چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

آیا می‌توان کارت پرواز را اینترنتی دریافت کرد؟

چهارشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 832603
آیا می‌توان کارت پرواز را اینترنتی دریافت کرد؟
برای سوار شدن به یک هواپیما، باید مسیر طولانی را برای تهیه مدارک طی کنید. از خرید بلیط هواپیما گرفته تا درخواست پاسپورت و ویزا (در صورت سفر خارجی) و گرفتن کارت پرواز. اما کارت پرواز چیست؟ آیا می‌توان کارت پرواز را اینترنتی دریافت کرد؟ در ادامه این نوشته می‌خواهیم کمی بیشتر با کارت پرواز و نحوه دریافت آن آشنا شویم.
 

کارت پرواز چیست؟

کارت پرواز سندی است که به مسافر اجازه سوار شدن به هواپیما را می‌دهد. این سند شامل اطلاعات مهمی در مورد پرواز است مانند شماره پرواز، زمان حرکت، شماره گیت و تعیین صندلی. کارت پرواز معمولا توسط شرکت هواپیمایی در باجه ورود صادر می‌شود یا می‌توان آن را به صورت آنلاین یا از طریق یک برنامه تلفن همراه چاپ کرد. هنگام ورود به فرودگاه، باید کارت پرواز و مدارک سفر (مانند پاسپورت) خود را ارائه دهید تا از بخش امنیت عبور کرده و سوار هواپیما شوید. کارت پرواز معمولا در گیت اسکن می‌شود تا تأیید شود که شما مجاز به سوار شدن به پرواز هستید. مهم است که کارت پرواز خود را در طول سفر همراه خود داشته باشید، زیرا ممکن است برای دسترسی به صندلی خود در هواپیما به آن نیاز داشته باشید و همچنین ممکن است برای مراحل گمرکی و پس از رسیدن به مقصد هم مورد نیاز باشد. اگر با تورهای مسافرتی همراه شوید، تورلیدر تمام این نکات را خاطرنشان خواهد کرد.
 

آیا بدون کارت پرواز می‌توان سوار هواپیما شد؟

خیر! بدون کارت پرواز نمی‌توانید سوار هواپیما شوید. هنگام ورود به فرودگاه، از شما خواسته می‌شود کارت پرواز خود را همراه با گذرنامه خود به کارکنان هواپیمایی در گیت ارائه دهید. آن‌ها مشخصات شما را بررسی می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند که سوار هواپیما شوید. بدون کارت پرواز، اجازه ورود به محوطه پرواز یا سوار شدن به هواپیما را نخواهید داشت. می‌توانید قبل از رسیدن به فرودگاه، کارت پرواز خود را پرینت بگیرید یا آن را در موبایل خود داشته باشید. در نظر داشته باشید که نمی‌توانید به محض رزرو بلیط هواپیما، کارت پرواز را هم آنلاین دریافت کنید. این کار از ۲۴ ساعت قبل از پرواز ممکن است.
 

دریافت حضوری و اینترنتی کارت پرواز چه تفاوتی دارد؟

تفاوت اصلی دریافت کارت پرواز به صورت آنلاین و حضوری در فرآیند دریافت آن است. هنگامی که کارت پرواز را به صورت آنلاین دریافت می‌کنید، با استفاده از وب سایت یا برنامه تلفن همراه شرکت هواپیمایی، پرواز خود را چک می‌کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که فرآیند ورود را کامل کنید و کارت پرواز خود را از راحتی در خانه یا محل کار خود دریافت کنید. به هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما، قطعا ایرلاین این توضیحات را در مراحل خرید گنجانده است، فقط کافیست آن‌ها را با دقت بخوانید.

از طرف دیگر، زمانی که کارت پرواز را شخصا دریافت می‌کنید، باید به طور فیزیکی به فرودگاه رفته و در باجه پذیرش یا کیوسک سلف‌سرویس شرکت هواپیمایی چک‌این کنید. سپس کارکنان ایرلاین، کارت پرواز شما را چاپ کرده و به شما تحویل می دهند. سایر تفاوت های دریافت کارت پرواز آنلاین و حضوری عبارتند از:
  • صرفه جویی در زمان: ورود آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که از پیشخوان ورود به سیستم رد شوید و مستقیما به ایست بازرسی امنیتی بروید و در وقت ارزشمندتان صرفه جویی کنید. بررسی حضوری ممکن است شامل انتظار در صف در فرودگاه باشد.

    انعطاف پذیری: چک-این آنلاین ۲۴ ساعت شبانه روز در دسترس است، بنابراین شما می‌توانید در زمانی که راحا هستید آن را چک کنید و تغییرات لازم را در برنامه سفر خود ایجاد کنید. دریافت حضوری ممکن است ساعات کاری محدودی داشته باشد.

    راحتی: چک-این آنلاین را می‌توان از هر جایی با اتصال به اینترنت انجام داد، در حالی که برای چک-این حضوری باید به طور فیزیکی به فرودگاه بروید.

    تاثیرات زیست محیطی: دریافت کارت پرواز آنلاین به کاهش ضایعات کاغذ کمک می‌کند و به تجربه سفر پایدارتری منجر می‌شود.
به طور کلی، هر دو گزینه مزایا و معایب خاص خود را دارند و ممکن است به ترجیحات و شرایط شخصی شما بستگی داشته باشد که کدام روش برای شما بهترین است. اما در صورتی که بلیط هواپیما لحظه آخری تهیه کرده‌اید و زمان کمی تا پرواز شما باقیست، بهتر است کارت پرواز را آنلاین دریافت کنید تا در صف معطل نشوید.
 

چطور می‌توانیم کارت پرواز را آنلاین دریافت کنیم؟

برای دریافت کارت پرواز آنلاین، باید پرواز خود را از طریق وبسایت یا اپلیکیشن موبایل شرکت هواپیمایی (در صورت وجود) چک کنید. این کار از ۲۴ ساعت قبل از پرواز ممکن است. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید:
  • به وبسایت شرکت هواپیمایی بروید یا اپلیکیشن موبایل آن را دانلود کنید.
    گزینه ورود را پیدا کنید و شماره مرجع رزرو یا شماره بلیط الکترونیکی خود را به همراه نام خانوادگی خود وارد کنید.

    دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا صندلی خود را انتخاب کنید، وسایل اضافی مانند چمدان یا وعده‌های غذایی اضافه کنید و اطلاعات شخصی خود را تأیید کنید.

    پس از تکمیل فرآیند ورود، می‌توانید به صورت آنلاین به کارت پرواز خود دسترسی پیدا کنید.

    سپس می‌توانید کارت پرواز را چاپ کنید یا آن را برای دسترسی آسان در دستگاه تلفن همراه خود ذخیره کنید.
 
توجه به این نکته مهم است که زمان در دسترس بودن کارت پرواز ممکن است بسته به خط هوایی و فرودگاهی که از آن حرکت می‌کنید متفاوت باشد. توصیه می‌شود از قبل با شرکت هواپیمایی چک کنید تا مطمئن شوید که زمان کافی برای تکمیل فرآیند ورود و دریافت کارت پرواز خود دارید. به عنوان مثال اگر بلیط خود را از ماهان ایر خریده‌اید، باید برای دریافت آنلاین کارت پرواز ماهان ایر مراحل زیر را دنبال کنید:
 
  • به وب سایت ماهان ایر به آدرس www.mahan.aero مراجعه کنید
    روی برگه "Check-in" واقع در نوار منوی بالا کلیک کنید.

    شماره مرجع رزرو یا شماره بلیط الکترونیکی خود را به همراه نام خانوادگی خود وارد کرده و بر روی دکمه «اعلام حضور» کلیک کنید.

    مسافر یا مسافرانی را که می‌خواهید انتخاب کنید و دستورالعمل‌ها را برای تکمیل فرآیند ورود دنبال کنید.

    پس از تکمیل فرآیند ورود، می‌توانید به صورت آنلاین به کارت پرواز خود دسترسی پیدا کنید.
    سپس می‌توانید کارت پرواز را چاپ کنید.
توجه به این نکته مهم است که زمان‌های دسترسی آنلاین ماهان ایر و کارت پرواز ممکن است بسته به فرودگاهی که از آن حرکت می‌کنید متفاوت باشد. یعنی این موضوع صرفا به ایرلاین وابسته نیست. توصیه می‌شود از قبل با ماهان ایر تماس بگیرید تا مطمئن شوید که زمان کافی برای تکمیل مراحل ورود و دریافت کارت پرواز خود دارید.

البته ایرلاین‌ها می‌توانند بر روند دریافت کارت پرواز تأثیر بگذارند. شرایط و مراحل خاص برای دریافت کارت پرواز می‌تواند بسته به ایرلاین و نوع بلیطی که خریداری کرده‌اید متفاوت باشد. برخی از ایرلاین‌ها ممکن است از مسافران بخواهند که در فرودگاه اعلام حضور کنند و کارت پرواز خود را از باجه بلیط یا کیوسک به صورت حضوری دریافت کنند! اگر هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما متوجه این موضوع شدید، بهتر است بلیط را از ایرلاین دیگری خریداری کنید.
https://jahannews.com/vdcjy8eotuqetmz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjy8eotuqetmz.fsfu.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *