جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

دیدار اسد و پوتین در کرملین پس از جنگ اوکراین

چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب: 832156
منابع خبری از دیدار رئیسان جمهوری سوریه و روسیه در کاخ کرملین خبر دادند که طی آن دو طرف بر گسترش روابط دوجانبه و تقویت روزافزون آن تاکید کرده‌اند.
دیدار اسد و پوتین در کرملین پس از جنگ اوکراین
به گزارش جهان نیو‌ز، به نقل از رسانه‌های سوری، مذاکرات رسمی میان اسد و پوتین با حضور هیئت‌های بلندپایه دو کشور ادامه دارد.
 
پوتین در آغاز این دیدار گفت از دیدن شما در مسکو خرسندم و تشکر می‌کنم از اینکه دعوتم را برای سفر به مسکو پذیرفتید، ما شاهد گسترش روابط دوجانبه هستیم.
 
وی افزود مردم سوریه متاسفانه در معرض فاجعه زلزله‌ای قرار گرفتند که سبب تشدید رنج آنها شده است، ما به عنوان دوستان باوفا هر آنچه را در توان داشته باشیم، برای کاهش این رنج ارائه می‌کنیم.
 
پوتین افزود روابط ما به طور پیوسته در حال گسترش و حجم مبادلات تجاری هم در حال افزایش است.
 
بشار اسد هم در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر خود به مسکو گفت دیدارها میان مسئولان ما قطع نشده است، تغییرات و تحولات بین المللی در سال گذشته(میلادی)، ایجاب می‌کند که برای دستیابی به دیدگاه‌های مشترک برای این مرحله با یکدیگر دیدار کنیم.
 
وی ادامه داد از روسیه به خاطر کمک‌های بزرگی که برای مقابله با پیامدهای زمین لرزه اخیر ارائه کرد به ویژه از وزارت دفاع و ارتش روسیه تشکر می‌کنم.
 
اسد با تقدیر از مواضع روسیه و حمایت آن از حاکمیت و یکپارچگی ارضی سوریه گفت این اولین سفر من پس از جنگ در اوکراین است، بار دیگر حمایت سوریه را از روسیه در جنگ علیه نازیسمی که غرب از آن حمایت می‌کند، مورد تاکید قرار می‌دهم.
 
رئیس جمهور سوریه تصریح کرد جهان به بازآرایی توازن قوا نیاز دارد، در غیر این صورت به سمت ویرانی و فروپاشی پیش خواهد رفت.
 
وی افزود من از فعالیت کمیته مشترک روسیه و سوریه خرسندم و معتقدم نتایج به دست آمده هموار کننده مرحله جدید خواهد بود.
 
اسد خاطر نشان کرد که این سفر زمینه مرحله جدیدی در روابط میان روسیه و سوریه را فراهم می‌کند.
https://jahannews.com/vdccpiq4e2bq1s8.ala2.html
jahannews.com/vdccpiq4e2bq1s8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پوتین باید محاکمه شود ...بخاطر جنایت جنگی