پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۳۲
یادداشت حسین شریعتمداری//

این نامعادله را چه کسی حل می‌کند؟!

يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 832401
مردم مسلمان و پاکباخته ایران اسلامی بارها نشان داده‌اند که برای حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از گزند ناهنجاری‌ها با کسی تعارف ندارند!
این نامعادله را چه کسی حل می‌کند؟!
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری در یادداشتی تحت عنوان «این نامعادله را چه کسی حل می‌کند؟!» نوشت:

۱- این سؤال چند ماهی است که در ذهن توده‌های عظیم و چند ده میلیونی مردم مسلمان و پاکباخته این مرز و بوم شکل گرفته و با نگرانی بر زبان‌ها جاری است ولی تا‌کنون بی‌پاسخ مانده است! سؤال این است که مگر حجاب خانم‌ها یک واجب شرعی و الزام قانونی نیست؟! اگر چنین است که هست، چرا مسئولان محترم که پاسداشت اسلام و قوانین نظام تکلیف تعریف‌شده و خالی از تردید آنان است در مقابل کشف حجاب برخی از خانم‌ها که مدتی است به یک پدیده پلشت و ناپسند اجتماعی تبدیل شده است مهر سکوت بر لب زده و چاره در‌خور توجهی نمی‌اندیشند؟! و یا اگر چاره‌ای ‌اندیشیده و به کار گرفته‌اند چرا آثار و نشانه قابل توجهی از آن دیده نمی‌شود؟! بدیهی است که مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران نیز مانند اکثریت قریب به اتفاق مردم، در ضرورت حجاب و الزام شرعی و قانونی آن کمترین تردیدی ندارند که اگر خدای نخواسته این‌گونه نبود -که می‌دانیم این‌گونه است- با پدیده‌ای ناشایسته‌تر از کشف حجاب رو‌به‌رو بودیم! از این روی، سؤال این است که چرا با هنجارشکنی برخی از خانم‌ها در کشف حجاب آن‌گونه که بایسته است برخورد نکرده‌اند. 

۲- زنانی که کشف حجاب کرده‌اند در مقایسه با توده‌های عظیم و چند ده میلیونی خانم‌های با حجاب، اگرچه اولاً بسیار ‌اندک و کم‌شمارند و ثانیاً بر اساس برخی از بررسی‌های میدانی، بسیاری از آنها (نظیر برخی از زنان بازیگر) به خطا و با توهم از کشف حجاب برای انگشت‌نما شدن استفاده می‌کنند! ولی این واقعیت تلخ نمی‌تواند و نباید -آن‌گونه که ظاهراً به نظر می‌رسد- بهانه‌ای برای کم‌توجهی نسبت به این پدیده پلشت باشد چرا که چاره‌جویی برای مقابله با این پدیده زشت و خسارت‌آفرین نه فقط یک تکلیف اسلامی و قانونی است و برای حفظ عفاف و پیشگیری از سقوط اخلاقی جامعه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دارد، بلکه نجات خانم‌هایی که کشف حجاب‌ کرده‌اند، از دامی که پاگیر آن شده ‌است نیز بر ضرورت آن می‌افزاید. 

۳- ادامه کم‌توجهی مسئولان دست‌اندر‌کار نسبت به کشف حجاب، احتمال گسترش این ناهنجاری را در پی دارد و بعید نیست -خدای نخواسته- این تصور غلط را در میان برخی از نوجوانان دامن بزند که کشف حجاب را ناهنجار و خلاف شرع و قانون تلقی نکنند! و به این توهم دچار شوند که اگر این‌گونه نبود، مسئولان محترم با آن برخوردی شایسته می‌کردند!... و نهایتاً بیم آن می‌رود که از این رهگذر آینده آنان در معرض تباهی قرار گیرد... بی‌تردید این نامعادله راه‌حلی دارد!

۴- به یقین مسئولان محترم از توطئه دشمنان تابلو‌دار نیز غافل نیستند. زیرا به‌وضوح می‌توان دید که ترویج این پدیده ناهنجار از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا‌کنون مورد توجه دشمن نیز بوده است. اگر دشمن بتواند در سد عفاف رخنه کند، عبور از سایر خاکریزها امکان‌پذیر‌تر خواهد بود. منظور این نیست که همه کشف حجاب‌کننده‌ها را عامل دشمن تلقی کنیم ولی یافتن سرنخ‌ها و دنبال کردن آنها می‌تواند در راهیابی افسران اطلاعاتی کشورمان به برخی از کانون‌های اصلی، نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

۵- بی‌توجهی (و یا کم‌توجهی‌) مسئولان محترم نسبت به کشف حجاب برخی از خانم‌ها علاوه‌بر آن‌که نادیده گرفتن وظیفه‌ای است که در قانون برای آنها تعریف شده است، پایمال کردن حق مسلم توده‌های عظیم مردم این مرز و بوم نیز هست. این نارضایتی در ابراز نگرانی‌های پی‌در‌پی مردم به وضوح قابل مشاهده است. توده‌های عظیم مردم احساس می‌کنند که حق آنها از سوی یک اقلیت ‌اندک ‌و‌کم شمار پایمال شده است و حق دارند حق مسلم خویش را که مشروع و قانونی نیز هست مطالبه کنند. 

۶- با توجه به تعهد و دلسوزی شناخته شده مسئولان محترم، تردیدی نیست که برای مقابله با هنجار‌شکنی مورد اشاره، طرح و برنامه‌ای دارند و از کنار پدیده پلشت کشف حجاب بی‌تفاوت عبور نخواهند کرد ولی باید برای مردم توضیح بدهند که چه طرح و برنامه‌ای را در دست اقدام دارند؟ و تا‌کنون کدام بخش از این طرح و برنامه را به اجرا در آورده‌اند؟ زیرا آنچه از ظاهر ماجرا استنباط می‌شود، کم‌توجهی نسبت به این پدیده زشت و پلشت است! این روال اگر ادامه داشته باشد، احتمال مواجهه با یک رخداد خسارت‌بار دور از انتظار نیست. بخوانید!

۷- مردم مسلمان و پاکباخته ایران اسلامی بارها نشان داده‌اند که برای حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از گزند ناهنجاری‌ها با کسی تعارف ندارند! بنابراین بعید نیست اگر به این نتیجه (ولو غیر واقعی) برسند که دست‌اندرکاران امور برای مقابله با کشف حجابِ برخی از خانم‌ها از توان لازم برخوردار نیستند! و یا خدای نخواسته در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند! احتمالا خود برای مقابله با این هنجارشکنی که باورهای دینی و عفت و اخلاق جامعه را تهدید می‌کند، دست به کار شوند! و از آنجا که مقابله با این ناهنجاری در شرح وظایف چند دستگاه از هر سه قوه تعریف شده است، پیامدهای این‌گونه اقدامات که بیرون از مدیریت هوشمندانه مراجع ذی‌ربط صورت می‌پذیرد‌، خسارت‌بار خواهد بود. 

۸- از حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام است که «النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا ». دشمنی برخی از مردم با این یا آن موضوع برخاسته از جهل آنهاست. یعنی واقعیت یک پدیده را نمی‌شناسند و با آن دشمنی می‌ورزند و اگر واقعیت آموزه‌های الهی را آن‌گونه که واقعاً هست بدانند، دست از مخالفت بر می‌دارند. در میان خانم‌های کشف حجاب کرده فراوانند کسانی که از حجاب تصور و برداشتی غیر‌واقعی دارند. روشنگری و تبیین ماجرا برای این طیف ضروری است و نباید آنان را غریبه و جدا از خود تصور کرد. و البته بدیهی است که روشنگری نباید مانع پیشگیری از هنجار‌شکنی باشد و این ممانعت به سود خود ممانعت‌شونده نیز هست.

۹- و بالاخره بار دیگر باید تاکید کرد که کشف حجاب مشکل هر سه طیف، مردم، مسئولان و خود کشف حجاب‌کنندگان است. مردم از آن روی که حق مسلم آنها در حفظ عفاف و اجرای قانون نادیده گرفته شده است. مسئولان از آن جهت که بارها نشان داده‌اند همه مردم را ابواب‌جمعی خانواده بزرگ و فراگیر ایران اسلامی می‌دانند و کشف حجاب‌کنندگان از آن روی که راه گم‌کرده‌ای از پاره‌های تن همین خانواده بزرگ هستند و... به قول سعدی: 

بنی آدم اعضای یک پیکرند 
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضو‌ها را نماند  قرار
https://jahannews.com/vdcfx0dcyw6dmja.igiw.html
jahannews.com/vdcfx0dcyw6dmja.igiw.html
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جانباز
Iran, Islamic Republic of
مراقب توطئه های اسرائیل و انگلیس باید بود
Iran, Islamic Republic of
بی حجابی خلاف قوانین است و برخورد قانونی لازم اجراست
Iran, Islamic Republic of
کار فرهنگی فقط با فرهنگ جواب میده
Iran, Islamic Republic of
کار فرهنگی لازمه و باید هم باشه
Iran, Islamic Republic of
حجاب قانون است و برخورد قانونی در درجه اول قرار دارد نه فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
کارفرهنگی و برخورد با متخلف باید همزمان انجام شود تا جواب بگیریم. ....
Iran, Islamic Republic of
....
علی
Iran, Islamic Republic of
دادستان کل بحق اعلام کرد کشف حجاب جرم است و پلیس باید برخورد کند.
Iran, Islamic Republic of
یکه نکته مهم دیگر هم هست که آقای شریعتمداری به آن اشاره نکرده اند و آن اینکه : در صورت بی توجهی مردم و مسئولین و عدم برخورد قاطع با پدیده شوم بی حجابی و ولنگاری این تلقی در جامعه حاصل میشود که با کمی پافشاری و بلوا و شامورتی بازی میتوان هر ناهنجاری و هر رفتار غلط و ضدقانون و ضد شرعی را جا انداخت .
Iran, Islamic Republic of
هرپدیده ناهنحاراجتماعی رامیتوان با تکرار واستمرار وبهره گیری از بازیگران اجاره ای وبدحجابان خیابانی جاانداخت
جانباز
Iran, Islamic Republic of
تاکنون‌شنیدید سید حسن نصرالله با با بی حجابان ب خوردی داشته باشد یا موضعی گرفته باشد من در تجمعات حزب الله لبنان از نزدیک شاهد خانم های بی حجاب بودم و کسی هم حرفی نزده به این افراد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ! اختیار دولت و حکومت لبنان دست حزب الله و سید حسن نیست که بخواد حکم خدا را اجرا کرده و قانون مقابله با بی حجابی بگذاره.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
حکم خدا باید به خواست قلبی اجرا بشه .
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز رعایت حجاب از مسلمات دینی و اسلامیست و احکام آن در شرع و دین مشخص است.مخالفت یا عدم مخالفت شخص تاثیری در این حکم مسلم ندارد .در ثانی دولت لبنان ادعای اسلامی بودن ندارد و سکولار است و سید حسن نصرالله عزیز هم رهبر شیعیان و حزب الله لبنان است نه رییس دولت
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمداری اگر کار برای جوان ایجاد کردیم اگر خانه و شغل و دستمزد کافی داشت که بتواند ازدواج کند این مفاسد جمع میشود.
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری به این نامعادله نیز پاسخ دهد...!!
.
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
از جناب شریعتمداری یه مقاله راجب گرانی دلار یا خودرو یا مسکن یا طلا و وو در این دولت نمیبینیم .
Iran, Islamic Republic of
چاره اش فقط بستن تنگه هرمزه و لاغیر
حسن بهبهان
Iran, Islamic Republic of
سلام
جزاکم االله خیرا
درود بر آقایون سید قلم حاج حسین شریعتمداری
حرف دل دوست داران نطام و شهدا رو در نوشته خود به گوش مدیران اجرایی رساند .
Iran, Islamic Republic of
جناب بهبهان ممنون از تذكرتان ، ولى طرفداران.....براى لوس كردن مطلب حاج آقا شريعتمدارى
مطالباتي در مورد گرانى و ،،،، را عنوان مينمايند كه مسخره بودن آن چندش آور است!!
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا حسین شریعتمداری همه فرمایش جنابعالی درست است اما خواهش می کنم سرمقاله ای برای کنترل تورم و افسار گسیختگی گرانی .. تهیه فرمائید.
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز چرا صورت مئله را پاک می کنی ؟ بیشترین گزارش درباره گرانی را آقای شریعتمداری در کیهان آورده است ..
Iran, Islamic Republic of
....
United States
.با نوشتن مقاله جمع نمی شود...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تنگه هرمز رو ببندین
Iran, Islamic Republic of
...چرا وقتی روز ۲۲ بهمن اون خانم بی حجاب تو راهپیمایی بود و همه جا هم نشونش دادن رگ غیرتتون متورم نشد ؟
مهدی
سرنوشت کشور آزرباییجان می تواند برای ما عبرت باشد
اول حجاب در مدارس ممنوع شد
بعد عزاداری امام حسین علیه السلام
بعد تخریب مساجد شروع شد
بعد اذان ممنوع شد
چرا به آنجا رسید؟
85 درصد شیعه هستند؟
امر به معروف نکردند-تبیین نکردند فلسفه حجاب را
ان الله لایغیروا ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم
Iran, Islamic Republic of
بستن تنگه ی هرمز چی شد جون دل؟؟ .