پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دستگیری متهم به ۱۵۰ فقره موبایل قاپی در مشهد

شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب: 832308
فرمانده انتظامی مشهد گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی متهم به ۱۵۰ فقره موبایل قاپی در مشهد شناسایی و دستگیر شد.
دستگیری متهم به ۱۵۰ فقره موبایل قاپی در مشهد
به گزارش جهان نيوز، سرهنگ احمد نگهبان در گفت‌وگو با تسنیم در مشهدمقدس، اظهار داشت: در پی گزارش‌های سریالی موبایل قاپی در محدوده بلوار وکیل آباد، صد متری و بلوار توس تیمی پلیس آگاهی مشهد موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود:در بررسی پرونده‌های تشکیل شده در این رابطه مشخص شد سارقان 2 نفره یا گاهی با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا در ساعات خلوت با پرسه‌زنی در خیابان‌های خلوت و ایستگاه‌های اتوبوس سوژه‌های خود را اکثراً خانم‌های جوان هستند شناسایی و در غفلت آنها اقدام به قاپ‌زنی و در برخی مواقع که مالباختگان مقاومت می‌کردند با توسل به زور با تهدید چاقو و افشانه فلفلی تلفن همراه آنها را زورگیری می‌کردند.

نگهبان تصریح کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی مشهد ابتدا تمام پرونده‌های واصله را در قالب یک پرونده تجمیع و با اطلاعات به دست آمده از مشخصات ظاهری سارقان و مستندات به دست آمده از آنان در صحنه‌های جرم با استفاده از سامانه‌های نوین پلیسی یکی از متهمان را که جوانی 24 ساله است را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی مشهد بیان کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با اشراف اطلاعاتی مخفیگاه این فرد را در محدوده بلوار دانشجو ردزنی و با همکاری تیمی از ماموران کلانتری شهرک فراجا او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان 2 دستگاه تلفن هوشمند مسروقه به همراه یک قبضه چاقو و یک عدد افشانه فلفلی کشف کردند.

نگهبان با اشاره به توقیف یک دستگاه موتورسیکلت که در سرقت‌ها استفاده می‌شد گفت: در بررسی‌های اولیه بر روی گوشی تلفن همراه متهمان مستنداتی مبنی بر فروش تعداد زیادی تلفن مسروقه به افراد مالخر به دست آمد.
وی عنوان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌های علمی کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم خشن و مواجهه با مستندات کشف شده و ادله پلیسی به 150 فقره قاپ‌زنی و گاهی زورگیری گوشی‌های تلفن همراه شهروندان با همدستی یکی از دوستانش در محدوده بلوار وکیل آباد، توس، آیت‌الله  عبادی و صد متری و فروش آنها به فردی مالخر اعتراف کرد. در این رابطه تاکنون 45 نفر از شهروندان که تلفن همراه آنها مورد دستبرد قرار گرفته این موبایل قاپ را شناسایی که تحقیقات برای دستگیری همدست متهم و فرد مالخر ادامه دارد.

نگهبان با اشاره به اینکه سهل‌انگاری مال‌باختگان در حفظ و نگهداری اموال یکی از دلایل موفقیت سارقان در ارتکاب عمل مجرمانه است، افزود: شهروندان باید هنگام استفاده از گوشی تلفن همراه  حین تردد و حرکت در مسیر خیابان‌ها مراقب اطراف خود باشند و به جای در دست گرفتن گوشی خود حتی‌المقدور از هندزفری استفاده کنند.

فرمانده انتظامی مشهد تاکید کرد: به مجرمان، سارقان و افرادی که به اشکال مختلف باعث ناامنی و سلب آسایش عمومی می‌شوند هم هشدار می‌دهیم که بدانند تحرکات آنان  به صورت شبانه روزی رصد می‌شود و مطمئن باشند دیر یا زود سایه سنگین ماموران پلیس را بر سر خود احساس خواهند کرد.
 
https://jahannews.com/vdcbg5bwwrhbffp.uiur.html
jahannews.com/vdcbg5bwwrhbffp.uiur.html
برچسب ها: دستگیری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *