جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مراقب خرید از فروشندگان سیار باشید

دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 831930
رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: یکی از روش‌های مجرمانه برداشت از حساب هموطنان استفاده از دستگاه اسکیمر در غالب دستگاه کارت خوان‌های سیار می‌باشد که در هنگام خرید از فروشندگان سیار یا دست فروشان، صورت می‌گیرد.
مراقب خرید از فروشندگان سیار باشید
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: مدتی است استفاده از کارتخوان‌های سیار رو به افزایش است و استقبال هموطنان از این دستگاه باعث شده تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند، در یکی از روش‌های شایع کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های کارت خوان سیار، افراد سودجو با نصب قطعه‌ای سخت افزاری به نام "اسکیمر" اقدام به کپی برداری از اطلاعات کارت بانکی افراد می‌کنند.

سرهنگ مرتضوی در رابطه با این موضوع هشدار داد: شهروندان دقت داشته باشند پیدا کردن و ردیابی فروشندگان سیار به علت عدم ثابت بودن مکان کسب و کار مشکل خواهد بود، این درحالی است که مزایای این دستگاه‌ها باعث شده است فروشندگان دوره گرد و دست فروشان برای انجام تبادلات بانکی به استفاده از آن سوق پیدا کنند.

این مقام  انتظامی اضافه کرد: گاهی اوقات قیمت نازل کالا یا خدمات مشتری را مجاب می‌نماید تا خریدی داشته و وجه آن را از طریق کارت خوان سیار پرداخت نماید که این امر باعث شده تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند.

رئیس پلیس فتا استان با توجه به اهمیت در نگهداری رمز‌های کارت‌های بانکی به مسافران توصیه کرد: وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می‌تواند تضمین کننده امنیت کارت بانکی وی باشد، چرا که حتی در صورت نصب "اسکیمر" بر روی دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب وی امکان پذیر نخواهد بود، همچنین تغییر رمز به صورت ماهانه و دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمان است.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی یا از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.
https://jahannews.com/vdcbf8bwgrhbf9p.uiur.html
jahannews.com/vdcbf8bwgrhbf9p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *