کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادامه ریزش قیمت‌ خودرو/ هایما ۲۳۰میلیون ریخت

22 اسفند 1401 ساعت 18:21

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با اشاره به کاهش قیمت خودرو در روزهای اخیر، گفت: قیمت همه خودروها بین 10 تا 15 درصد کاهش یافته است.


به گزارش جهان نیوز، سعید موتمنی در گفت‌وگو با فارس در رابطه با آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار، اظهار داشت: با توجه به کاهش قیمت ارز، قیمت خودرو در بازار در حال کاهش است. 

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو اظهار داشت: کاهش قیمت خودرو ناشی از کاهش قیمت ارز است و این کاهش قیمت علت دیگری نیز ندارد. 

وی افزود: در روزهای گذشته قیمت انواع خودروهای داخلی، وارداتی و مونتاژی بین 10 تا 15 درصد کاهش یافته است اما معاملات در نقطه صفر است و بازار خودرو در رکود است. 

رئیس اتحادیه نمایشگاه داراران و فروشندگان خودرو بیان داشت: اگرچه برای خرید خودرو با قیمت کارخانه‌ای مشتری بسیار است، اما در بازار آزاد طی روزهای گذشته خرید و فروشی تقریبا صورت نمی‌گیرد و متقاضیان در انتظار ثبات قیمت هستند. 

موتمنی بیان داشت: چه زمانی که قیمت خودرو افزایش داشت و چه اکنون که قیمت‌ها در حال کاهش است، خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد و تا زمانی که بازار به آرامش نرسد، بازار خودرو از رکود خارج نمی‌شود. 

وی بیان داشت: قیمت 206 تیپ 2 در هفته گذشته 550 میلیون تومان بود که با کاهش قیمت امروز در بازار به قیمت حدود 470 میلیون تومان معامله شد. 

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان داشت: همچنین قیمت پژو پارس در بازار هفته گذشته حدود 550 میلیون تومان بود که قیمت این خودرو در روز جاری به 475 میلیون تومان رسیده است. 

وی افزود: قیمت رانا نیز طی روزهای اخیر از 520 میلیون تومان به 470 میلیون تومان کاهش یافته است و قیمت تارا دنده‌ای از 750 میلیون تومان به 665 میلیون تومان کاهش یافته است. 

موتمنی بیان داشت: هایما اس 7 پلاس نیز که تا هفته گذشته قیمت آن به یک میلیارد و 730 میلیون تومان رسیده بود قیمت آن اکنون  به یک میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: خودروهای تیبا هاچ بک و صندوق دار نیز در این هفته حدود 50 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است، و قیمت کوئیک آر و کوئیک دنده‌ای نیز حدود 60 میلیون تومان کاهش داشته است. 


کد مطلب: 831959

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/831959/ادامه-ریزش-قیمت-خودرو-هایما-۲۳۰میلیون-ریخت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com