پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

میلگرد ترانس و موارد مصرف آن

چهارشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 832602
پروژه‌های صنعتی و ساختمانی پر از مصالحی هستند که شاید تا به حال اسم‌شان را هم نشنیده باشید، چه برسد که آن‌ها را از نزدیک دیده باشید. شاید بتوان چنین مکان‌هایی را به میدان جنگ تشبیه کرد؛ چراکه اوراق، انواع پروفیل و... روی زمین ریخته است تا کارگران بتوانند بسته به نیاز خود، آن‌ها را انتخاب کنند. اگر کارگری تازه‌وارد هستید یا اینکه به تازگی کار پیمانکاری یا خرید و فروش مصالح ساختمانی را آغاز کرده‌اید، باید انواع آن را هم از لحاظ نام و هم از لحاظ شکل مورد بررسی قرار دهید.
اگر با نوعی میلگردی (rebar) مواجه شده‌اید که بسیار چشمگیر، براق و زیبا بوده و هیچ‌گونه آجی ندارد، باید بدانید این نوع، میلگرد ترانس است. چنین اصطلاحی برای این پروفیل در نظر گرفته شده تا به مخاطب این درک را بدهد که در سر‌تا‌سر پروفیل، این ویژگی‌ها حفظ شده است. چنین پروفیلی را می‌توان یکی از پر‌مصرف‌ترین و کاربردی‌ترین پروفیل‌هایی دانست که در صنایع و برای ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند. تمامی ویژگی‌هایی که در این‌گونه از مقطع فولادی نهفته یا آشکار است، آن را بسیار منحصر‌به‌فرد می‌کند.

نگاهی به تعریف trans rebar

با توجه به اینکه عمده‌ترین و واضح‌ترین ویژگی این محصول را در مقدمه نام بردیم، باید بدانید که ویژگی زیبایی ظاهر آن از راه صیقل‌دادن به‌دست می‌آید. فرقی نمی‌کند که چه چیزی باشد، در کل انسان‌ها به دنبال زیبایی بوده و دوست دارند همه چیز را در بهترین و زیبا‌ترین شکل ممکن تهیه کنند، حتی اگر میلگرد باشد! در اصل گفته شد که اغلب از این محصول برای ساختمان‌سازی و صنایع استفاده می‌شود؛ اما به دلیل ویژگی‌های ظاهری آن است که هر فرد می‌تواند چنین محصولی را برای مصارف تزئینی هم مورد استفاده قرار دهد.

این محصول از میان دیگر مقاطع فولادی و انواع دیگر میلگرد‌ها، همانند آن‌ها ساخته می‌شود؛ اما در نهایت سطح آن صیقل داده می‌شود. در اصل با این اوصاف می‌توان وجه تمایز آن با دیگر rebar را همین صیقلی و براق‌بودن دانست. این پروفیل طی فرآیند نورد گرم ساخته شده و پس از شکل‌گیری اولیه صیقل داده می‌شود.
 
 
 

نحوه تولید میلگرد ترانس

شیوه تولیدی این نوع، همانند انواع دیگر است؛ البته روش‌های مختلفی برای تولید در این عرصه وجود دارند که اغلب کارخانجات روشی را انتخاب می‌کنند که هم کیفیت محصول بالا بوده و هم از لحاظ اقتصادی برایشان به‌صرفه باشد. روش کششی یکی از همین شیوه‌ها است که با استفاده از آن، میلگرد تولید‌شده توسط فرآیند نورد گرم، وارد قالب شده و به اندازه و شکل دلخواه درمی‌آیند. در ضمن، پیش از انجام این عمل، rebar از طریق شست‌و‌شو از هرگونه گردوغبار تمیز شده و سر و ته آن زده می‌شود.

پس از انجام این عملیات است که محصول تولید‌شده تاب‌گیری می‌شود و سپس عملیات پولیش روی آن انجام می‌گیرد. همان ویژگی صیقلی را می‌توان مدیون پولیش بود. برخی از کارخانه‌ها برای اینکه صیقل بیشتری به محصول نهایی بدهند، پس از پولیش اولیه، بار دیگر هم میلگرد ترانس را پولیش می‌دهند تا برق بیشتری روی آن ایجاد شود. اغلب از این نوع برای مصارف تزئینی استفاده می‌شود. همین موضوع سبب شده که نوع تک‌پولیش و دو‌پولیش، بتوانند در میان انواع دیگر خودنمایی کنند.

قطعا نام پولیش به گوشتان خورده است؛ این موضوع برای کسانی که دارای خودرو هستند واضح‌تر است. از پولیش برای صاف و صیقلی‌کردن بدنه خودرو هم وقتی که خراب شده استفاده می‌گردد. این عمل نیازمند تخصص و تجربه کافی است، اما نمی‌توان موضوع خودرو را با میلگرد یکی دانست. در‌واقع، وقتی فردی در کارخانه ساخت rebar کار کرده و وظیفه پولیش‌زنی را بر عهده دارد، نمی‌تواند این عمل را به خوبی برای خودرو هم انجام دهد.
 

گونه های مختلف این مصالح

هر نوع از میلگرد ترانس، بنا بر ویژگی‌ها و خصوصیاتی که دارد در دسته‌ای جداگانه قرار می‌گیرد. با این اوصاف، اصل ماجرا از این قرار است که برای مثال: ترانس تک‌پولیش با نوع دو‌پولیش به دلیل کم یا زیاد‌تر‌شدن پولیش‌شان با هم فرق دارند. در این میان انواع دیگری از این محصول هم هستند که در صف انتظار نشسته‌اند تا به آن‌ها بپردازیم. هرکدام از آن‌ها با توجه به خصوصیاتی که دارا هستند، کاربردی متمایز از دیگر انواع دارند.

تک پولیش

زمانی‌که روی rebar بدون آج، یک لایه پولیش زده شود، عنوان تک‌پولیش را از آن خود می‌کند. وقتی نام این عملیات به میان می‌آید، اغلب افراد تنها گمان می‌کنند که سطح محصول براق می‌شود؛ در صورتی که می‌توان مقاومت آن را هم مدیون پولیش بود. اندازه‌های مختلفی از 8 الی 150 میلی‌متر برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. این اندازه‌ها به مصرف‌کنندگان این اجازه را می‌دهد که بتوانند از آن‌ها برای بسیاری از مصارف استفاده کنند. در اصل این نوع میلگرد از آهن تولید می‌شود، اما افراد می‌توانند بنا بر نیاز خود، جنس‌های دیگر را هم سفارش دهند.

از این گونه trans rebar برای ساخت قطعات هیدرولیکی، انواع قسمت‌های خودرو، پمپ آب و نفت و همچنین ساخت سیلندر به‌کار برده می‌شود.

میلگرد ترانس دو پولیش

برخی از میلگرد‌هایی که به‌عنوان محصولات تزئینی استفاده می‌شوند، باید 2 بار پولیش بخورند تا ظاهری همچون آینه را به خود بگیرند. می‌توان گفت اکثر کاربرد آن هم برای مکان‌هایی است که نیاز به آینه دارند. اما خب به چه دلیل آینه را استفاده نمی‌کنند؟ ممکن است نصب آینه در برخی مکان‌ها خطرناک بوده و با برخورد برخی اشیاء دچار شکستگی شود. زمانی که نیاز به آینه نشکن است، میلگرد ترانس در این مدل کارایی خود را نشان می‌دهد. در کنار این کارایی، مقاومت بالا هم سخنی برای گفتن دارد.

نمای بیرونی انواع ساختمان، قطعه‌های بیرونی خودرو و همچنین برخی سازه‌های معماری، از مکان‌هایی هستند که به‌صورت عمده از این نوع rebar در آن‌ها استفاده می‌شود.
 
 
 

سنگ خورده

می‌توان چگونگی تولید این نوع را با اسم آن تا حدودی حدس زد. نوع سنگی‌زنی، گونه‌ای است که برای صیقل‌دادن آن به‌جای پولیش، عملیات سنگ‌زنی انجام می‌شود. این عملیات توسط برخی دستگاه‌های قوی انجام شده و 2 نوع سر زرد و سر قرمز را پدید می‌آورد.

شش پر

استحکام و زیبایی، 2 مقوله‌ای هستند که برای ساخت بسیاری از وسایل مورد اهمیت واقع می‌شوند. این 2 ویژگی را می‌توان در کنار هم برای میلگرد ترانس شش پر، مشاهده کرد. در کنار آهن، از آلیاژ‌های مختلف برای این نوع استفاده می‌شود. زیبایی اصلی چنین میلگردی را می‌توان در پس صیقلی‌بودن، برای حالت 6 ضلعی آن دانست. آلیاژی که برای تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد، با توجه به شرایط محیطی مکانی که قرار است آن را استفاده کنند، انتخاب می‌شود.

این نوع در ساخت ماشین‌آلات صنعتی و همچنین خودرو‌سازی کاربرد دارد.

میلگرد ترانس چهار پهلو

این مدل در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود؛ بنابراین کارایی زیادی هم دارد. اغلب افراد مدل ظریف آن را برای قفل‌سازی و مدل بزرگ آن را برای تزئین ساختمان‌ها و نرده‌کشی مورد استفاده قرار می‌دهند.

خرید بهترین میلگرد ترانس از پیوان

بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند هم در وقت و هم در هزینه‌های اضافی صرفه‌جویی کنند، خرید آنلاین را بر خرید حضوری ارجح می‌دانند. البته اعتباری که فروشنده از خود نشان می‌دهد، اصلی‌ترین چیزی است که اشخاص باید در زمان خرید مورد‌توجه قرار دهند. اگر به دنبال اعتبار هستید و قصد دارید میلگرد ترانس مورد‌نظر خود را از جایی مورد اطمینان تهیه کنید، پیوان به شما پیشنهاد می‌شود. می‌توانید برای خرید آنلاین انواع میلگرد https://pivan.co/product-category/rebar/  کنید.

از آنجایی‌که این روز‌ها قیمت بسیاری از مصالح فولادی در نوسان است، باید پیش از تهیه محصول مد‌نظر خود، قیمت‌ها را بررسی کرده و در بهترین حالت ممکن به خرید بپردازید.
 
https://jahannews.com/vdciuravrt1apq2.cbct.html
jahannews.com/vdciuravrt1apq2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *