کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۲ نکته طلایی پلیس برای مسافران نوروزی

29 اسفند 1401 ساعت 10:42

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ضمن توصیه در خصوص تجهیزات خودرو قبل از سفرهای نوروزی، نکاتی بسیار ضروری را بیان کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، سرهنگ احسان مومنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: قبل آغاز مسافرت، سیستم های خودرویی خود را بررسی و مدت زمان بیمه و وضعیت بیمه بدنه خودرو را بررسی کنید.

مومنی افزود: با توجه به تغییر هزینه‌های دیه و افزایش قیمت برخی از خودروها طبیعی است که مسافران نوروزی در صورت بروز هرگونه حادثه نیازمند بیمه هستند چرا که عدم داشتن بیمه شخص ثالث در تصادفات رانندگان را مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفت می‌کند.

معاون آموزش راهور تهران بزرگ ادامه داد: خودروهای خارج از عرف به لخاظ قیمت، نیز نیازمند بیمه بدنه هستند چرا که در صورت حادثه تنها بخشی از هزینه‌های آنها توسط بیمه پرداخت می شود و حمایت بیمه بدنه باعث می‌شود خودروهای گران قیمت نیز بتوانند هزینه‌های مرتبط با خودرهایشان را تامین کنند.

مومنی در خصوص آغاز سفرهای نوروزی هم افزود: با برنامه‌ریزی رانندگی کنید و هنگام خستگی رانندگی نکنید، رانندگان عزیز قبل از اقدام به مسافرت باید از سلامت خودرو، ایمنی و تجهیزات آن اطمینان کامل داشته باشند و همچنین سامانه ترمز خودرو و به ویژه لنت‌ها و لوله‌های انتقال روغن ترمز و... را از لحاظ سلامت بررسی کنند.

وی ادامه داد : اگر باطری خودرو ضعیف است آن را شارژ یا تعویض کرده و فشار باد لاستیک‌ها و تایر یدکی را بررسی و در صورت لزوم آن‌ها را به مقدار پیشنهادی تولیدکننده تنظیم و چرخ ها را بالانس کنید. 

مومنی گفت : اگزوز را از نظر وجود پوسیدگی بررسی کنید چون سامانه سالم اگزوز از مسمومیت سرنشینان با گاز منواکسید کربن پیشگیری می‌کند. 

وی افزود: پیش از سفر و رانندگی طولانی، باک سوخت خودرو را پر کنید و اجازه ندهید سطح سوخت خیلی پایین بیاید. ممکن است زمان رانندگی تا پمپ بنزین یا پمپ گاز بعدی از آن چه تصور می‌کنید بیشتر طول بکشد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: جعبه وسایل ضروری و علایم هشداردهنده مانند چراغ‌های اضطراری، تابلوی احتیاط‌، جعبه کمک‌های اولیه، مقداری آب و غذای کنسرو شده، نقشه جاده(مسیر یاب)همراه خود داشته باشید. 

وی افزود: با برنامه‌ریزی رانندگی کنید و هنگام خستگی رانندگی نکنید و از وضعیت جاده‌ها و مسیر حرکت مطلع شوید و به توصیه‌های کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی و تابلو وعلائم در طول مسیر توجه کنید.


کد مطلب: 832462

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/832462/۱۲-نکته-طلایی-پلیس-مسافران-نوروزی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com