چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۱

قانون جدید فوتبال انگلیس برای مسلمانان

پنجشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۹
کد مطلب: 832590
محمد صلاح (ستاره لیورپول)، "ریاض محرز" (بازیکن منچستر سیتی) و دو بازیکن فرانسوی چلسی یعنی "نگولو کانتی" و "ویسلی فوفانا" از جمله بازیکنان روزه دار لیگ انگلیس هستند.
قانون جدید فوتبال انگلیس برای مسلمانان
به گزارش جهان نيوز به نقل از عصر ایران، این موضوع را کمیته داوران فدراسیون فوتبال انگلیس به داوران مسابقات لیگ برتر، دسته یک و دوم و دیگر مسابقات اعلام کرده است.

شبکه انگلیسی "اسکای اسپورتس" نوشت: کمیته داوران فدراسیون فوتبال انگلیس از داوران خواست در مسابقاتی که در ماه رمضان با اذان مغرب همزمان می شوند افطار بازیکنان مسلمان روزه دار را تسهیل کنند. کمیته داوران خواسته است اندکی مسابقه متوقف شود تا بازیکنان روزه دار بتوانند افطار کنند. در این فاصله، بازیکنان می توانند مایعات یا مکمل های غذایی بخورند.

تیم ها نیز باید قبل از آغاز بازی به گروه داوران مسابقه وجود بازیکنان مسلمان روزه دار و تعداد آنها را اعلام کنند تا به هنگام اذان، بازی برای چند دقیقه متوقف شود.

 این رسانه انگلیسی نوشت تعدادی از بازیکنان مسلمان در لیگ این کشور به روزه ماه رمضان به هنگام مسابقه، پایبند هستند. آنها بخشی از بهترین بازیکنان جهان و لیگ انگلیس هستند که از جمله می توان به بازیکن مصری محمد صلاح (ستاره لیورپول)، الجزایری "ریاض محرز" (بازیکن منچستر سیتی) و دو بازیکن فرانسوی چلسی یعنی "نگولو کانتی" و "ویسلی فوفانا" اشاره کرد.

 لیگ فوتبال انگلیس در روز 26 اوریل 2021 نیز شاهد اتفاق مشابهی بود. داور بازی (گراهام اسکت) مسابقه دو تیم "لسترسیتی" و "کریستال پالاس" را برای افطار یکی از بازیکنان روزه دار، متوقف کرد. البته این اقدام داور، داوطلبانه و براساس توافق دو تیم بود و نه براساس بخشنامه یا دستورالعمل. 

در این فرصت توقف، "شیخو کویاتی" بازیکن کریستال پالاس، افطار کرد. این برای نخستین بار در تاریخ لیگ انگلیس بود که مسابقه ای برای افطار بازیکن روزه دار، متوقف می شود.
 
در مسابقات فوتبال انگلیس، معمولا بازیکنان روزه دار به هنگام اذان یا وقت افطار، با اولین توقف بازی، به کنار زمین می روند و روزه خود را باز می کنند.

2 درصد از جامعه 68 میلیون نفری بریتانیا مسلمان هستند.
 
https://jahannews.com/vdceow8v7jh8xni.b9bj.html
jahannews.com/vdceow8v7jh8xni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *