پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

وزیر خارجه عربستان: ۲ سال با ایران گفت‌وگو کردیم

پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب: 832258
وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست سازمان همکاری اسلامی گفت که در مذاکرات دو ساله با ایران، بر سر احترام به حاکمیت کشورها، حسن همجواری و حل اختلافات فیمابین به توافق رسیدیم.
وزیر خارجه عربستان: ۲ سال با ایران گفت‌وگو کردیم
به گزارش جهان نيوز، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی در 49مین نشست سازمان همکاری اسلامی به میزبانی موریتانیا که امروز پنجشنبه در سطح وزیران خارجه برگزار شد، گفت که عربستان سعودی امیدوار است که توافق با ایران امنیت و ثبات در منطقه خلیج فارس را تقویت کند.

او همچنین گفت که گفت‌وگوهای ریاض با تهران برای احیای روابط، دو سال کامل در بغداد، مسقط و پکن زمان برد تا اختلافات با راه های مسالمت آمیز حل و فصل شود.

وزیر خارجه سعودی همچنین گفت که ریاض و تهران بر سر احترام به حاکمیت کشورها، حسن همجواری و حل اختلافات به توافق رسیدند.

بن فرحان در سخنرانی خود همچنین بر حق فلسطینیان در تشکیل کشورشان به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد و گفت که جامعه جهانی باید جلوی حملات و نقض حقوق فلسطینیان از سوی رژیم اسرائیل را بگیرد.

عربستان سعودی، ایران و چین روز جمعه نوزدهم اسفند 1401 برابر با دهم مارس 2023 میلادی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند در نتیجه‌ گفت‌وگوهای انجام‌شده، جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند. این توافق بازتاب خوبی در منطقه و جهان داشت و کشورهای زیادی از آن استقبال کردند.
https://jahannews.com/vdcft0dccw6dm0a.igiw.html
jahannews.com/vdcft0dccw6dm0a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *