کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آینده روابط ما و آل سعود

محمدصادق کوشکی

20 اسفند 1401 ساعت 13:15

برقراری رابطه میان دو کشور در شرایط کنونی ، به زیان رژیم صهیونیستی و آمریکاست و سرعت اقدامات آنها علیه ج.ا.ا را کاهش خواهد داد.


جهان نيوز - محمدصادق کوشکی: عربستان با حاکمیت آل سعود یک رقیب دائمی و سرسخت برای ج.ا.ا است و این رقابت زمانی کاهش می یابد که قدرت یکی از دو طرف افزایش پیدا کرده و بتواند طرف دیگر را ذیل اقتدار خود قرار دهد.

برقراری رابطه با ریاض نه به معنای کاهش نفرت و خصومت این رژیم با ج.ا.ا است ( همان گونه که روابط ما با انگلیس یا فرانسه مانع خصومت این دو رژیم خبیث علیه ما نشده) و نه به معنای کمرنگ شدن مواضع اصولی ما علیه آل سعود!

از فردای برقراری رابطه ، سعودیها مسیر خود برای تضعیف ما را ادامه خواهند داد. ( البته ممکن است در مقطعی، دست از خصومت علنی و زمخت علیه ما بردارند) ج.ا.ا هم برنامه های منطقه ای خود را تعطیل نخواهد کرد و اقدامات خود برای اخراج آمریکا از منطقه و فشار بر آل سعود را در قالبهای مختلف ادامه خواهد داد.

اما برقراری رابطه میان دو کشور در شرایط کنونی ، به زیان رژیم صهیونیستی و آمریکاست و سرعت اقدامات آنها علیه ج.ا.ا را کاهش خواهد داد( چون بهترین شرایط برای ثمردهی سیاستهای ضد ایرانی واشنگتن و تل آویو ، فضای خصومت حداکثری میان تهران و ریاض است )

برقراری رابطه میان ما و عربستان فرصت خوبی برای توسعه صادرات کالاهای ایرانی به عربستان است. این روند در عین فواید اقتصادی ، پیامدهای امنیتی و سیاسی مثبتی را برای ما به دنبال خواهد داشت و گامی به سوی باز شدن چتر اقتدار ما بر سر عربستان محسوب می شود ( در آخرین دوره روابط دو کشور ، میزان صادرات سالیانه ما به عربستان به مرز ۱۰۰ میلیون دلار رسیده بود) و به همین علت دولت سیزدهم باید این فرصت را مغتنم شمرده و شرایط را برای فعالیت صادرکنندگان ایرانی در جهت تبدیل عربستان به بازاری برای کالاهای ایرانی هموار کند.


کد مطلب: 831691

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/831691/آینده-روابط-آل-سعود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com