سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۷
رئیس جمهور در پیام نوروزی سال ۱۴۰۲:

سال ۱۴۰۱ سال قهرمانی ملت ایران بود/ کنترل تورم و رشد اقتصادی برنامه اصلی دولت در سال جدید است

سه شنبه ۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 832504
رئیس جمهور گفت: در سال جدید تلاش دولت برای تحقق وعده‌ها، از جمله «بهبود معیشت مردم»، «فساد ستیزی»، «مهار تورم»، «تقویت تولید» و «افزایش اشتغال»، به صورت شبانه‌روزی و بی‌وقفه خواهد بود.
سال ۱۴۰۱ سال قهرمانی ملت ایران بود/ کنترل تورم و رشد اقتصادی برنامه اصلی دولت در سال جدید است
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور در پیام نوروزی سال ۱۴۰۲ گفت: آغاز سال جدید را به همه هموطنان عزیز، همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند و همه کسانی که دل در گروی ایران عزیز دارند، تبریک می‌گویم.

وی افزود: امسال بهار طبیعت مقارن شده است با بهار جان‌ها و دل‌ها و بهار قرآن، یعنی ماه مبارک رمضان. این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و امید داریم منشاء خیرات برای مردم مؤمن و شریف ایران باشد.


سال ۱۴۰۱ سال قدرت مردم و قهرمانی ملت ایران و درخشش در میدان‌های سرنوشت‌ساز بود
رئیس جمهور تصریح کرد: سال۱۴۰۱ سال قدرت مردم و قهرمانی ملت ایران و درخشش در میدان‌های سرنوشت‌ساز بود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: سال ۱۴۰۱ سال پر حادثه‌ای بود؛ هم تلخی داشت و هم شیرینی؛ هم فراز داشت و هم نشیب؛ اما اگر بخواهم در یک جمله بگویم، سال۱۴۰۱ سال قدرت مردم و قهرمانی ملت ایران و درخشش در میدان‌های سرنوشت‌ساز بود.

وی تاکید کرد: در این سال حوادث تلخ طبیعی داشتیم که در همه این حوادث، تلاش دولت، حضور سریع و مؤثر و اطمینان‌بخش در صحنه بود.

پروژه تحریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق دولت و با پشتوانه اعتماد و همراهی مردم شکست خورد
آیت الله رئیسی گفت: اغتشاشات مسئله کوچکی نبود، محصول طراحی‌های دشمنان ایران بود که تقریباً در یک سالگی دولت کلید خورد.

وی ادامه داد: پروژه تحریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق دولت و با پشتوانه اعتماد و همراهی مردم شکست خورد.

رئیسی تصریح کرد: یکی از نقاط اوجِ تبلور اعتماد مردم و دولت، مقطع مردمی‌سازی یارانه‌ها در اجرای قانون مجلس یعنی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بود.

حضور مردم در ۲۲ بهمن دشمن را ناامید کرد
آیت الله رئیسی ادامه داد: در سال اول دولت، چند اتفاق مهم رقم خورد: «۱. شکست پروژه تحریم»، «۲. بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی» و «۳. افزایش اعتماد عمومی مردم».
این موجب شد که بدخواهان ایران، به روی دیگر سکه‌ی تحریم یعنی آشوب روی بیاورند. شاخه دیگری از جنگ ترکیبی.

وی افزود: بر خلاف اغتشاش که دشمن را امیدوار کرد و با ایجاد نااطمینانی در اقتصاد موجب لطمه به معیشت مردم شد، حضور مردم در ۲۲ بهمن دشمن را نا امید کرد.

رئیس دولت یادآور شد: بعد از قدرت‌نمایی مردم، دور جدیدی از توفیقات راهبردی جمهوری اسلامی و جبران خسارت‌های ناشی از اغتشاشات در زندگی مردم آغاز شد.

وعده دولت در زمینه اشتغال محقق شد
آیت الله رئیسی گفت: بخش تولید، رشد ۹ ماهه به ۳.۷ درصد رسید. در بخش اشتغال، نرخ بیکاری به عدد ۸.۲ درصد رسید که کمترین میزان در سالهای اخیر است.

وی ادامه داد: در ۱۴۰۱، بیش از ۳ هزار کارخانه و واحد تولیدی راکد یا نیمه راکد فعال شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اشتغال در پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد، ۵۰ درصد افزایش یافت.

در حوزه سلامت، دولت توانست با تکمیل واکسیناسیون عمومی و با همکاری مردم، در همان ماههای اول سال به وعده خود در مهار کرونا عمل کند.

وی گفت: افزایش بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی، بیمه رایگان سلامت برای قریب ۶ میلیون نفر در سه دهک پایین جامعه، و خدمات رایگان بستری در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از دیگر خدمات دولت در بخش سلامت بود.

از تکرار خاموشی‌های‌ گذشته حتی در دوره اوج مصرف تابستان پیشگیری شد
 رئیسی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از دو هزار و صد مدرسه در این یک سال در کشور ساخته شد. قریب هزار کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به بهره برداری رسید. ۶ پرتاب فضایی از جمله پرتاب ماهواره نور ۲ با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: پروژه راهبردی راه‌آهنِ زاهدان- خاش، تونل عظیم انتقال آب به دریاچه ارومیه، طرح بزرگ غدیر برای آبرسانی به خوزستان عزیز، طرح‌های بزرگ متعدد برای آبرسانی به سنندج و همدان، طرح‌های آبرسانی به ۱۵۰۰ روستای کشور، آغاز عملیات انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی، پروژه بزرگ آب‌شیرین‌کُن شهر بوشهر، بیمارستان بزرگ حضرت مهدی(عج) در تهران، فاز ۱۴ پارس جنوبی، توسعه پالایشگاه آبادان و چندین پروژه عظیم دیگر در حوزه نفت و گاز که بحمدالله شما شاهد بودید که به سرانجام رسید.

رئیسی گفت: افتتاح پروژه‌های متعدد نیروگاهی در کشور که موجب افزایش ۷ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق در کشور شد که در اثر آن توانستیم از تکرار خاموشی‌های‌ گذشته حتی در دوره اوج مصرف تابستان پیشگیری کنیم.

کشور را معطل کشورهایی نکردیم که برای همکاری با ایران تردید دارند
آیت الله رئیسی تاکید کرد: در حوزه سیاست خارجی، رویکرد دولت از ابتدا «دیپلماسیِ متوازن» و «احیای سیاست همسایگی و منطقه‌گرایی» بود. سال۱۴۰۱ سال ثمر دادن این سیاست بود. «دیپلماسی متوازن» یعنی ما کشور را معطل کشورهایی نکردیم که برای همکاری با ایران تردید دارند. تعلل در دنیای جدید و نظم جدید موجب از دست دادن نقش و جایگاه کشور می‌شود.

وی گفت: از جمله برنامه‌های راهبردی دولت در سال جدید، استفاده از موقعیت بی‌نظیر و راهبردی ایران عزیز و فعال کردن مسیرهای «شمال- جنوب» و «شرق- غرب» برای دستیابی به جایگاه در تراز ملت بزرگ ایران در نظم جدید است.

رئیسی افزود: سیاست همسایگی هم که این روزها نتایج آن بیشتر برای مردم عزیزمان آشکار شده جزو دستورکارهای اصلی دولت از روز اول بود.

وی گفت: مردم عزیز و بزرگوار؛ توفیقاتی که به آنها اشاره کردم با پشتیبانی و اعتماد شما حاصل شد. بیان این موفقیت‌ها به معنی نبود مشکل نیست، بلکه به این معناست که همچنان که با همکاری یکدیگر توانستیم بر حجم زیادی از مشکلات انباشته و توطئه‌ها فائق بیاییم، سایر مشکلات هم با همدلی شما و خدمتگزاری دولت حل شدنی است.

کنترل تورم همراه با رشد اقتصادی پایدار برنامه اصلی دولت در سال ۱۴۰۲
رئیسی تصریح کرد: من به عنوان خادم شما، روزی نیست که از سختی‌های زندگی و معیشت مردم به ویژه قشرهای ضعیف در رنج نباشم. در زمینه کاهش تورم، تورم ۵۹ درصدی شهریور۱۴۰۰ به ۴۳ درصد در بهمن ۱۴۰۱ رسید، اما این عدد از نظر بنده رضایت‌بخش نیست. برنامه اصلی دولت در سال ۱۴۰۲ کنترل تورم همراه با رشد پایدار اقتصادی است.

زمینه‌سازی برای مشارکت پر شور مردم و تشکیل مجلس قوی
وی گفت: در حوزه سیاست داخلی، امسال، سال انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است. برنامه دولت، زمینه‌سازی برای مشارکت پر شور مردم و تشکیل مجلس قوی است. دولت به هیچ جناحی وابستگی ندارد. جناح دولت، جناح انقلاب و مردم عزیز است. هر چه انتخابات مردمی‌تر و پر شورتر برگزار شود، برای کشور عزیز ما مطلوب‌تر است.

رئیسی ادامه داد: ملت شریف و سربلند ایران؛ کمک و همدلی و مشارکت شما ارزشمندترین سرمایه برای دولت و برای انجام اقدامات تحولی است. هیچ‌ کدام از مدیران دولتی چک سفید دریافت نکردند که به صورت مستمر در دولت و در دستگاه‌ها حضور داشته باشند، بلکه به صورت مستمر در معرض ارزیابی هستند. اگر ببینم فردی توان یا صلاحیت خدمت جهادی به مردم را ندارد، طبیعی است که با نیروی با انگیزه و متخصص دیگری جابجا ‌شود.

وی گفت: به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهم، در سال جدید تلاش خادمان شما در دولت برای تحقق وعده‌ها، از جمله «بهبود معیشت مردم»، «فساد ستیزی»، «مهار تورم»، «تقویت تولید» و «افزایش اشتغال»، به صورت شبانه‌روزی و بی‌وقفه خواهد بود.

رئیس جمهور در پایان گفت: وظیفه خود می‌دانم از حمایت‌ها و فداکاری‌های آحاد مردم برای سربلندی ایران عزیز فروتنانه سپاسگزاری کنم، از رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی که راهنمایی‌ها و هدایت‌های ایشان چراغ راه خادمان ملت است، قدردانی ‌نمایم، از مجلس و دستگاه قضایی و دستگاه‌های دیگر که همدلانه در کنار دولت، راه خدمت به ملت را هموار می‌کنند، تشکر کنم و یاد امام عزیز و شهدای والامقام را گرامی بدارم و نوروز و رمضان با نشاط و دلنشین و به یادماندنی برای مردم و همه خانواده‌های ایرانی را آرزو نمایم.
 
https://jahannews.com/vdcjy8eoxuqetiz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjy8eoxuqetiz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب رئیس جمهور از جنابعالی می خواهیم این بساط بی حجابی را جمع کنید .
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور اول بساط بی مدیریتی و تورم جمع کنه
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر که رییسی آمد و صد شکر که روحانی و کابینه اش رفتند
فهیم
Iran, Islamic Republic of
امید واریم امسال کشو ر و مردم ایران از بند طراحی شده ۲خودرو ساز خلاصی پیدا کنند .....!!!
محمدی52
Iran, Islamic Republic of
جناب رئیس جمهور عزیر
امسال قرار بود در بحث حقوق عدالت در پرداخت را رعایت کنید که نشد
انشالله طبق فرمایش حضرت آقا مهار تورم و افزایش تولید را سرلوحه کار دولت قرار بدید وهرماهه درخصوص شعار امسال که آقا فرمودن یه گزارشی به مردم عزیزمون بدید که عملکردتون درخصوص تحقق شعار امسال چه میزان بوده
2- بافساد واختلاسگر مبارزه کنید و یکبار برای همیشه ریشه فساد واختلاس را خشک کنید وگرانی افسار گسیخته وتورم را کنترل کنید
حيران!
Iran, Islamic Republic of
جناب رئيسى! در مورد تيم اقتصادى دولت خود، و گزارشات اين تيم در مورد كاهش تورم كه مكرر عنوان ميكنند! و طرف ديگر فرياد هاى ملت از گرانى هاى لحظه به لحظه بازار، سوأل پى گيرى كنيد،.
Iran, Islamic Republic of
ساخت یک میلیون مسکن در سال چی شد؟؟ اجاره بها به کهکشان رسیده .