جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هشدار بولتون نسبت به نزدیکی چین و روسیه

دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 831955
مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی ضمن انتقاد تند از بودجه دفاعی دولت بایدن، نسبت به نزدیکی چین و روسیه و آنچه که انفعال ایالات‌متحده در برابر این تهدید خواند، هشدار داد.
هشدار بولتون نسبت به نزدیکی چین و روسیه
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، جان بولتون، ضمن حمله به بودجه دفاعی دولت جو بایدن، گفت که آمریکایی‌ها باید نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را بر سر تهدید چین تحت فشار بگذارند.

بولتون همچنین در گفت و گویی با شبکه خبری WABC هشدار داد در حالیکه روسیه و چین در حال افزایش روابط و نفوذ خود هستند، آمریکا ساکت نشسته است.

این مقام دولت دونالد ترامپ، در این خصوص افزود: ما ساکت نشسته ایم و چینی ها، روس ها، ایران، کره شمالی و چندین کشور دیگر در حال تقویت روابط خود هستند و در بخش های مختلف ما را تهدید می‌کنند.

اظهارات بولتون به ویژه در پی میانجیگری چین میان ایران عربستان و از سرگیری روابط دیپلماتیک تهران- ریاض مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از ناظران آمریکایی این امر را پیروزی دیپلماتیک بزرگی برای چین دانستند و اعلام کردند با این امر کشورهای حوزه خلیج فارس بر این تصور هستند که آمریکا در حال خروج از منطقه است.

به گفته بولتون دلیل نزدیکی عربستان به روسیه و چین این است که آنها فکر می‌کنند واشنگتن عزم و اراده لازم برای مقابله با ایران و نیات آن را ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه چین در حال حاضر خرید نفت از روسیه و عربستان را افزایش داده گفت: آنها با این اقدام تحریم‌های غرب را بی اثر می کنند و من فکر می کنم که نامزد انتخابات ۲۰۲۴ باید به این موضوعات رسیدگی لازم را داشته باشد.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا بودجه پیشنهادی بخش دفاعی دولت بایدن را ناچیز خواند و تشریح کرد که اختصاص ۸۵۰ میلیون دلار بودجه برای بخش دفاعی از ۷ تریلیون دلاری که برای کل بودجه در نظر گرفته شده بسیار اندک است.

بولتون یکی از بزرگترین برندگان جنگ در اوکراین را چین دانست و افزود: اگر روسیه پیروز شود، این پیروزی برای چین هم بشمار می رود زیرا مسکو و پکن دو متحد نزدیک هستند. در صورت تداوم نبرد فرسایشی روسیه، بازهم چین برنده است زیرا مسکو را بیش از پیش به پکن وابسته می‌کند.

وی ادامه داد: من می‌خواهم راهی برای دور کردن روسیه از چین پیدا کنم، اما تا زمانی که این جنگ ادامه دارد انجام این کار غیرممکن است و در واقع تنها پس از بازپس گیری اوکراین و شاید بروز تغییراتی در روسیه چنین چیزی امکان‌پذیر باشد.

بولتون در پایان تاکید کرد که آمریکایی‌ها باید به نامزدهایی در انتخابات ریاست‌جمهوری اعتماد کنند که بدانند سیاست امنیت ملی آنها دقیقا چیست و اینکه چگونه می توانند در برابر همه این تهدیدات خارجی، کشور را قدرتمند و امن، حفظ کنند.
https://jahannews.com/vdciwzavwt1ap32.cbct.html
jahannews.com/vdciwzavwt1ap32.cbct.html
برچسب ها: روسیه چین آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *