کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طومار شکایت علیه پهلوی تحویل دادستانی کشور شد

24 اسفند 1401 ساعت 19:01

طومار شکایت اموال غارت شده مردم ایران توسط "جمعیت طلبکاران شاه" تحویل عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور شد.


به گزارش جهان نیو‌ز، امروز چهارشنبه 24 اسفندماه، جمعیت مردمی طلبکاران شاه با تجمع مقابل دادستانی کل کشور طومار شکایت اموال غارت‌شده مردم ایران توسط خاندان پهلوی را به عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور تحویل داده و خواستار پیگیری اموال به سرقت‌رفته مردم ایران از طریق مراجع قضایی بین‌المللی توسط قوه قضاییه و دادستان کل کشور شدند.

 
متن این طومار که در راهپیمایی 22 بهمن ماه به امضای آحاد مردم ایران رسیده است به شرح زیر است: 
بسمه تعالی
 
دادستان محترم کل کشور حجت‌الاسلام منتظری دامت برکاته
 
سلام علیکم؛
 
با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
 
همانطور که مستحضرید. 44 سال پیش شاه خائن و جنایتکار از ترس افتادن به دست مردم و محاکمه و مجازات در دادگاه عدل اسلامی با سرقت اموالی که توسط کارشناسان 56 میلیارد دلار تخمین زده شده به خارج گریخت. این اموال که به صورت نقدی و یا از طریق حساب‌های بانکی همچنین صدها چمدان عتیقه‌جات و طلا و جواهرات بعضا منحصر به فرد، سهام شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و خرید املاک و ویلاها و کاخ‌های متعدد در سایر کشورهای جهان توسط خانواده شاه فراری به سرقت رفت.
 
اموال غارت شده اگر در هر سال فقط 3 درصد سود کرده باشد اکنون 218 میلیارد دلار شده است و نصف آن هم خرج عیاشی و قمار و باج دادن به سران غربی و سازمان‌های جاسوسی غرب شده باشد باقیمانده آن لااقل 109 میلیارد دلار و سهم هر ایرانی از باقیمانده این اموال لااقل 60 میلیون تومان خواهد بود، مردم ایران سزاوارتر از هر کسی برای بهره‌برداری از ثروت خودشان هستند و حق دارند مطالبه‌گر این اموال غارت شده باشند.
 
به دنبال تجمعات و تظاهرات بزرگ مردم ایران برای برگرداندن این اموال و اقدامات دانشجویان پیرو خط امام در سال‌های اولیه انقلاب اسلامی دولت آمریکا طی معاهده الجزایر متعهد شد کلیه اموال تحت اختیار خاندان شاه را که مورد شکایت جمهوری اسلامی است تا زمان رسیدگی در دادگاه توقیف کند و اجازه انتقال آن‌ها را ندهد و نهایتا در صورت صدور رأی دادگاه آن‌ها را به ایران برگرداند. اما متأسفانه رژیم آمریکا مثل همیشه به تعهد خود عمل نکرد و بعد از 42 سال از امضای عهدنامه حتی یک ریال از اموال سرقت شده توسط شاه را برنگرداند.
 
ما جمعیت طلبکاران شاه امضاکننده این طومار که به نمایندگی از ملت غیور ایران برای بار دوم حرکت پایان‌ناپذیر مردمی را برای بازگرداندن این اموال غارت شده توسط شاه ملعون و آمریکای جنایتکار آغاز می‌کنیم و از هیچ اقدام مشروعی برای بازگرداندن این اموال صرف نظر نخواهیم کرد.
 
ما جمعیت طلبکاران شاه از دادستان کل کشور و معاون حقوقی رئیس‌جمهور انتظار داریم با پیگیری فشرده موارد زیر را در محاکم قضایی و نهادهای حقوقی بین‌المللی دنبال کنند و مردم ایران را که صاحبان اصلی این اموال هستند را در جریان نتایج این پیگیری‌ها قرار دهند.
 
1- حساب‌های خاندان منحوس پهلوی در بانک‌های آمریکا و اروپا باید مسدود و تمام میلیاردها دلار نقدینگی آن باید به مردم ایران مسترد شود.
 
2- بیش از ده کاخ و جزیره و ویلاها و املاک متعدد دیگر که در آمریکا، انگلیس، ایتالیا ،سوئیس، فرانسه ،اسپانیا و... با پول ملت ایران خریداری شده املاک ایرانیان است و باید به مردم ایران برگردانده شود.
 
3- محتوای 384 چمدان پر از جواهرات و عتیقه‌جات منحصر بفرد دزدیده شده توسط خاندان پهلوی که بعضا علاوه بر ثروت مادی بخشی از میراث فرهنگی ایرانیان است باید به ملت ایران بازگردانده شود.
 
4-اموال بلوکه شده ایران در بانک‌های آمریکایی حق مسلم ملت ایران است و اگر به ایران برنگردانند ما هم حق خود می‌دانیم به هر طریق مشروعی این اموال از آمریکا برداشت کنیم و آن را به صاحب آن برگردانیم.


کد مطلب: 832155

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/832155/طومار-شکایت-علیه-پهلوی-تحویل-دادستانی-کشور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com