کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کریستیانو رونالدو در آستانه سفر به ایران؟

23 اسفند 1401 ساعت 13:03

حضور کریستیانو رونالدو، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال، در عربستان پیامدهای زیادی در منطقه داشته است. دم‌دستی‌ترین آنها مربوط به توجهی است که رسانه‌های معتبر دنیا به خاورمیانه، خاصه عربستان داشته‌اند.


به گزارش جهان نیوز، شرق نوشت: تیم‌های عربستانی از سال ۱۳۹۴ به این طرف از سفر به ایران برای تقابل با رقبای ایرانی منع شده‌اند و در این مسیر حمایت کنفدراسیون فوتبال آسیا را هم دارند. از دی ۱۳۹۴ تا به الان، هر بار که قرار شده تیمی از عربستان به ایران بیاید، بازی به کشور ثالث برده شده و فرصت میزبانی برای تیم‌های ایرانی از دست رفته است.

توافق اخیر ولی احتمالا پایانی بر این اوضاع مبهم است؛ اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، از آنجا که در بندهای توافق به‌وضوح به ماجرای ورزش پرداخته شده، به نظر می‌رسد باید از فصل آینده منتظر حضور عربستانی‌ها بود. البته این حضور قطعا جذابیتی به اندازه حضور احتمالی کریستیانو رونالدو در ایران نخواهد داشت. او در این فصل با النصر برای رسیدن به قهرمانی در لیگ عربستان تلاش می‌کند و بدیهی است که ادامه چنین روندی به معنی قطعی‌شدن حضور تیمش در لیگ قهرمانان آسیاست. حال، هم‌گروهی‌شدن یا تقابل النصر با یکی از تیم‌های ایرانی، فرصت حضور کریس رونالدو در ایران را فراهم می‌کند؛ چون برخلاف گذشته نه خبری از کروناست که میزبانی‌ها به یک کشور ثابت سپرده شود و نه دیگر خبری از اختلافات دیپلماتیک است که عربستانی‌ها از حضور در ایران خودداری کنند. واضح است که اگر چنین فرصتی فراهم شود، آن وقت باید به فکر سازوکار جدی برای بهره‌بردن از حضور کریس رونالدو در ایران به‌ویژه از بُعد تبلیغاتی‌اش بود. پرواضح است که این موارد درگیرودار احتمالات است، ولی نیاز به مدیریت لازم در این بخش است تا اگر این احتمال به واقعیت نزدیک شد، اسیر رفتارهای شتاب‌زده نشد.


کد مطلب: 832040

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/832040/کریستیانو-رونالدو-آستانه-سفر-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com