جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

واکنش کیسینجر به توافق ایران و عربستان

جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب: 832328
روزنامه واشنگتن پست آمریکا در مقاله‌ای به توافق بین عربستان و ایران پرداخت و دیدگاه هنری کیسینجر وزیر امور خارجه اسبق آمریکا درباره این موضوع را بررسی کرد.
واکنش کیسینجر به توافق ایران و عربستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از شفقنا، «دیوید ایگاتیوس» در مقاله ای در این روزنامه نوشته است: «کیسینجر این هفته طی مصاحبه ای به من گفت که توافق ایران و عربستان را تغییری اساسی در اوضاع استراتژیک خاورمیانه می بینم. سعودی ها اکنون از طریق بازی آمریکا علیه چین در حال متعادل کردن امنیت خود هستند.»

نویسنده افزود: «کیسینجر با مشاهده میانجی گری چین در همگرایی بین عربستان سعودی و ایران، باید حس «دژاوو» (آشناپنداری) را داشته باشد. این دیپلماسی سه جانبه بسیار شبیه به انعطاف پذیری وزیر امور خارجه اسبق چین در سال ۱۹۷۱ است.»

ایگناتسیوس در ادامه آورده است: «کیسینجر می گوید: چین در سال های اخیر اعلام کرده است که به مشارکت در برقراری نظم جهانی نیاز دارد و اکنون گام مهمی را در این راستا برداشته است.».
https://jahannews.com/vdcdxx0jjyt0ss6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdxx0jjyt0ss6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *