جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بهترین رستوران های سنتی شیراز را بشناسید

پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب: 832260

 
در سفر به شیراز و بازدید از حافظیه و سعدیه، حتما احساس گرسنگی خواهید کرد. این شهر یکی از توریستی‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود و رستوران‌های بسیاری دارد؛ اما رستوران‌های سنتی شیراز بهترین مکان برای رفع خستگی و گرسنگی هستند. دکوراسیون سنتی، غذاهای اصیل شیرازی و محیطی ناب و دل‌چسب از ویژگی‌های اصلی هر رستوران سنتی در شیراز است. برای اینکه بهترین رستوران های سنتی شیراز را بشناسید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

رستوران شرزه؛ یکی از قدیمی‌ترین رستوران های سنتی شیراز

رستوران شرزه، یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های سنتی شیراز است که ارزش امتحان کردن را دارد. این رستوران دو طبقه با بافتی قدیمی و دکوراسیونی سنتی، دل هر بیننده‌ای را می‌برد. رستوران شرزه با آن رومیزی‌های ترمه و ظروف مسی،‌ همه انتظارات شما از یک رستوران سنتی را برآورده می‌کند؛ البته نباید از طعم بی‌نظیر جوجه و کباب این رستوران نیز غافل شوید.
سال‌های متوالی است که از رستوران شرزه به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های شیراز یاد می‌شود. محیط سنتی و صمیمی، دکوراسیون جذاب و غذاهای خوشمزه و باکیفیت همگی دست در دست یکدیگر داده و این مکان را به یک رستوران محبوب تبدیل کرده‌اند.
برای مراجعه به رستوران شرزه باید به خیابان طالقانی، خیابان مسجد وکیل مراجعه کنید. یکی دیگر از حسن‌های این رستوران این است که فاصله کمی با بافت تاریخی شیراز دارد.
 
نمایی از رستوران شرزه در شیراز

رستوران سنتی کته ماس؛ فضایی باشکوه و منویی متنوع

اگر به دنبال یک رستوران سنتی شیرازی با غذاهای خوشمزه و اصیل هستید، کته ماس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران در طبقه پایین هتل سعید در سه راه نمازی شهر شیراز واقع شده و فضای باشکوهی دارد. حوضچه کوچک در میان رستوران و سقف پر نقش و نگار این مکان فضایی کاملا سنتی و دل‌نشین برای مهمانان ایجاد کرده است.
کیفیت بالای غذاها و برخورد خوب پرسنل نیز از دلایل دیگر محبوبیت این رستوران هستند. اگر به کته ماس مراجعه کردید، حتما لاپلویی گردن این رستوران را امتحان کنید. این غذا ترکیبی از گوشت گردن و سبزیجات است که به همراه برنج و دورچین برنج تند، سبزی، ترشی و لیمو سرو می‌شود. اگرچه رستوران کته ماس در ردیف رستوران‌های سنتی گران قیمت شیراز قرار می‌گیرد؛ اما غذاهای خوشمزه این رستوران، ارزشش را دارند.
 
عکسی از رستوران سنتی کته ماس شیراز

عمارت شاپوری؛ بهترین رستوران سنتی شیراز با موسیقی زنده
عمارت شاپوری فقط یک رستوران نیست، بلکه یکی از بناهای تاریخی شهر شیراز به شمار می‌رود. ساختمان این عمارت در سال‌های 1309 تا 1314 توسط ابوالقاسم مهندسی با ترکیبی از معماری ایرانی و غربی ساخته شد و در سال 1379 به ثبت ملی رسید. با مراجعه به این رستوران که در بلوار کریم خان، خیابان انوری واقع شده است، هم از یک بنای تاریخی زیبا بازدید می‌کنید و هم از غذاهای خوشمزه لذت می‌برید.
حوضچه بزرگ وسط حیاط، بالکن وسیع عمارت به همراه موسیقی زنده، زیبایی و شکوه این رستوران را دوچندان کرده‌اند. اگر به رستوران سنتی باغ شاپوری مراجعه کردید، حتما کلم‌پلوی شیرازی سفارش دهید و لذت ببرید.

عکسی از عمارت شاپوری در شیراز

از غذاهای سنتی تا بین‌المللی در رستوران صوفی
مجموعه صوفی شیراز شامل رستوران، سفره‌خانه، بازارچه غذا و مجتمع گردشگری می‌شود. رستوران صوفی در سال 1361 در خیابان عفیف آباد شیراز شروع به کار کرد و یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های این شهر به شمار می‌رود. معماری این رستوران در ابتدا به سبک قاجاری بود؛ اما با بازسازی و تغییر دکوراسیون در سال 1383 به سبک زندیه تغییر پیدا کرد. منوی این رستوران یکی از کامل‌ترین منوهای غذایی است. اگرچه رستوران صوفی به عنوان یک رستوران سنتی شناخته می‌شود؛ اما شما می توانید انواع غذاهای بین‌المللی، دریایی و فست فود را نیز در منوی آن پیدا کنید. کلم ‌پلو، ماهی شکم پر، شکرپلو، بره و جوجه کباب از پرطرفدارترین غذاهای رستوران صوفی به شمار می‌روند.
صوفی یک مجموعه لوکس و همه چیز تمام است که خدمات آن قیمت بالایی دارند؛ اما غذاهای این رستوران به قدری خوشمزه هستند که ارزش حداقل یک بار تجربه را دارند.

شاطر عباس؛ یکی از بهترین رستوران های سنتی شیراز

رستوران شاطرعباس شیراز
یکی از بهترین رستوران‌های سنتی این شهر است که علاوه بر غذاهای اصیل ایرانی انواع غذاهای فرنگی را نیز سرو می‌کند. این رستوران دو شعبه در شیراز دارد که یکی از آن‌ها در بلوار آزاد، خیابان خاک‌شناسی و دیگری در خیابان چمران شیراز واقع شده‌اند. فضای هر دو رستوران بسیار زیبا و دل‌نشین و کاملا مطابق با رستوران‌های سنتی است. یکی از نقاط قوت رستوران شاطر عباس این است که در کنار غذای اصلی، حلیم بادمجان و نان داغ نیز سرو می‌شود.

رستوران سرای مهر؛ فضایی سنتی با منوی ایده‌آل

در دالان‌های بازار وکیل شیراز، رستورانی باصفا به نام سرای مهر قرار دارد. فضای داخلی این رستوران سنتی با زیباترین فرش‌ها و گلیم‌های سنتی و تخت‌های چوبی چیدمان شده است. انواع غذاهای سنتی و بهترین دمنوش‌های شیرازی را در این رستوران پیدا خواهید کرد. اگر به دنبال لحظه‌ای آرامش و دوری از هیاهوی روزمره هستید، رستوران سنتی سرای مهر ایده‌آل‌ترین گزینه است.

رستوران خانه سنتی پرهامی، با قدمت بیش از 200 سال
وقتی صحبت از بهترین رستوران های سنتی شیراز باشد، نباید رستوران خانه سنتی پرهامی را فراموش کنیم. حتما قبل از رزرو بلیط شیراز تهران سری هم به این رستوران دیدنی بزنید. لوکیشن این رستوران مربوط به یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های شهر شیراز است و بیش از 200 سال قدمت دارد. حوض آبی پر از ماهی، پنجره‌های شش گوشه رنگارنگ، اتاق‌های تو در تو و درهای چوبی، از عناصر اصلی خانه‌های قدیمی هستند که خاطرات شیرین را زنده می‌کنند. چه چیزی بهتر از این که در چنین فضایی بنشینید و یک وعده غذایی خوشمزه نوش جان کنید؟
معماری خانه پرهامی بسیار زیبا و دل‌نشین است؛ اما گلدان‌های رنگارنگ، زیبایی فضا را دوچندان کرده‌اند. اگر گذرتان به خیابان لطفعلی خان شیراز، بعد از سه راه احمدی گود عربان، ضلع مقابل مسجد نصرالملک افتاد، حتما سری به رستوران خانه سنتی پرهام بزنید. غذاهای لذیذ و فضای صمیمی و آرامش‌بخش این رستوران، آن را به یکی از بهترین رستوران‌های سنتی شیراز تبدیل کرده است.

نمایی از رستوران سنتی خانه پرهامی شیراز

کلام آخر
شیراز یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است و سالانه گردشگران بسیاری از داخل و خارج به این شهر سفر می‌کنند. ما در این مقاله، به معرفی تعدادی از مشهورترین و محبوب‌ترین رستوران‌های سنتی این شهر پرداختیم. هر یک از این مکان‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و به بهترین نحو از مهمان‌ها پذیرایی می‌کنند. برای خرید بلیط شیراز و بازدید از شهر بهارنارنج می توانید همین حالا از طریق سایت تریپ اقدام کنید.

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می‌کند علاوه بر رزرو بلیط هواپیما، از قیمت پروازهای مختلف داخلی مانند بلیط هواپیما تهران شیراز و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت‌ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسب‌ترین تور را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت تورهای داخلی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.
منبع:تریپ|www.trip.ir
 
 
https://jahannews.com/vdciqravut1apr2.cbct.html
jahannews.com/vdciqravut1apr2.cbct.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *