شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - 30 Mar 2024
 
۰
۱

وجود متان در جنوب تهران تایید شد

پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 832251
سرپرست حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: هر کجا که پسماند داشته باشیم حتما گاز متان وجود دارد، مخصوصا اگر پسماند خانگی باشد.
وجود متان در جنوب تهران تایید شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، علیرضا مزینانی، سرپرست حفاظت محیط زیست استان تهران، با حضور در برنامه «تهران۲۰» درباره وضعیت هوای پایتخت در سال جاری گفت: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته وضعیت اضطرار بالاتری را تحمل کردیم. این معیار همیشه حدود ۴۵ بود و روز‌های آلوده بیشتری را تجربه کردیم. نیمه اول سال نیز موضوع گرد و غبار با منشا داخلی و خارجی داشتیم.

مزینانی با بیان اینکه قانون هوای پاک یک سری تکالیف را برای دستگاه‌ها از جمله محیط زیست مشخص کرده، گفت: از سال ۹۶ که قانون هوای پاک نوشته و ابلاغ شد، خیلی کمرنگ به آن پرداخته می‌شود. در استان تهرلن ۵۳ تکلیف برای ۱۶ دستگاه تعریف شده است.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به این نکته که مهمترین عامل آلودگی تهران خودرو‌ها و حمل‌ونقل عمومی است که باید نوسازی بشود، افزود: توسعه حمل‌ونقل پاک، از رده خارج کردن خودروها، موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌های فرسوده از موضوعاتی است که باید به آن رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه منابع ثابت و متحرک در آلودگی هوای تهران موثر هستند، گفت: منابع ثابت در تهران بیش از حد و به اندازه کل کشور بارگذاری شده‌اند. همچنین تعداد اتوبوس‌های پایتخت ۷۸۰۰ دستگاه بود و الان به حدود ۲ هزار دستگاه رسیده که عمرشان بالای ده سال است؛ بنابراین هم به حمل‌ونقل عمومی و هم شخصی باید رسیدگی بشود.

مزینانی گفت: تکلیف ما طبق قانون هوای پاک نظارت است. به فرایند‌ها نظارت می‌کنیم، چون الان بهانه‌های مختلفی وجود دارد. با شرایط اضطراری ۸ ماه فاصله داریم و باید تلاش کنیم تا دیگر دچار مشکل نشویم.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان تهران درباره وجود کاز متان در جنوب تهران گفت: هر کجا که پسماند داشته باشیم حتما گاز متان وجود دارد، مخصوصا اگر پسماند خانگی باشد. گاز متان از جمله گاز‌هایی است که به لایه اوزون آسیب می‌رساند. ما حجم گسترده‌ای از پسماند در جنوب تهران داریم که ۵۰ سال در آنجا تلنبار شده و خروجی خاصی نداشته است. در نهایت این زباله‌ها تبدیل به کمپوست می‌شود.

از ۱۲۹ ساختمان ناایمن، ۳۰ ساختمان رد خطر شده است
مهدی عباسی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در برنامه «تهران۲۰» پیرامون انتشار لیست ساختمان‌های فرسوده گفت: شهرداری برای انتشار لیست ساختمان‌های فرسوده دستش باز است، ولی ملاحظاتی دارد که ما قانع نشدیم. این لیست به صورت غیر رسمی در اختیار همه قرار دارد. این حق شهروندان است که با آگاهی از شرایط ایمنی ساختمان در آن حضور پیدا کنند یا خیر.

عباسی افزود: در این حوزه از تلاش همکارانم در آتش‌نشانی تشکر می‌کنم با پیگیری‌های سازمان مربوطه و حمایت قضایی امروز شاهد هستیم از ۱۲۹ ساختمانی ناایمن ۳۰ ساختمان رد خطر شده است. البته این به معنای ایمنی ۱۰۰ درصدی نیست. اگر کسی انگیزه ایمن‌سازی را ندارد، بگذاریم مردم بدانند و هزینه‌اش را پرداخت کنند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا کار شهرداری را راحت کرد که فقط لیست را به روز کند، خاطرنشان کرد: به شهرداری نامه هم زدیم و فرصت دادیم تا پایان سال ۱۴۰۱ و با مسئولیت خودمان توقع نداریم که کسی مسیولیتش را بپذیرد. ما منتخب مردم هستیم و باید به وظیفه خودمان عمل کنیم.

وی تصریح کرد: با زاکانی هم صحبت کردیم، ایشان هم نقطه نظر خودشان را دارد. در مدیریت اختلاف نظر وجود دارد. ولی ملاک قانون است و پاسخ به مطالبات مردم یک رکن است. همین که ۳۰ ساختمان ایمن شدند جای تقدیر از مالکین آن و سازمان آتش‌نشانی دارد.

عباسی با بیان اینکه چگونه این ۳۰ ساختمان ظرف دو ماه می‌توانند از حالت بحرانی خارج شوند، پس قطعا این‌ها هم می‌توانند، گفت: بین این ساختمان‌ها، بیمارستان، درمانگاه، اداره دولتی و حتی پالایشگاه وجود دارد و تاکنون با همکاری آتش نشانی، مجموعه قضایی دادستانی، درمانگاه خیریه، کارخانه کارتن سازی، بیمارستان ضیاییان در امر ایمن سازی پیشرو‌تر از سایرین بودند. نهایتا انتظار همکاری از سایر دستگاه‌ها را دارم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه امیدوارم در سال ۱۴۰۲ گزارش بدهیم که اکثر ساختمان‌های پر خطر ایمن و از حالت بحرانی خارج شدند، افزود: زلزله ترکیه یک درس بسیار عبرت آموزی برای جامعه مهندسین و سیاست گذار ما بود. جامعه مهندسین و صنعت ساختمان سازی نباید به هیچ وجه ایمنی را فدای چیز دیگری کند. وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ باید سه رویکرد را جدی بگیریم، عنوان کرد: اولویت اول نوسازی بافت فرسوده و کیفیت بخشی به سکونت گاه‌هاست.
https://jahannews.com/vdciwravzt1apr2.cbct.html
jahannews.com/vdciwravzt1apr2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
نهادهای مسئول آلودگی هوا بهتر است هرچه زودتر تعطیل شوند چون بود و نبودشان فرقی ندارد....بودجه هدر ندهید...