کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شروع اکران نوروزی با ۱۳ مخاطب در هر سانس!

26 اسفند 1401 ساعت 15:30

اکران نوروزی و آغاز به‌کار سینمای 1402 ایران از 25 اسفندماه کلید خورد و در روزهای ابتدایی آن میانگین در هر سانس تنها 13 مخاطب به سینما رفته‌اند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، اکران نوروزی 1402 از 25 اسفندماه با ترکیب 4 فیلم «غریب»، «فسیل»، «عروس خیابان فرشته» و «بچه‌های طوفان» شروع شد.

در روزهای ابتدایی این اکران تعداد 17 هزار 172 نفر در هزار و 322 سانس به سینما رفتند تا قطار سینمای ایران در سال جدید تنها با میانگین هر سانس 13 نفر شروع به حرکت کند.

درمیان ترکیب نوروزی، سینمایی «فسیل» پرمخاطب‌ترین فیلم بوده و با 14 هزار و 4 بلیت در 890 سانس نزدیک به 540 میلیون تومان فروخته است. این استقبال نشان از گرایش آشکار مخاطبان سینما به آثار طنز دارد. استقبال از فیلم‌های طنز موضوعی است که طی دهه اخیر جریان غالب گیشه و بازار سینمای کشور بوده است.

رتبه دوم نیز متعلق به سینمایی «غریب» با 2 هزار 519 مخاطب در 329 سانس است.

نکته قابل توجه در این میان مخاطب 14 نفری و اکران 5 سانسِ سینمایی «بچه‌های طوفان» است، این فیلم تنها در 4 سالن روی پرده سینما رفته است. این فیلم که ویژه کودک و نوجوان هم هست، بازیگران شناخته شده‌ای دارد و طی روزهای گذشته به نسبت مخاطبان بیشتری را به خود دیده است.

همه این آثار از 25 اسفندماه روی پرده رفته‌اند و نکته قابل ذکر در این باره این است که بلیت این آثار تاکنون بدون افزایش قیمت به فروش رفته و با این میزان استقبال روبه‌رو شده است.

سینمای ایران پیش از این و حتی در روزهای اوجش در سالی که گذشت مخاطبانی بیشتر از میانگین فعلی هر سانس را به سینما آورده و به‌نظر آمار تنها 13 مخاطب در هر سانس شروعی غیرقابل قبول برای هنر هفتم خواهد بود. 

در این میان این‌طور به نظر می‌رسد که انتخاب ترکیب فیلم‌ها و عناوین آثار تنها عواملی هستند که باعث عدم استقبال مخاطبان از فیلم‌ها در روزهای ابتدایی شده‌اند، عواملی که تا چند روز آینده باید افزایش قیمت بلیط را هم به آن افزود.


کد مطلب: 832301

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/832301/شروع-اکران-نوروزی-۱۳-مخاطب-سانس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com