جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

چمران: ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند

يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 831827
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساختمان‌های ناایمن شهر تهران که تا پایان سال اقدامی برای ایمن سازی انجام نداده‌اند، پلمب می‌شوند.
چمران: ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، مهدی چمران روز یکشنبه پیش از یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن گفت: اعلام اسامی ساختمان‌ها با شورا نیست.

وی با بیان اینکه شورا و دادستانی کار خود را در خصوص ساختمان‌های ناایمن انجام می‌دهند و اخطار‌های لازم داده می‌شود، تاکید کرد: ساختمان‌هایی که تا پایان سال اقدامات لازم ایمن سازی را انجام ندادند، پلمب شوند.

رییس شورای شهر تهران همچنین درباره سوالات خبرنگاران با موضوع افزایش نرخ کرایه‌ها توضیح داد و افزود: لایحه نرخ اتوبوس و مترو برای سال آینده، آماده شده و امروز نهایی می‌شود.

چمران گفت: به دلیل اینکه تعداد زیادی از دستگاه‌ها شخصی است نرخ اتوبوس باید به گونه‌ای طراحی شود که برای رانندگان به صرفه باشد و مردم نیز بتوانند هزینه را بپردازند.

وی ادامه داد: نرخ تاکسی‌های خطی نیز بر اساس پیمایش و حتی شیب خیابان تعیین خواهد شد، اما مطمئن باشید که نرخ بالایی نخواهیم داشت و نرخ بهینه‌ای اعمال می‌شود تا برای مردم سنگین نباشد و رانندگان نیز بتوانند هزینه‌ها را انجام دهند.

نامگذاری روزی به نام راهیان نور حرکتی ماندگار است
اعضای شورای اسلامی شهر تهران، جلسه خود را با سخنان مهدی چمران آغاز کردند و مهدی چمران در این جلسه با اشاره به روز راهیان نور، نامگذاری این روز را یکی از حرکت‌های ماندگاری دانست که فرهنگ دفاع مقدس را در بین نسل‌های جدید زنده نگه می‌دارد.

وی با اشاره به روز شهید نیز گفت: ۲۲ اسفند دستور امام برای تاسیس بنیاد شهید است که امیدواریم به خدمت گذاری به خانواده شهدا و ایثارگران موفق باشند اگرچه مشکلات بسیار وجود دارد، اما امیدواریم بنیاد شهید بتواند گام بلندی برای رفع مشکلات این خانواده‌ها بردارد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در روز‌های گذشته خط تولید و رونمایی جت آموزشی یاسین بود و ما خوشحالیم در بحث پیشرفت‌های علمی و نظامی گام ارزنده‌ای برداشته می‌شود.

چه مسلمانان عربستان و چه مسلمانان یمن برادر ما هستند
چمران با اشاره به اینکه چه مسلمانان عربستان و چه مسلمانان یمن برادر ما هستند و ما با همه برادران مسلمانان دوست هستیم، گفت: بعد از ۷ سال که روابط ما با عربستان قطع کامل شده بود دوباره از سر گرفته شد و پروژه ایران هراسی را که اسرائیل و آمریکا دنبال می‌کردند و اسرائیل همچنان دنبال می‌کند در پی این قطع روابط بود.

وی افزود: ایران اسلامی ثابت کرده دوست همه ملت‌های مسلمان است و به کشور‌های اسلامی که نیاز دارد کمک می‌کنند همانگونه که به مسلمانان یمن و فلسطین کمک می‌کند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از سخنان مهدی چمران به ارایه تذکرات پرداختند.

کم کاری شهرداری تهران در احداث پارکینگ
میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران، در زمان تذکر خود اظهارداشت: اطلاعات ایجاد نهضت پارکینگ سازی در تهران حاکی از کم کاری جدی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در این خصوص است.

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۰ رقم ۱۱۰۰ میلیارد و در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۲۲۵۰ هزار میلیارد تومان ناشی از محل عوارض پارکینگ بوده و تمام این درآمد باید برای ایجاد پارکینگ در تهران مصرف شود.

وی اظهارداشت: بر اساس بررسی کمیته بودجه شورا صرفا چهار پارکینگ از سمت شهرداری احداث شده و احداث سه پارکینگ مشارکتی نیز در دستور کار است، ولی این عملکرد پذیرفتنی نیست.

نیرو‌های علمی و کاربردی طبق قانون می‌توانند تبدیل وضعیت شوند
سید احمد علوی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در زمان تذکر خود، گفت: نیرو‌های علمی و کاربردی در شهرداری تهران به دلیل مصوبه قانونی که شورای شهر گذرانده می‌توانند تبدیل وضعیت شوند.

وی افزود: در دوره‌های قبل اکثر نیرو‌های علمی و کاربردی تبدیل وضعیت شدند، اما یک سوم از آنان باقی ماندند، اکنون نیز دو سوم نیرو‌های علمی و کاربردی در خدمات اداری شهر بوده و حقوقشان با یک سوم باقی مانده متفاوت است و به نظرم، چون قانون بوده هم اکنون قابلیت اجرا دارد.

انتقاد از جا به جایی درختان در فصل نامناسب
مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به مجوز کمیسیون ماده هفت برای جابجایی درختان برای اجرای پروژه ها، گفت: فصل مناسب جابجایی درختان به پایان رسیده و مناطق باید توجه داشته باشند چراکه از لحاظ اجتماعی آثار بدی برای شهرداری دارد.

وی درباره تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر شهرداری هم گفت: اگر قرار است تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر انجام شود، باید این اقدام سریعتر صورت بگیرد.

ضرورت رسیدگی به نواقص ایستگاه‌های مترو
نرجس سلیمانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در زمان تذکر خود گفت: با توجه به نواقص قابل رفع در راستای مناسب سازی ایستگاه‌های مترو و قرار گرفتن در ایام منتهی به سال، درخواست می‌شود نواقص رفع شود.

وی با بیان اینکه وجود چاله آسانسور به منزله وجود آسانسور فعال نیست، گفت: ضرورت دارد شهرداری برنامه‌ای را برای رفع این موارد در نظر گرفته شود.

سلیمانی با پرداختن به برقراری سیستم صوتی هوشمند در ایستگاه ها، خاطرنشان کرد: فعال شدن بلندگو در واگن‌ها یکی از این موارد است که باید انجام شود.

به گفته وی، ۲۶ ایستگاه فاقد آسانسور و چهار ایستگاه فاقد رمپ و ۱۲ ایستگاه نیز فاقد خطوط بساوایی است که باید پیگیری شود.

وی با تاکید بر ضرورت مناسب سازی در ایستگاه‌ها اظهار داشت: جامعه معلولین بیش از ۱۵ درصد جمعیت را به خود اختصاص می‌دهند که باید مورد توجه قرار گیرند.

حراج سوله‌های مدیریت بحران
سید احمد صادقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در زمان تذکر خود، از آن‌چه حراج سوله‌های مدیریت بحران در برخی روزنامه‌های رسمی نامید، انتقاد کرد و افزود: با تغییر کاربری در سوله‌های مدیریت بحران، بوفه ایجاد شده و این بوفه به حراج گذاشته شده است.

وی ادامه‌داد: درک درستی از مصوبه شورای شهر وجود ندارد که بر اساس آن اعلام کردیم سوله از سازمان ورزش دریافت و به سازمان مدیریت بحران تحویل داده شود.

صادقی ادامه‌داد: باید با رئیس سازمان ورزش و مدیریت بحران برخورد و به هیات تخلفات اداری معرفی شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره تذکر صادقی گفت: اگر سوله‌ای اجاره داده شود، یا درِ آن را می‌بندیم یا یک کامیون خاکروبه جلوی آن خالی می‌کنیم چراکه سال‌های سال این تذکر داده می‌شود و اجرایی نمی‌شود.

مهدی چمران گفت: خواهش من این است که به سازمان ورزش اخطار جدی و شدید داده شود تا سوله‌ها را در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار دهد.

وی گفت: موافقیم که سوله‌ها در اختیار بانوان باشد، اما اینکه سوله‌ها به مزایده و حراج گذاشته شود را نمی‌پذیریم.

تذکر به اصلاح محل فرود بالگرد در ساختمان‌های بلندمرتبه
زهرا شمس احسان دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های هوایی در شهر تهران و اصلاح محل فرود بالگرد در ساختمان‌های بلندمرتبه تاکید کرد.

وی افزود: شهرداری باید با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به اجرای صحیح جایگاه‌های جدید اقدام کند که متأسفانه در اکثریت ساختمان‌های بلند مرتبه به دلیل عدم استاندارد‌های لازم جهت بهره برداری، وضعیت امدادرسانی مناسبی را شاهد نیستیم.

تبدیل وضعیت ایثارگران و نیرو‌های خودرو سرویس تعیین تکلیف شود
سوده نجفی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در زمان تذکر خود، از معاون منابع انسانی شهردار تهران خواست موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران و را تعیین تکلیف کند.

وی با اشاره به مراجعه مکرر ایثارگران نیرو‌های شرکت خودرو سرویس و اعلام نارضایتی از وضعیت موجود گفت: باتوجه به اینکه این قشر مطالبه‌گر هستند و بنده بار‌ها در این خصوص در صحن شورا تذکر داده‌ام لذا نسبت به این امر رسیدگی شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران همچنین با توجه به شرایط ضعیف اقتصادی مردم و پایان سال خاطرنشان کرد: از شرکت ساماندهی مشاغل، شرکت حریم‌بان شهربان و شهرداران مناطق درخواست می‌کنم نگاهی حمایتی داشته باشند و از هرگونه برخورد چکشی با دستفروشان خودداری کنند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تاکید کرد: باتوجه به اینکه در روز‌های پایانی سال با دلیل خرید‌های نوروزی با شلوغی شهر مواجه هستیم شهرداری تهران موضوع کنترل ترافیک را به طور ویژه مورد توجه قراردهد
https://jahannews.com/vdcgxq97uak9w74.rpra.html
jahannews.com/vdcgxq97uak9w74.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *