جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سفر نتانیاهو را لغو کنید؛ درخواست هزار صهیونیست از آلمان

چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 832121
نزدیک به هزار نویسنده و هنرمند و استاد دانشگاه صهیونیست، دولت آلمان را به لغو سفر بنیامین نتانیاهو فراخواندند.
درخواست هزار صهیونیست از آلمان
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، روزنامه ‌هاآرتص گزارش داد: حدود هزار هنرمند، نویسنده و استاد دانشگاه در اسرائیل، در نامه‌ای به سفیران آلمان و بریتانیا در این کشور لندن و برلین را فراخواندند تا سفر قریب‌الوقوع بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را لغو کنند.
 
آنان در نامه خود و در استدلال برای این خواسته نوشته‌اند که اسرائیل دچار یکی از «سخت‌‌ترین بحران‌های تاریخ خود» شده و می‌رود که «از یک دموکراسی زنده به یک دیکتاتوری تئوکراتیک» بدل شود. 
 
اشاره آنان به طرح «بازنگری قضایی» است که دولت بنیامین نتانیاهو (متشکل از احزاب راستگرا و تندروی مذهبی) می‌کوشد با عجله هر چه تمام‌تر آن را محقق سازد. این طرح که بخش‌هایی از آن به تصویب کنست هم رسیده، قوه قضائیه را تضعیف کرده و به اصل تفکیک قوا ضربه‌ای سخت می‌زند. این اصل از موانع کلیدی برای ممانعت از شکل‌گیری حکومت‌های خودکامه به‌شمار می‌رود.
 
این موضوع نگرانی‌های زیادی را خواه در بین اتباع اسرائیل و سیاستمداران احزاب دیگر و حتی اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل برانگیخته که از «پایان دموکراسی» سخن می‌گویند. به گفته منتقدان، دولت نتانیاهو قصد دارد از طریق کنترل دادگاه عالی و سایر تغییرات در دستگاه قضایی، قوه قضائیه را عملا به ابزاری در دست دولت تبدیل کند.
داوید گروسمان، نویسنده معروف و سیگالیت لاندو، مجسمه‌ساز معروف، از جمله شخصیت‌هایی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.
 
در نامه این چهره‌ها آمده است: «با توجه به رهبری خطرناک و مخرب بنیامین نتانیاهو و همچنین با توجه به ایستادگی شمار زیادی از شهروندان اسرائیل علیه طرح بازنگری قضایی و همچنین علیه کاهش اختیارات نهادهای کشوری از آلمان و بریتانیا می‌خواهیم که سفر نتانیاهو به این دو کشور را فورا لغو کرده و به اطلاع او برسانند.»
 
نتانیاهو قرار است چهارشنبه به آلمان سفر و پنجشنبه با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان دیدار و گفت‌وگو کند. نتانیاهو سپس به انگلیس می‌رود.
https://jahannews.com/vdceww8vzjh8xzi.b9bj.html
jahannews.com/vdceww8vzjh8xzi.b9bj.html
برچسب ها: اسرائیل آلمان سفر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *