکنون ابر بیمارستان حضرت مهدی(ع) در تهران افتتاح شده، شهدای تجریش تهران بزودی به بهره برداری می رسد و عملیات احداث ۲ ابر بیمارستان دیگر در شهرهای اردبیل و تبریز بعد از مشهد بزودی آغاز خواهد شد.

وزیر بهداشت در ادامه خاطر نشان کرد: در قالب ابر بیمارستانها در کشور همه انواع تخصص های پزشکی فعال خواهند بود که این ضرورت در مشهد نیز احساس شد و برای ساخت آن سعی شده از پیمانکاران قدر استفاده شود تا این پروژه به سرعت و در مدت کوتاه به نتیجه مطلوب و به بهره بردای برسد.

وی همچنین در خصوص بیماری کووید ۱۹ و آغاز موج هشتم آن در کشور گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز گذشته شان در حرم مطهر رضوی، برای کنترل و پیشگیری از ابتلا به کرونا عموم مردم برای واکسیناسیون اقدام کنند تاکید ما نیز بر تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است.
این مسوول بیان کرد: همچنین افرادی که دچار سرماخوردگی می شوند سعی کنند در منزل بمانند و از حضور در تجمعات و روبوسی کردن خودداری کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: بیمارستان عمومی هزار تختخوابی زیر پوشش این دانشگاه در هشت طبقه با زیربنای صدهزار متر مربع و اشغال فضایی افزون بر ۱۵ هزار متر مربع در هر طبقه احداث می شود.

دکتر امیر پرویز توسلی افزود: هزینه ساخت این بیمارستان بدون تجهیزات حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و با تجهیزات حدود پنج هزار میلیارد تومان برآورده شده است.

وی بیان کرد: با راه اندازی این بیمارستان حداقل سه هزار و ۵۰۰ پرسنل مشغول به کار خواهند شد.
هم اکنون ۳۶ بیمارستان دولتی و خصوصی در شهر مشهد دایر است.
 
https://jahannews.com/vdcdzx0j5yt0s96.2a2y.html
jahannews.com/vdcdzx0j5yt0s96.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *